|
||||
|
||||
Koelsysteem Golf mk.2
Even een vraagje met betrekking tot het koelsysteem van mijn Golf mk.2 '91.
Ik heb bijna 2 jaar geleden mijn koppakking zelf vervangen, alleen heb ik ontdekt dat ik de laatste tijd toch zo nu en dan een paar liter koelvloeistof bij moet vullen. Nou is dit geen probleem, gezien ze mij in de garage waar ik zelf ook (als verkoop assistent) werk, dat mijn koppakking in ieder geval in orde is, en dat er 3 kleine gaatjes in mijn koelsysteem zitten. Wat zij mij ook hebben gezegd, is dat het nu geen groot probleem is, maar dat als ik het er in het reservoir ingooi en het er vervolgens door de gaten weer uit loopt, dat ik het dan echt moet vervangen. Nou is mijn vraag; Ik wil over een tijdje een vr6 er in gaan zetten, maar gebruik ik dan dezelfde slangetjes voor het koelsysteem als die ik nu heb? Als dat zo is, dan is het misschien wel wijs om deze slangetjes te vervangen. Misschien een vaag verhaal, maar ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. |
|
|||
|
|||
Je kunt toch gewoon de hele koelmeuk inclusief slangen e.d van het vr blok gebruiken?
|
|
|||
|
|||
Als je weet waar die lekt waarom dan niet gewoon die delen vervangen, paar slangen op de sloop zullen ook niet zoveel kosten.
Lekkages zijn nooit goed en kunnen ook opeens een stuk harder gaan lekken. En bij de ombouw zal je waarschijnlijk het merendeel van de vr6 delen gebruiken. |
|
|||
|
|||
Als je er een vr6 in wil hangen moet je gewoon alle slangen e.d. van de vr6 gebruiken.
De slangen van de kachel radiateur kunnen volgens mij wel blijven zitten.