|
|||
|
|||
KKK BV39 turbo op een 1.4 TDI AFM?
hallo
ik heb een arosa 1.4 tdi nu zag ik een andere turbo van een andere tdi. namelijk ook van een 3 cilinder met een motorcode bms, zoals die ook op de 90 pk audi a2 tdi zit ook skoda vw etc met 59 kw. dit is een vnt turbo en zou dus wat eerder beginnen met koppel genereren. als ik bij de audi a2 kijk dan is de uitlaat hetzelfde van de 75 pk en de 90 pk dus ik vermoed dat het 1 op 1 moet passen. maar misschien dat 1 van jullie ervaring heeft hiermee? ik heb er nu een garrett GT1544S op zonder variabele schoepen. de andere is een BV39 met de code: 045 253 019j |
|
|||
|
|||
Zal misschien wel passen, maar het is serieus werk om de regeling aangepast te krijgen.
De aansturing van de turbo is namelijk totaal anders. |
|
|||
|
|||
ik had al gelezen dat er een n75 klep tussen moet en die via de software aan gestuurd moet worden.
de bedoeling is dat er indien nodig nog andere injectoren in komen en daarna een chip op maar en de rollenbank te laten maken. puur op koppel bij lage toeren/ breed toerengebied en zuinigheid. de pk winst is er sowieso wel. |
|
|||
|
|||
Quote:
Of dit zo kan durf ik niet te zeggen, misschien kun je een bedrijf vinden die dit in kan programeren. Maar mij lijkt dat dit niet kan met het orginele regelapparaat. |
|
|||
|
|||
ik ga eerst eens informeren bij van vugt tuning in marum, maar die zijn dinsdag pas weer open.
|