#1
|
|||
|
|||
g60 in golf1 cabrio
hoi ik zal me ff voorstellen ik ben marco
ik heb jaar of 2 met een golf 1 gti met een 16v gereden deze ook zelf omgebouwd naar 16v dat gaat allemaal vrij simpel bij een gti 1 nou het volgende heb nu een golg 1 cabrio hier moet een g60 in komen ,heb een compleete corrado erbij gekocht om spullen vanaf te halen zit alleen nog met de volgende vragen ,ik wou eerst die complete g6o van die corrado over zetten met bak maar dan zit ik ook gelijk met die schakelkabels en hydraulische koppeling is op zich niet zo,n probleem maar ik heb ook gehoord dat mijn eigen 8v gti bak ook past dat neemt een rompslomp weg heeft iemand hier ervaring mee hoor het graag zou graag in contact komen met iemand in de buurt van rotterdam zodat ik misschien ervaring uit ken wisselen of ff ken kijken hoe of wat |
#2
|
||||
|
||||
Klopt,versnellingsbak past op de G60.Je zal wel 1 en ander moeten goochelen met bedrading en intercooler en radiateur enz...maar er rijden honderden Golfjes 1 met een G60...dus dat het te doen is duidelijk.
__________________
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT 1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT 2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT 2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT 1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8 1992 Nissan 300ZX Twin Turbo |
#3
|
||||
|
||||
ja hoor heb ook een cabrio met g60 gehad..[ wie niet zo langzamerhand] en de gti bakken houden het met een pk of 160 prima uit.. een beetje tunen en je bent zo drie versnellingsbakken verder.. weet niet wat je doel is..maar als je meer wil dan een pk of 170 a 180 dan is het raadzaam om de g60 bak te pakken..
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#4
|
||||
|
||||
Is prima te doen, maar de hydro koppeling gewoon vervangen voor een kabel.
Het is moeiiljker dan je denkt om een hydro unit in te bouwen, en vaak zijn ze stuk en koppelen ze voor geen meter.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG |
#5
|
||||
|
||||
Ik heb 'm er wel in zitten, het ombouwen valt eigenlijk wel mee....
Ik heb een Golf 2 G60 als donor gebruikt en gewoon echt alles overgezet...ook het abs..
__________________
Groeten, Jeroen. |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Geen problemen met de sterkte van het schutbord? Deze heeft de neiging om mee te veren. Zeker als je er een zware ABS pomp aanhangt.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG |
#7
|
|||
|
|||
ik heb die g60 baki er ook bij ga het eerst met mijn eigen gti bak proberen als dit fout gaat ken k alsnog die g60 bak erachter zetten
wil er toch wel zo n beetje 180 pk uithalen kijken of die gti bak het houdt hou zit t met kabelboom passen die stekkers nou wel of niet ,de een zegt van wel ander niet moet in cabrio gti komen bj 88 passen fussee s van een corrado op een golf 1 cabrio wil ook die g60 remmen over zetten komt er nog iemand van hier met een golf 1 g60 naar die meeting in zoetermeer woon daar vlakbij ,kenk misschien ff spieken |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Dus....
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG |
#9
|
|||
|
|||
hoe controleer ik het makkelijkst of de g-lader nog goed ,die lader op mijn toekomstige g60 is 2.0000 km gereviseerd door mrg lader
ik wil zo en zo lader druk ff meten als het blok erin hangt ,zijn er nog meer punten waar ik op moet letten |
#10
|
||||
|
||||
@André ( GTI1-G60):
Ik heb een versteviging tegen het schutbord aan gelast ( frame) en de pedalengroep aangepast anders zou het idd niet lang goed gaan.... Ik heb zelf de hele kabelboom van de G60 gebruikt en deze aangepast op de kabelboom naar achteren net na de stoel, de kleuren zijn gelijk.... Je houd wel een paar draden over van bv de achterruitenwisser en sproeier.... Ik heb mijn fusse's aangepast voor de G60 remmen, maar ik monteer normaal gesproken idd de adapters. Ik kocht ze altijd via Simon Vos, maar die kan ik niet meer bereiken.... De G lader kan je het beste even uit elkaar halen of laten halen voor controle als je het zeker wil weten, maar als je een factuur hebt van MRG lader dan zal het wel goed zijn, toch? Ik ga niet naar die meeting, mijn cabbie staat lekker droog tot het weer mooi weer wordt, maar je mag natuurlijk altijd even komen spieken als je iets wil weten. Mijn bedrijfje zit in Angeren bij Arnhem/ Nijmegen.
__________________
Groeten, Jeroen. |
#11
|
|||
|
|||
als ik die g60 er in zet ken ik da ook de stuur pomp gebruiken die op die g60 zit voor de stuurbekrachteging passen de leidingen van golf cabrio hier op
ga vanavond die corrado halen dan gaat het avontuur beginnen |
#12
|
|||
|
|||
hoe lang gaat zo.n lader gemiddeld mee na revisie
|
#13
|
|||
|
|||
Gewoon open maken die lader, bedrijf staat nou niet echt bekend om zijn juiste revisie methode.
( eigen ervaring ) Open halen is weten, is in de g-lader wereld het zelfde als met vermogens: Meten is Weten, Gissen is Missen. Je kan zoiezo als de lader op de auto zit even druk meten. Hij zou zo 0,6-0,7 bar moeten geven met een standaard pully. |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
Je moet de leidingen van de stuurbekrachtinging van de Cabrio gebruiken. Het stuurhuis heeft n.l een aansluiting die afwijkt van Corrado e.d Verder heb je dan direct de juist gevormde leidingen. De pomp is niet zo spannend, als de poelie maar inlijn ligt met die van de krukas. De aansluitingen zijn hetzelfde. Ik heb weet niet eens meer welke pomp ik heb. Zit er al 6 jaar op. (@Jeroen) Heb je foto's van hoe je het hebt gedaan met de pedalen e.d? Ben wel nieuwsgierig. Heb n.l alles nog te liggen om eventueel om te kunnen bouwen. Alleen de fussee/wielnaaf ombouwen om de ABS kooi erop te plaatsen is even lastig? Pompen kabelbomen e.d had ik al preventief ingeslagen
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG |
#15
|
|||
|
|||
he gasten volgende vraag ,als ik met die g60 rijd voel ik als rond 3000 tpm volgas trap lijk wel of de onsteking het niet bij kan houden iemadnd hier weleens zoiets gehad
dit is ook het ergst al die auto rijd ,stilstaand doet tie het ook heb trouwens al die post over mrg lader zitten lezen ,werd daar niet echt vrolijk van als dat zag krijg steeds meer twijfels |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
Daar kun je op afstand geen zinnig woord overzeggen Kan nog vanalles zijn.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG |
#17
|
||||
|
||||
Ik ga als bedrijf zijnde geen ander bedrijf zwart maken, maar zoals Ron ookal zegt moet je een G lader gewoon met eigen ogen openmaken en nakijken.
__________________
Groeten, Jeroen. |
#18
|
||||
|
||||
Quote:
Dat hoeft ook niet, als je als bedrijf niet altijd streeft naar leveren van kwaliteit heb je geen lang leven in deze zeer kleine scene met het grote internet als tamtam.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG |
#19
|
|||
|
|||
hoe zit t met de uitlaat als ik die g60 in mn golf hang past dat originele uitlaat spruitdstuk met voorpijp in een golf 1 of moet ik aan een spaggeti gaan denken
|
#20
|
|||
|
|||
Hey ik woon dicht bij Rotterdam namelijk in Spijkenisse. Heb net een 2.0 ADY G60 gebouwd. En ik heb de versnellingsbak van de ADY gebruikt, past 1 op 1 want is namelijk ook met stangen. Ook heb ik de digifant van de G60 gebruikt.
Je mag altijd komen kijken! Gewoon ff een mailtje sturen om af te spreken. Ook heb ik behoorlijk wat informatie verzameld om zo'n blok in te bouwen. Ook dat mag je van mij hebben. Succes met je project! |