#1
|
||||
|
||||
koppeling werkt niet meer???
hallo mensen.
wie heeft er een goede raad?? ik rijd vanavond vanaf me schuur naar huis, toen me motor lekker warm was dacht ik even vlink gassen. dit doe ik, trek hem een paar keer door tot dat ik hem in zijn 2 door getrokken had wilde ik over schakelen naar de 3 maar dit ging niet, tenminste met wat spelen met gas wil het wel. wat is het punt nou, nu ontkoppeld hij niet meer trap hem in voel ook gewoon druk op het pedaal maar hij ontkoppeld hem niet wat kan dit zijn?? heb geen automatisch stellende kabel. iemand zo iets wel is mee gemaakt? |
#2
|
|||
|
|||
Wat voor bak is het???
|
#3
|
||||
|
||||
ontkoppelt ook niet meer in de andere versnellingen?
__________________
Blau macht glücklich!! '89 Golf 1.6D <-- stripped '91 Golf 1.6 CL <-- stripped '88 Golf 1.8 GTI 16v (KR) <-- daily |
#4
|
||||
|
||||
020 bak. 4t of 4s weet dat niet zeker meer.
ontkoppeld in geen versnellingen, als je hem ook in zijn 1 hebt staan en je stopt en je zet de motor uit met ingetrapte koppeling dan voel je dat de motor nog aandrijft want zodra die uit is rolt hij een klein stukje achteruit. zou het dat banaantje kunnen zijn in het versnellingsbak deksel? die het druklager bedient. |
#5
|
|||
|
|||
Denk dat het je druklager is
Dan krijgje zoiets Alles zat aan elkaar gesmolten |
#6
|
||||
|
||||
dat was op het ene naar het andere moment?
najah ga ik vanavond eerst daar maar naar kijken, als ik heel eerlijk ben heb ik wel een tijdje gehad dat hij rammelde, dat was oook zomaar weer over. hopen van wel eigenlijk, koppeling zelf is eigenlijk ook helemaal niet zo oud ofzo. |
#7
|
||||
|
||||
gok ik inderdaad ook op je druklager. Ik heb ook zo'n vastgebakken exemplaar gehad en dat reageerde ongeveer hetzelfde. Succes.
__________________
Blau macht glücklich!! '89 Golf 1.6D <-- stripped '91 Golf 1.6 CL <-- stripped '88 Golf 1.8 GTI 16v (KR) <-- daily |
#8
|
||||
|
||||
Het kan ook zijn dat het armpje dat je druklager bedient gebroken is. Dit heb ik een keer gehad.
__________________
- 1981 Audi 100 CD5E - 1983 Golf C 1.3 rood - 1983 Golf C 1.6D geel - 1982 Jetta 1.3 legergroen |
#9
|
||||
|
||||
Yep maar hij voelde nog wel druk Henk.
__________________
Blau macht glücklich!! '89 Golf 1.6D <-- stripped '91 Golf 1.6 CL <-- stripped '88 Golf 1.8 GTI 16v (KR) <-- daily |
#10
|
||||
|
||||
dat armpje bedoelde ik hier boven idd ook maar ja ik voel wel wat.
ik heb hem nu opgesteld ( heb handmatige kabel) en het blijft het zelfde. maar neem eigenlijk aan dat als dat lager stuk is hij ok wel geluid moet maken of heb ik dat mis? |
#11
|
||||
|
||||
op zich moet de koppeling nog wel goed zijn ( dat hoop je natuurlijk ook) want hij slipt niet ofzo, kan hem alleen niet meer ontkoppelen.
als ik nu stil sta en wil hem in ze versnelling doen dan wil de auto ook gaan rollen. dus ja hij ontkoppeld gewoon echt niet |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
Hoeft niet persee, bij mij zat de boel zo vastgebakken dat er niets meer draaide qua lager. Ik hoorde ook niets bijzonders maar 't lager was wel afval.
__________________
Blau macht glücklich!! '89 Golf 1.6D <-- stripped '91 Golf 1.6 CL <-- stripped '88 Golf 1.8 GTI 16v (KR) <-- daily |
#13
|
|||
|
|||
Het kan ook aan de andere kant zijn [bij de koppeling zelf] dat de drukstang door de druktafel heen is gegaan
Dat het pedaal terug komt dat kan want er zit een veer bij dat armpje die tegen het lager drukt |
#14
|
||||
|
||||
zou ook kunnen maar de koppeling zit er net zon 10000 km in dus ja lijkt mij ook sterk.
|
#15
|
||||
|
||||
heel vreems allemaal.
ik zou hem gisteren gaan reparen, ik pak hem 's avonds met de gedachte hij ontkoppeld niet meer en ik wou naar de garage rijden. dus ik start de wagen en tot mijn verbazing is er niks meer aan de hand hij gaat zo in de versnelling en alles lijkt te werken zoals het hoort. even naar het werk gereden daar voor de zekerheid het druklager maar even vervangen, deze was niet stuk( opzich wel jammer ) maar evengoed even een nieuwe erin. vervolgens lijkt ik op die zelfde avond naar mijn beunschuur daar aan gekomen werkt me koppeling weer niet. toen ik 3 uur later naar huis wilde, werkte hij weer wel en nu een dag verder nog steeds geen problemen. erg vreemd, als het weer voor komt moet ik toch de bak er maar af halen dnek ik zo |
#16
|
|||
|
|||
Het zou zo maar eens kunnen dat je koppelingsplaat is blijven plakken..
Je had tenslotte even "gegast" |
#17
|
||||
|
||||
ja.
najah toevallig had ik er van morgen weer last van. dat ik toen de koppeling los liet en weer intrapte was het weer over.. heel vreemd .. |
#18
|
|||
|
|||
Quote:
Dat wijst naar mijn idee echt op een klevende plaat....of zwaarlopende splines (spiebanen) |
#19
|
||||
|
||||
ik zou je koppeling even laten slippen. Kijken of je er dan nog last van hebt?
|
#20
|
|||
|
|||
**KUCH KUCH** (stof topic )
Dit heb ik na gisteren ook........ heb alles eronderuit gehaald en alles ziet er goed uit (17000 km gelopen) Het deksel heb ik ook van het druklagerhuis verwijderd en alles daarachter was ook OK. Ik heb er een Sachs sporting drukgroep inzitten met een LUK plaat (die nog al eens doorslipt). Hoe heeft de topicstarter zijn probleem opgelost?! En weet iemand het bestelnummer van het deksel waar het druklager achter zit? ** EDIT: het gaat hier ook om een 020 versnellingsbak, achter een 16v kr Last edited by Sjeesbeest : 04-09-2011 at 21:54. |