|
||||
|
||||
polo 2 1,3i > 1600d ?
Hallo,
Ik ben van plan om een polo 1300 (nz) benzine naar een 1600 diesel te bouwen (crossautootje voor de fun, en om ervaring op te doen) . Moet ik zelf steunen fabriceren of kan ik steunen van andere auto gebruiken? Dank voor de hulp!
|
||||
|
||||
Ligt eraan welk blok je gebruikt. 1600 Smallblock kan met weinig aanpassingen wel passend te maken zijn.
|
||||
|
||||
Quote:
1600d uit golf 1 (van vriend voor kratje bier) . T blok staat naar achteren en heeft de bigblock steunen dus volgens mij bigblock.. Is dat te doen?
|
||||
|
||||
1.6 smallblock diesel
|
||||
|
||||
Quote:
Bigblock gewoon... maar dat is wel te doen met steunen omlassen? of is dat gewoon kant en klaar erin te hangen (wat ik niet denk)
|
||||
|
||||
niet echt simpel,waarschijnlijk ook de reden waarom niemand het doet.alles kan natuurlijk
|
||||
|
||||
haha het word een beunproject voor een crossautootje die het (naar een jaar trouw raggen) eindelijk begeven heeft. zolang de motor maar hangt.
|
||||
|
||||
bigblock zit je met t probleem dat t blok precies andersom staat, niet alleen de hoek, maar ook de uitlaat die aan de achterkant loopt.In een polo is minder ruimte dan een golf.
Smallblock gaat zeker lukken (bestaan ook als diesels hoor) maar bigblock zijn veel aanpassingen nodig, niet alleen de uitlaat en motorsteunen. Ookal gebruik je m voor de kross, structureel aanpassingen zijn ook nodig omdat een bigblock een stuk zwaarder is bijvoorbeeld.
|
||||
|
||||
Zodra ik thuis ben maak ik de steunen, uitlaat komt binnendoor dus geen probleem, en dan kijk ik of hij het houdt. Misschien als het werkt kan iemand van jullie dit ooit eens doen voor een wegauto (natuurlijk stukken netter)