![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Zoals sommige al weten ben ik mijn de laatste tijd aan het verdiepen in de 20vt motortjes en golf 1tjes. Graag zou ik voor de hobby een mk1 aanschaffen, echter zou ik na verloop van tijd hier graag een 20vt (in combinatie met een 02A bak) in willen bouwen voor circuit gebruik. Nu is mijn vraag: Welk type mk1 is hier het meest geschikt voor? Qua motorsteunen bedoel ik dan vooral. Dacht ooit eens gelezen te hebben dat de motorsteunen van een diesel gunstiger waren, helaas kan ik deze info nergens meer terug vinden. Kan iemand mij heir raad overgeven of maakt het niet zoveel uit of er voor een benzine of diesel gekozen word?
bj |
#2
|
||||
|
||||
![]() Ik denk dat als je een 20vt in een mk1 wilt zetten, het zoveel werk is, dat de motorsteunen het laatste zijn waar ik me zorgen om zou maken.
![]() Het beste kun je je gewoon een nette basis zonder al te veel werk zoeken om je project mee te beginnen, dat spaart je veel meer werk, tijd, geld en moeite dan een rotte basis te kiezen vanwege de juiste motorsteunen.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#3
|
||||
|
||||
![]() Ik heb ze wel gezien als ex 1100 die gwn de originele steun weggehaald hadden en de motorsteun van een golf4 op de kokerbalk (distributiezijde) pas hadden gemaakt..
Maar ook wel gewoon op de plek van de 1500 en hogere motoren.. Wat BREADFAN83 al zei: dat de motorsteunen het laatste zijn waar ik me zorgen om zou maken... De motor krijg je er wel in, maar dan.. |
#4
|
||||
|
||||
![]() als het alleen voor circuit is heb je toch geen harde basis nodig? rolkooi erin en vlammen maar
![]() www.golf1.info heulle veule racers... |
#5
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Hier vind je er idd genoeg ![]()
__________________
Saugergroup [0][0] [0][0] Polo 6N Harlekin Golf 1 GTI PLUS 20V T sold |
#6
|
|||
|
|||
![]() Ik heb nog een carresorie staan met kenteken, en eventueel nog een donor auto.
Carresorie is een originele gti , en is al op de zwakke punten doorgelast. Hier kan je zonder problemen een 20v in hangen. Mocht je intresse hebben: 06-54954897 Check anders mijn verkoop topic maar. |
#7
|
|||
|
|||
![]() een 20vt in een mk1 hangen steld niet super veel voor als je een beetje handig bent, eerst goed je huiswerk doen dan is het redelijk goed tedoen. bij vragen mag je me natuurlijk altijd benaderen. kep er zelf net 1 gebouwd van 1.1 naar 20vt agu.
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Gebruik je dan het originele motormanagement? of kms/kdfi oid? |
#9
|
||||
|
||||
![]() Motorsteunen zou voor mij toch ook het grootste probleem zijn... Hetgeen wat volgt is dan kinderspel...
Wat dat betreft doe ik liever een motorombouw in een mk2.
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl |
#10
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Dit leek me dus ook het moeilijkste.. @Pewi Vwteam Het huiswerk goed doen, dat is ook de bedoeling waarom dat ik dit topic heb gestart. Ben al lange tijd aan het opzoeken waar ik overal rekening mee moest houden. In September studeer ik normaal gezien af en dan wou ik mij een golfje aanschaffen. De reden waarom nu niet? Ik vermoed dat ik mij dan te fel ga laten afleiden van school. Hierdoor heb ik nu ook de tijd om alles rustig op te zoeken wat er juist nodig is hiervoor. Wat is juist de bedoeling: In eerste instantie een Golf 1 aanschaffen en deze weer vertoonbaar maken met voorlopig behoud van de originele motor. (zorgen voor een harde basis dus) Dan indien de geldboom het toelaat: Aanschaf van een 20vt, ben er echter nog niet uit welk type het beste is voor te gebruiken. De meeste mensen hier op het forum gebruiken een AGU. Dan zorgen voor de inbouw van de 20vt in de golf. En dan eventueel meer vermogen uit de 20vt proberen te krijgen. Mijn ervaringen in de autosector zijn vrij beperkt, maar ik denk dat het normaal toch wel haalbaar moet zijn. Het is vooral de bedoeling om veel bij te kunnen leren en veel plezier te hebben aan het bouwen, als het dan eerst een paar keer mis moet gaan dan is het zo maar ![]() Als ik de tekst hierboven herlees lijkt het allemaal zeer makkelijk maar ik ben mij zeker bewust dat dit niet het geval is. De dingen die ik me momenteel nog afvraag: -Probleem met de motorsteunen voor de 20vt, dit zou te doen zijn door een motorsteun van een Golf4 op de kokerbalk aan distributiezijde te plaatsen bij een 1100cc? Iemand enig idee hoe men ten werk moet gaan bij een 1500cc of andere modellen? -De bak keuze, ik dacht voor een 02A te gaan omdat deze meer vermogen kon overdragen naar de wielen dan andere.. Ik hou dan in mijn achter hoofd dat er meer vermogen uit de 20vt gehaald gaat worden op termijn. Is dit een goede bakkeuze? Of raad iemand mij iets anders aan? -Aandrijfassen, welke kunnen gebruikt worden in combinatie met deze bak? -Remmerij, deze moet uiteraard aangepast worden, zijn hier kant en klare sets voor te koop? Veronderstel dat de achteras van de Golf ook vervangen zal moeten worden? Vele vragen, hopelijk kunnen sommige mensen me hier mee helpen ![]() Misschien dat er nog meerdere mensen hier op het forum bezig zijn met zo een ombouw en deze tips ook zouden kunnen gebruiken. @Ron mk1 Bedankt voor het aanbod maar ben nu nog niet direct opzoek wegens dat ik het eigenlijke project pas in September zou willen starten. |
#11
|
||||
|
||||
![]() Ik kan je niet helpen met al je vragen. Maar ik wil wel even reageren op je manier van aanpakken. Goed dat je er eerst overnadenkt, en uitvogelt, en dan pas aan het bouwen gaat.
En vragen stellen is goed. Dan weet je iig waar je aan begint, en niet haverwege voor problemen/verassingen komt te staan. ![]() Wel kost het altijd meer dan dat je eerst denkt. Dus reken daar wel mee.. ![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]() motorsteunkitjes koop je tegenwoordig kant en klaar.. zal de laatste zorg zijn
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#13
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Dank je! Persoonlijk vind ik het ook fijner werken als je weet juist weet wat je te wachten staat. Niks zo ergenlijk als veel geld uitgeven om dan tot de conclusie te komen dat je het helemaal verkeerd aanpakt! Qua geld weet ik dat het niet echt super goedkoop is.. Maarja, je moet het aan iets uitgeven he ![]() Quote:
Dit wist ik dus niet, even uitzoeken waar deze dan juist te halen zijn! |
#14
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Als je Richard even lief aankijkt wil hij vast wel een linkje hier neer zetten. ![]()
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#15
|
|||
|
|||
![]() Op marktplaats staat een heel mooie aangeboden!
|
#16
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Bij deze kijk ik Richard eens lief aan.. :p Kan de setjes niet direct vinden. Weet iemand waar ze te vinden zijn? |
#17
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Heb je een linkje toevallig? Vind alleen de originele op marktplaats... |
#18
|
||||
|
||||
![]() http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=65522
scirocco 100mm assen sterk zat plug en play op een 02A. voor G60 remmen met adapters achter schijven met 36 mm tangen en remdruk begrenzers 3/15 Ben je al een heel eind. |
#19
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik denk dat hij een Golf 1.8T bedoelt!? http://link.marktplaats.nl/328612745 |
#20
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Ah dacht dat hij steunen bedoelde ![]() Als assen kan ik er dus van een scirocco nemen? (100mm assen) Heb ook ergens gelezen dat van een mk1 cabrio ook zouden passen? Welke zijn het beste? bj |