#1
|
|||
|
|||
Benzine pomp maakt een raar geluid
Ik heb sinds vorige week een golf 1 cabrio gekocht met een 2H motor erin (1.8).
Toen ik hem had gekocht hoorde ik het benzinepompje bij het rechterachterwiel heel hard werken, mijn eerste idee is die gaat kapot, hier gelijk een nieuwe voor gekocht en eronder gezet. Helaas heeft dit het probleem niet opgelost, de nieuwe pomp maakt ook veel geluid. Vooral bij lage toeren en als de motor warm is, het is echt een mechanisch geluid wat je soms heel hard hoort en soms niet. Kan het misschien zijn dat er vuil in de slangen zit of misschien dat de filter van de opvoerpomp in de benzinetank vies is? Ik ben niet zo handig met auto's (Heb er 2 dagen overgedaan om erachter te komen dat de pomp onder de auto de hoofdpomp was ). |
#2
|
||||
|
||||
controleer even of je opvoerpomp in je tank nog genoeg debiet geeft, als deze niet goed werkt kan et zijn dat hij net niet genoeg benzine krijgt, ook kan het filter vuil zijn dat bij je pomp onder de auto zit.
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |
#3
|
||||
|
||||
Ja ik zou ook eens je brandstoffilter vervangen. Kost niet veel.
Kan gewoon zijn dat je filter zo vuil is dat de pomp enorm veel moeite moet doen om de benzine erdoor te pompen. |
#4
|
|||
|
|||
Bedankt! dan gaan we er zo 1 halen en kijken of dit het probleem oplost!
|
#5
|
||||
|
||||
En zit de pomp wel in zijn rubberharnas anders hoor je ook flink resonantie.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |
#6
|
|||
|
|||
Nou de nieuwe brandstoffilter zit er onder maar het geluid blijft.
De pomp word ook erg warm... |
#7
|
|||
|
|||
Gisteravond nog even de benzinepomp die in de tank zit eruit gehaald, filter is schoon niks aan te zien. Opvulpijp is nog helemaal goed, er lag ook geen vuil in de tank.
Hoe kan je testen of de opvoerpomp in je tank nog goed werkt? Mocht deze goed werken is het enige wat ik nog kan verzinnen dat er vuil in de toevoer zit, of heeft iemand anders nog een suggestie? Last edited by svlenten : 08-07-2015 at 07:33. |
#8
|
|||
|
|||
Toch voor de zekerheid maar een nieuwe opvoerpomp besteld (kan nooit kwaad), ga hem er morgen onderzetten!
|
#9
|
||||
|
||||
Opvoerpomp kan je testen door de benzineslangen ervan los te halen, vervolgens schuif je een doorzichtig flesje over de aansluitingen en dan het contact omdraaien. Stroomt er geen benzine in de pomp dan is die overleden.
Deze is vaak de veroorzaker van het overlijden van de hoofdpomp. Wees trouwens niet verbaasd als je nieuwe hoofdpomp nu ook kapot is en je weer een nieuwe hoofdpomp moet kopen.
__________________
Groeten van Jeff Golf 1 cabriolet 2.0 8V www.Golfcabrio.com Alles voor de Golfcabrioot! |
#10
|
|||
|
|||
Quote:
Gaat die zo snel kapot? Heb er misschien met de nieuwe pomp 250km korte afstanden mee gereden, zodat hij niet veel belast werd. PS: als mijn hoofdpomp kapot is dan zou hij toch niet meer moeten starten en rijden? Heb voor de rest geen problemen, houd niet, start in 1 x, stationair loopt hij goed.. Last edited by svlenten : 08-07-2015 at 13:22. |
#11
|
|||
|
|||
Net toch even de opvoerpomp getest, Slangen eraf gehaald, twee flesjes om de aansluitingen van de brandstofpomp en gestart....
Er kwam 0,0 benzine in de flesjes, dus ik denk dat we wel vast kunnen stellen dat de opvoerpomp overleden is |
#12
|
|||
|
|||
Net hetzelfde probleem opgelost bij mijn corrado .. zelfde lawaai als wat jij beschrijft.
Opvoerpomp vervangen en probleem opgelost
__________________
my garage bmw e21 323i 1982 hartge bmw e30 323i 1984 bmw e30 325i 1989 cab vw corrado 16v 1990 |
#13
|
||||
|
||||
Als de opvoerpomp niet goed werkt dan moet de hoofdpomp extra werk verzetten.
En dat lawaai kan je lager in de pomp weleens zijn.
__________________
Groeten van Jeff Golf 1 cabriolet 2.0 8V www.Golfcabrio.com Alles voor de Golfcabrioot! |
#14
|
||||
|
||||
Om Jeff aan te vullen; Als de opvoerpomp kapot is dan moet de hoofdpomp ook het stukje overbruggen van de opvoerpomp naar hoofdpomp. De hoofdpomp wordt gekoeld door benzine en loopt dus tot de benzine hem bereikt droog en dit is dus telkens een enorme slijtage slag.
Ik ben blij dat ik een GTI tank heb gezet bij mijn golf 1 met een dikke aanzuignippel naast de hoofdpomp. Ook sinds dien geen last meer gehad als je is een lange bocht maakt dat je gaat inhouden of stotteren. Wat dat betreft vind ik dat VW dit slecht doordacht heeft om later bij de langer doorlopende golf 1 cabrio om zo'n opvoerpomp toe te passen. Waarschijnlijk hadden ze magzijnen vol met normale tanks die ze nog op wilde maken.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |
#15
|
|||
|
|||
Zo, hij is gemonteerd en geen hard geluid meer!
De hoofdpomp werkt nog naar behoren, geen rare geluiden iig, maar is een paar dagen flink rijden en kijken wat hij doet. Nog wel een beetje geluid maar dat komt omdat er geen rubberen hoes omheen zit en ook bij de ophangbeugel geen rubber tussen zit... Deze gaan we nog maar is opzoeken, weet iemand toevallig het nummer van de rubberen hoes? Of is een beugel met rubber erin goed genoeg (zie hieronder)? http://www.bolku.nl/Webwinkel-Produ...ndstofpomp.html Iedereen tot zover bedankt voor jullie hulp!!!! |
#16
|
|||
|
|||
Voor de mensen die tegen hetzelfde probleem aanlopen, hieronder een link met een uitgebreide omschrijving hoe de opvoerpomp te vervangen.
(ik heb er een paar dagen naar gezocht) http://volkswagenownersclub.com/vw/...l-pump?p=412748 |
#17
|
|||
|
|||
onderdeelnummer van de rubberen hoes is:
171201769B succes met zoeken, zijn moeilijk te vinden. |
#18
|
|||
|
|||
Quote:
Bedankt! Heb nu een rubber tussen de ophangbeugel gedaan, hoor niks meer |