#1
|
|||
|
|||
Aandachtpunten Golf 2 1.6 benzine
Goedenavond,
Ik wil graag een Golf 2 kopen en heb mijn oog laten vallen op een 1.6 benzine uit 1991. Zijn er dingen aan dit model waarbij ik op moet letten? Of zijn er dingen die minder goed zijn? Het gaat om deze golf: http://link.marktplaats.nl/485695901 Ik hoor graag van jullie! |
#2
|
||||
|
||||
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#3
|
||||
|
||||
vind hem goed aan de prijs, maar hij is wel heel erg netjes.
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#4
|
|||
|
|||
Bedankt voor je link. Ziet de auto er naar jouw mening goed uit van wat je kan zien?
EDIT: je was me al voor! Bedankt Last edited by Jochemvh : 25-09-2011 at 18:28. |
#5
|
||||
|
||||
auto ziet er netjes uit, idd wel aan de prijs voor ruim 2ton op de teller.
__________________
Wagenpark: Golf 2 GTI 8v 1985 (Under Construction) Golf 2 Avance 1.3 1987 (SOLD) Passat Sportline 2.0 20V 2002 (SOLD) |
#6
|
|||
|
|||
Vanavond wezen kijken, vond hem erg mooi. Maar het gas- koppelings- rempedaal vond ik erg stroef en stug. Alsof alles 2sec later reageerde, en er een stugge veer achter zat. Ik weet niet of dit normaal is bij een Golf 2, of dat ik een nieuwere auto gewend ben waar alles soepel is..
|
#7
|
||||
|
||||
tja, lastig te zeggen. Ik moet zeggen m'n mk2 is een stuk harder trappen dan m'n Audi. Maar als ik uit de vrachtwagen stap na een paar dagen trap ik het mk2 pedaal weer bijna door de bodem de eerste keer. Het is met elke auto even wennen.
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#8
|
|||
|
|||
Ja, ik denk dat het ook een kwestie van wennen is. Rijd nu een half jaartje in een Mercedes a-klasse. Trap je in alsof 't niets is.
Heb nog wel een vraagje, een lid van dit forum verkocht een tijdje terug zijn Golf 2. Helaas reageerde hij niet meer en zag ik dat hij bij een garage in Soesterberg stond. Weten jullie meer over deze auto? Hij was van apocalypsenever : http://link.marktplaats.nl/477650896 |
#9
|
||||
|
||||
en anders een automaatje dan hoef je niet te koppelen
__________________
sa ist en net oars |
#10
|
||||
|
||||
Koppeling goed in de gaten houden, en roest is ook wel een kwaaltje he
__________________
*****down to earth***** Golf 3 GTI sold Golf 3 1.6 Wrecked Golf 2 1.6 project car STOLEN!!! Polo 6n 1.6 still runing project |
#11
|
|||
|
|||
Ik heb bij mijn huidige Vw Golf II, na 18 jaar achter de veerschotels moeten vervangen vanwege roest, dit is waar de schokbrekers aan het chassis bevestigd zijn. Kijk gelijk even of de schokbrekers achter niet lekken. Kijk ook voor roest bij het raam aan de onderkant bij het parafaan.
Auto ziet er verder goed uit en is zeer compleet uitgevoerd, bediening van de pedalen is altijd anders dan bij een ´moderne´ auto daar zou ik me niet teveel van aantrekken. Je moet wel in je achterhoofd houden dat dit een auto met carburateur , type PN, is en niet een inspuitings motor zoals bij een 1.3 injectie of 1.8 injectie . Is verder niets mis mee maar kan iets onderhouds gevoeliger zijn. Vraag gelijk wanneer de distributieriem vervangen , dit moet rond circa 90.000 km gebeuren, dus bij deze auto met de huidige kmstand zeker twee maal. Persoonlijk ben ik erg tevreden met mijn Monojetronic inspuitingsmotor type RP, volgens mij een van de meest betrouwbare blokken van VW en redelijk rap. Last edited by mschapink : 27-09-2011 at 10:36. |
#12
|
|||
|
|||
Bedankt voor jullie reacties! Mooi om te weten dat ik onder goed volk zit in de Golf wereld.
Auto zag er zeer netjes uit. Ook was het droog en roestvrij bij het reservewiel. Ook geen blaasjes of roestplekken. Geen facturen van de vervangen distributieriem in 2007. Vorige eigenaar had slordigheden als bijvoorbeeld een doorgedraaid onderdeel bij de remblokken waardoor alleen linksvoor was vervangen en niet rechtsvoor. Dat was wel weer vervangen. Pook trilde erg en van 4 naar 3 pakte hij hem niet een keer, 'kwam vaker voor' zei de man. Zou je mij eerder een 1.8 aanraden? Zijn helaas weinig te vinden.. Kan iemand hier mij een Golf 2 aanraden? Ik houd niet van spoilers en meer van dat soort gein. Budget tot ongeveer 1800, hangt van de auto af uiteraard. Last edited by Jochemvh : 27-09-2011 at 11:58. |
#13
|
|||
|
|||
@jochemvh
Het terugschakelen van 4 naar 3 moet geen trillingen veroorzaken, ik heb met mijn VW Golf 1.8 cl 181.000 km gereden en hij staat op ongeveer 240.000 km maar heb geen last van trillingen bij het terugschakelen. De VW die je bekeken hebt ziet er netjes uit, hoeveel eigenaren heeft hij gehad ? Check op de site van de RDW wanneer hij op naam gezet is, ik heb die van mij reeds 18,5 jaar in bezit en ben de tweede eigenaar. Zie mijn review bij autoweek: http://www.autoweek.nl/autoreview/2...agen-golf-18-cl Quote:
Een 1.8 i type RP is een Golf II met een goede motor zeker t.o.v. het gewicht, GTI's zijn natuurlijk nog rapper maar je moet dan ook afwachten hoe die bereden zijn en ook of ze nog in originele staat verkeren. Tevens is het verzekeren kostbaarder voor jonge beginnende rijders. Ik weet niet of je in het Noorden van Nederland woont, bij autobedrijf van Seggeren [ http://www.autovanseggeren.nl ] staan een aantal Golfjes te koop waaronder een 1.8 GLI voor 1250 euro, wel met automaat. Ook hebben ze een wegenbelastingvrije Golf GTI uit 1984 voor 1850 euro. Op marktplaats komen volgens mij type Golf zoals je zoekt af en toe ook langs. Last edited by mschapink : 27-09-2011 at 13:24. |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
Ik heb eventueel nog wel een leuke Golf 2 GT 1.8 RP staan. De APK is verlopen, maar daar is de prijs ook naar. |