|
|||
|
|||
jetta mk1 1.6 d inhouden snelweg OPGELOST
mijn jetta mk1 1.6 diesel 54pk
loopt als ik op de snelweg 120 rij zakt hij na +- 10 sec terug naar 100 ook begint hij dan rookpluimen uit te tuffen als ik gewoon netjes 100 rij doet hij het prima iemand een idee ???? Last edited by otjemk1 : 02-10-2011 at 17:22. |
|
||||
|
||||
rommel in de tank?
Grof voorfilter verstopt? |
|
||||
|
||||
Luchtfilter verstopt?
|
|||
|
|||
Grof voorfilter verstopt? welke is dit en luchtfilter gaat er straks nieuw in
|
|
||||
|
||||
als het een originele diesel is zit deze in de tank.
zit vaak vol rommel. je kan m er uit vissen als je tank haast leeg is. zit onder jet zwarte deksel in de koffer |
|
|||
|
|||
nou het luchtfilter was het niet ik ga hem nu rustig bijna leeg rijden en dan het grof filter nakijken
|
|
|||
|
|||
kun je eventueel ook een nieuw grof filter kopen ???
|
|
||||
|
||||
kan je er gewoon uitvissen en leeggooien, hoef je niet nieuw te kopen. is gewoon een soort zeefje
|
|
|||
|
|||
Quote:
bedankt voor je reactie ben hem nu rustig bijna leeg aant rijden zit nu op +- een kwart tank |
|
||||
|
||||
Ben benieuwd wat het is. Als je de oorzaak hebt, laat t ff weten hier. |
|
||||
|
||||
Quote:
de grof filter in te tank, zijn al jaren vervallen (origineel) en immi bestaat er niet ben zelf al tijden op zoek naar deze filters
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
Als eerste haal je de brandstofslang los, dan de stekker van de vlotter.
Dan zie je vier inkepingen aan de rand van de "dop" zitten. Hier kun je een grote sleutel (waterpomptang op uiterste stand bijv.) op zetten en hem tegen de klok in draaien. Op een gegeven moment zit ie los en kun je hem compleet naar boven toe uit vissen. Voorzichtig, want je voltter zit er ook aan vast, dus niet met geweld . Valt me op dat je andere aansluiting geen slang heeft, maar wel een beschadigde aansluiting. Hoort hier niet de retour van de pomp op te zitten?
|
|||
|
|||
ja ik zat zelf ook te kijken naar die andere leiding hij lijkt wel afgeknepen idd
zou dit toch een retour leiding horen te zijn |
|
||||
|
||||
Daar zou normaal gesproken de retour op moeten zitten.
Even controleren waar die nú zit!
|
|||
|
|||
nou vanmorgen de tank afdekking er af gehaald en eronder zat niks behalve 3 liter diesel olie ????
maar onder de tank zat wel een heel klein filtertje ? Last edited by otjemk1 : 01-10-2011 at 18:02. |
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
Quote:
noch niks gevonden |
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
is denk ik een benzine geweest, of een tank van een benzine auto gebruikt, dan zit er geen filter in de tank
|