#1
|
|||
|
|||
Problemen Lupo '99 (start niet)
Lupo van 1999
1400 16V Benzine 180.000 km - Ruitenwisserarm rechts afgebroken - Knipperlichten doen het niet (nieuw relais besteld) - Om de 1500 km olie bijvullen - En vanavond deed de auto helemaal niks meer. Ik heb nog wel een goede accu, want dat doet alles. Maar de startmotor draait niet rond. Is het daadwerkelijk de startmotor of kunnen het nog andere dingen zijn? En de rest vd problemen, klinkt dit bekend bij deze km stand of hebben jullie ook deze problemen? |
#2
|
|||
|
|||
Probeer hem voor de zekerheid over te starten,
Tikt hij trouwens wel als je hem probeert te starten? anders zal ik zeggen, zoek even de start motor op, met een hamer een paar klappen geven en ondertussen proberen te starten, als het de start motor is schieten de kool borstels weer op hun plek en zal deze rond moeten gaan. |
#3
|
|||
|
|||
Er gebeurt niks als ik start. Ik hoor niks...
Morgenochtend vroeg eerst maar op de fiets naar de tandarts, met de motor naar de VW dealer en dan de ANWB maar even bellen. Misschien kan diegene het zo vertellen wat het is. Als het de startmotor is, ben je zeker zo een 200 a 250 euro kwijt aan een revisie startmotor? |
#4
|
||||
|
||||
Nee hoor, kijk eerst maar even op Marktplaats, nieuw en 2e-hands voor de helft of minder. Eén ding: koop 'm niet bij Hottuning uit Lichtenvoorde !
|
#5
|
|||
|
|||
Vanmorgen de ANWB gebeld (nadat ik maar op m'n leenfiets naar de tandarts moest).
ANWB vermoed iets met het contactslot of de bekabeling. Je kan het laten fixxen, of gewoon een startknop te maken in de auto. Nu heeft ie een elektradraad op m'n startmotor gezet. Als ik de auto wil starten, zet ik het contact aan, en dan onder de kap de draad op m'n accu. Even een noodoplossing. Hoe of wat zouden jullie doen, ivm die startknop? |
#6
|
||||
|
||||
Als ie dan gewoon start? Elektrisch gedeelte contactslot wisselen, kost niet gek veel
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#7
|
|||
|
|||
Gewoon even doormeten als hij het niet doet.
Elektrisch gedeelte komt inderdaad vaker voor, vaak start hij dan als je met de sleutel start en dan onder tegen de stuurkolom slaat. |
#8
|
||||
|
||||
Weet iemand ook waar dat olie bijvullen vandaan komt?
Mijn '98 lupo 1.4 16v heeft dat ook bij tijd en wijlen, en dan weer een hele tijd niet. Bij hoge topsnelheid (Frankrijk 130-145 op vakantie) heb ik een keer gehad dat de verse liter olie er echt heel snel weer uit was en nu ongeveer elke 4000 een liter erbij. Ik zag het staan in het lijstje bovenaan de vraag, vandaar dat ik even inhaak. |
#9
|
||||
|
||||
Heb het ook gehad op vakantie bij snelheden van rond de 160 op de autobahn.
Maar ik heb een ander motortje: 1.4 8v. Na het wisselen van de olie is het nauwelijks meer : 5w30 ---> 5w40. Zal eens even opzoeken of dat ook zo in een 16v kan. ff opgezocht: http://www.kroon-oil.com/nl/product...5-kw-1998-2005/ Schrijven ze zelfs voor om er 5w40 in te doen, weet niet wat je nu erin hebt zitten? Mocht je echt immens veel olieverbruik hebben zijn er nog laatste-red-middeltjes: Wynn's supercharge. (veranderd ook viscositeit van de olie en maakt keerringen/seals terug soepel)
__________________
Scratch the surface! -Golf 2 '841.9TDI Last edited by joostvw : 27-06-2012 at 12:02. |