Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Polo 6N, 6N2, 9N en 6R
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 17-09-2011, 20:30
dubber dubber is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 210
Default KKK BV39 turbo op een 1.4 TDI AFM?

hallo
ik heb een arosa 1.4 tdi
nu zag ik een andere turbo van een andere tdi.
namelijk ook van een 3 cilinder met een motorcode bms, zoals die ook op de 90 pk audi a2 tdi zit
ook skoda vw etc met 59 kw.
dit is een vnt turbo en zou dus wat eerder beginnen met koppel genereren.
als ik bij de audi a2 kijk dan is de uitlaat hetzelfde van de 75 pk en de 90 pk
dus ik vermoed dat het 1 op 1 moet passen.
maar misschien dat 1 van jullie ervaring heeft hiermee?
ik heb er nu een garrett GT1544S op zonder variabele schoepen.
de andere is een BV39 met de code: 045 253 019j
Reply With Quote
  #2  
Old 17-09-2011, 20:42
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Zal misschien wel passen, maar het is serieus werk om de regeling aangepast te krijgen.
De aansturing van de turbo is namelijk totaal anders.
Reply With Quote
  #3  
Old 17-09-2011, 20:48
dubber dubber is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 210
Default

ik had al gelezen dat er een n75 klep tussen moet en die via de software aan gestuurd moet worden.
de bedoeling is dat er indien nodig nog andere injectoren in komen en daarna een chip op maar en de rollenbank te laten maken.
puur op koppel bij lage toeren/ breed toerengebied en zuinigheid.
de pk winst is er sowieso wel.
Reply With Quote
  #4  
Old 17-09-2011, 20:58
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Quote:
Originally Posted by dubber
ik had al gelezen dat er een n75 klep tussen moet en die via de software aan gestuurd moet worden.
de bedoeling is dat er indien nodig nog andere injectoren in komen en daarna een chip op maar en de rollenbank te laten maken.
puur op koppel bij lage toeren/ breed toerengebied en zuinigheid.
de pk winst is er sowieso wel.

Of dit zo kan durf ik niet te zeggen, misschien kun je een bedrijf vinden die dit in kan programeren. Maar mij lijkt dat dit niet kan met het orginele regelapparaat.
Reply With Quote
  #5  
Old 17-09-2011, 20:58
dubber dubber is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 210
Default

ik ga eerst eens informeren bij van vugt tuning in marum, maar die zijn dinsdag pas weer open.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 21:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum