#1
|
|||
|
|||
Golf MK1 1.1 van Mikf
Hallo allemaal! Ik zal me even voorstellen, mijn naam is Mike en ik ben woonachtig in Rotterdam. Ben van het bouwjaar '89.
Ik ben sinds gister trotse bezitter van een Golf MK1 1.1 uit 1980. Ik kan nu een heel verhaal gaan typen, maar foto's zeggen meer: Dat is dus mijn MK1 Verder heb ik als hobby oude brommers. Dit is mijn Honda SS50 (4-Takt): Filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=JBxyjjnYwKg ------------- Ik heb vandaag de auto lekker gewassen. Volgend weekend even wat uitgebreider (in de turtle wax enzo). Ook even een radio ingebouwd, niet die van op de interieur foto hoor, want dat is een foto van de vorige eigenaar! Verder lekker getourd. Krijg van iedereen positieve reacties Ik heb helaas wel al mn eerste probleem. Misschien dat dit makkelijk is, maar ik zie op internet dat de originele carburateurs slecht zijn.. Maar mn motor valt vak stil. Als ik nog rij in de tweede versnelling bijvoorbeeld en het stoplicht springt op rood en ik druk de koppeling in, valt de motor vaak uit of hij loopt eng laag stationair. Als ik de choke ietswat uit trek gaat het allemaal prima, maar dat hoort natuurlijk niet zo en het is ook vervelend een zo hoog stationair lopende motor. Iemand enig idee wat dit kan veroorzaken of wat ik er aan kan doen? Is er misschien een stelschroefje voor het stationair toerental? Dit was het tot zo ver, ben benieuwd wat jullie ervan vinden en eventueel tips om mijn probleem op te kunnen lossen Last edited by Mikf : 17-01-2011 at 19:32. |
#2
|
||||
|
||||
welkom hier
leuk golfje ook nog verdere planen
__________________
www.classicmk1.nl |
#3
|
||||
|
||||
oh?, maar dat ziet er helemaal niet slecht uit
zo met die kleine achterlichten veel plezier er mee ik heb net (weer) een Honda-Mt gekocht |
#4
|
||||
|
||||
Leuk golfje ga je hem nog bijwerken onderaan bij de spatborden?
__________________
Tweede swallowtail van 74 in de resto Mijn 74er slapend project Oud 75er swallowtail project Cnc Frezen, custom made onderdelen ik maak het terecht voor je. Pm me voor meer info |
#5
|
|||
|
|||
@ WillemsGTI, Thnx Nou voorlopig nog geen grote plannen. Ben op zoek naar een hoedenplankje en ik wil mn motorisch probleem oplossen, maar verder eerst nog even sparen.
@ golf1gti83, Haha dat dacht ik ook! Oh, een MT'tje., leuke dingen heb er altijd al 1 willen hebben, maar niet echt meer van gekomen.. @ bprijs, Ben ik wel van plan ja.Weet alleen nog niet precies hoe.. |
#6
|
|||
|
|||
Vet ding Mikf!
Ik hoop dat je er veel plezier van zal hebben. Misschien carb een keer schoonmaken? en stationair bijstellen? |
#7
|
||||
|
||||
Leuk ding zo!
Carb kun je wel bijstellen. Als je voor het blok staat zitten rechts op de carb twee stelschroeven, een grote met een kleine er naast. Die grote is voor lucht en die kleine is voor brandstof. Daar kun je het toerental wel mee omhoog schroeven.
__________________
Hobbyboot: Golf mk1 MX 3-deurs, 1980, langdurig ombouwproject naar 2.0 2E motor Daily: Passat variant GTE - JD Engineered |
#8
|
|||
|
|||
Bedankt beide
Probleem is waarschijnlijk opgelost m.b.v. dit topic: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=51409 Nu even op zoek naar een goede hoedenplank en bevestigingen. |
#9
|
||||
|
||||
leuke mk1!! dat interieur ziet er nog echt super uit!
__________________
Gr. Mark Rides: '03 VW Golf 4 daily '83 VW Golf 1 GTI project '83 VW Golf 1 LX diesel donor '92 Mitsubishi Colt sold |
#10
|
|||
|
|||
hey kerel, jammer dat ik niet de juiste schroevendraaier bij me had, is het uiteindelijk gelukt door de schroeven wat bij te stellen?
ik heb tevens morgen nog wel wat documentatie voor je, spreek je morgen wel weer op de werkvloer..
__________________
German Hippie Goedkoop / Betrouwbaar / Snel je kunt er altijd maar 2 kiezen... |
#11
|
|||
|
|||
Quote:
Thnx Interieur is nog wel in redelijke staat, hier en daar wel wat versleten, maar ach wie weet is het interieur ook wel 31 jaar oud.. @ Martin, Ja het is gelukt man! Nu nog wat finetunen met de afstelling, maar dat komt wel goed hoor. Tot morgen. -Edit- Ik was trouwens daarnet ook nog bezig met de 12v aansluiting in de auto, want deze was niet aangesloten. Toen ik em er uit haalde zag ik al dat er door een beunhaas aan gekloot was. Het viel me op dat er aan de achterzeide van de 12v aansluiting nog een klein buisje zat, ik vroeg me af wat dit precies is en hoe dit aangesloten moet worden? Gaat de 12v lijn eerst daarop alvorens het daadwerkelijk aangesloten wordt? Of is het gewoon een lampje Zie foto (Rood omcirkelde buisje): Last edited by Mikf : 18-01-2011 at 09:50. |
#12
|
|||
|
|||
Mooie auto hoor , vooral dat interieur ziet er erg mooi uit en origineel nog en dat zou ik ook zo houden.
je hebt ongeveer dezelfde hobby als mij , ik heb ook een Golf1 en ook een Honda SS50 grappig.
__________________
- Polo1 900 1977 - resto next year - Golf 1600 LS AUTOMATIC - 1976 - resto-project. - Golf 1300 C - 1984 - from GRANDMA daily driven |
#13
|
|||
|
|||
Quote:
Interieur houd ik zeker zo Oh lache. Ik zou zeggen stuur eens wat foto's van je golf en je SSje!! |
#14
|
||||
|
||||
Leuke golf 1, toevallig in Goes gekocht?
__________________
Member of Dub05 |
#15
|
|||
|
|||
Quote:
Toevallig wel ja |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
Deze 1 komt idd uit Goes, is de oude van Arjanostyle (Arjaan) Veel plezier ermee Mike, zal nog s kyken voor die steenslaghoeken en hoedenplanksteunen voor je, Gr Pim
__________________
Saugergroup [0][0] [0][0] Polo 6N Harlekin Golf 1 GTI PLUS 20V T sold |
#17
|
||||
|
||||
Quote:
Haha zie je wel, dacht hem al te herkennen aan het kenteken en uiterlijk, maar wist het niet 100% zeker.
__________________
Member of Dub05 |
#18
|
|||
|
|||
Nette mk1, straks zo met die bumpers! Probleem met de carburateur hebben wij ook gehad, precies zo opgelost en nergens meer last van! Welkom.
__________________
Gr, Maarten |
#19
|
|||
|
|||
Nieuwe velgjes met banden zitten er onder. BBS RM 7J voor en 8J achter.
(Let niet op de afschuwelijke koplampen, zijn vandaag andere binnen gekomen!!) Wat nu vooral moet gebeuren zijn de roestplekjes weg werken, steenslag kapjes plaatsen, nieuwe koplampen, powersprint uitlaat monteren (Heb ik al liggen) en achter waarschijnlijk weer ietsje zakken. Verdere toekomstplannen zijn vooral de motorswap en het interieur laten repareren. |
#20
|
||||
|
||||
ik vind hem prachtig zo
velgen nooit meer weg doen staan er perfect onder |