Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 25-10-2011, 23:13
Thomas's Avatar
Thomas Thomas is offline
Volksforum Aandeelhouder

Default Verschil in remkracht op achteras

Alo

Ik zit met een remplobleem op mijn golf 3.
Ik heb deze even geleden voorzien van vr6 remmen rondom rond.
Nu heb ik dus zowel voor als achteraan schijfremmen. Voorheen had ik achter trommelremmen.
Vooraaan zijn de remmen ok, handrem is ook nog in orde maar op de gewone rem zit ik achteraan met een verwhil van wel 46%.

Ik heb de hoofdremcilinder vervangen omdat deze toch al aan vervanging toe was (had veel vrij spel). Vervolgens heb ik de remklauwen achteraan gereinigd en alles gecontroleerd op vastzitten. Een visuele controle uitgevoerd op de remleidingen en zeer goed ontlucht. Maar dit alles veranderde uiteindelijk niets aan het remverschil op de achteras.
Om echt zeker te zijn heb ik dan ook nog eens andere remklauwen geprobeerd op de achteras omdat ik deze toch nog had liggen.
Ook dit geeft opnieuw hetzelfde resultaat.

Volgens mij is er nog maar één ding dat overblijft en dat is de remkrachtverdeler aan de achteras. Ik heb echter nog nooit gehoord dat zoiets kapot gaat. Kan het remverschil hierdoor veroorzaakt worden of is er iets anders aan de hand?

Nu dacht ik dit even rap te vervangen maar het blijkt toch iets moeilijker te zijn ...Het is zeer moeilijk te vinden en de prijzen varieren nogal. Ook zou er een verschil zijn tussen de gewone golf 3 (benzine en diesel) en de gti/vr6 modellen. Weet iemand ook hierover wat meer te vertellen?

Alvast bedankt,

Groetjes,

Thomas
- Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm]
- Golf 3 M-TDI
Reply With Quote
Old 26-10-2011, 00:19
Jel Golf 2 GTI's Avatar
Jel Golf 2 GTI Jel Golf 2 GTI is offline
Volksforum Draaideur Donateur

Ik heb ooit hetzelfde probleem gehad, bij mij zat er een vuiltje in de remkrachtverdeler.

Het kan ook zijn dat er nog lucht in de verdeler zit.

Tijdens het ontluchten van de remmen moet de remkrachtverdeler eigenlijk helemaal ingedrukt zijn. (lees in belaste toestend).

Anders krijg je geen goede doorstroming van je remvloeistof.

Ik heb toen de remkachtverdeler losgemaakt van de achteras en met trekbandjes omhoog getrokken.

Hopelijk ben e hier iets mee.
Grtz jel

I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Reply With Quote
Old 31-10-2011, 17:43
RedBora RedBora is offline
Forum Newbee

is idd de remkrachtverdeler
ook gehad met m'n golf alles was in orde behalve bedrijfsrem achter was ook een verschil van 50%

gr jeroen
Reply With Quote
Reply

Posting Rules