|
||||
|
||||
Achteruitrijlichten krijg ik niet werkend
Goedemorgen
Ik heb mijn Golf 1 automaat vorige week omgebouwd naar 5-hand mbv een 020 4S versnellingsbak. Nu wilde ik mijn achteruitrijlichten aansluiten op de bak maar nu gebeurt er iets wazigs.. Er komen 2 draden op de stekker van de ARL op de versnellingsbak. Op eentje staat spanning en via de schakelaar zou er op de andere ook spanning komen staan zodat het arl gaat branden. Als ik de 2 draden tegen elkaar aanhoud dan gaat het arl branden. Als ik het draadje met spanning op het 1 van de 2 pinnetjes in de arl-schakelaar zet, dan krijg ik op het andere pinnetje spanning (dmv spanningzoeker). Maar als ik op dát pinnetje het andere draadje wil aansluiten dan valt de spanning weg. En als ik het draadje weer weghaal dan komt er wel weer spanning op te staan... Wat kan dat zijn? Ik heb binnenkort APK dus hij moet wel goed zijn
|
||||
|
||||
By de APK is achteruitryverlichting niet verplicht, heb er by myn Golf 1 iig nog nooit problemen mee gehad.
|
||||
|
||||
Oké, dat wist ik dus niet zeker. Dus wilde het voor de zekerheid maken, maar het is dus niet verplicht? Van welk jaar is je GTi? Mijne van '80, dus 31 jaar alweer
|
||||
|
||||
1984
|
||||
|
||||
wel voor de zekerheid even het bolletje van de ARL verwijderen als je zonder ARL naar de APK gaat.
Als de inrichting er is, moet ie werken. Lampje eruit en de inrichting is er niet. Je weet nooit of ze t bekijken
|
|||
|
|||
vervang je schakelaar in de versnellingsbak maar even,
deze heeft waarschijnlijk te veel inwendige weerstand heb dit bij mijn golf ook voor gehad, schakelaar vervangen en alles was in orde greetz |
|
||||
|
||||
Klopt, ik heb hetzelfde gehad. Nieuwe schakelaar en het was over.
|
||||
|
||||
Net even naar de apk-dude geweest en die zei inderdaad, het is niet verplicht. Dus ik zei, dan haal de bolletjes eruit. Maar toen zei hij, dat hoeft nog geeneens
|
||||
|
||||
Idd, t is allemaal zo makkelyk
|
||||
|
||||
Achteraf