#1
|
||||
|
||||
mk2 vr6
hallo zal mij eerst voor stellen ben Tim kom uit Terneuzen en ben 25.
Heb 2 jaar geleden een mk2 abf gebouwd maar heb hier helaas een ongelukje mee gehad. Toen maar besloten om een mk2 vr6 te bouwen. Rijd er nu al een jaar mee. Was eerst me daily maar daar heb ik nu een jetta mk2 voor. Ga nu op het gemakje me vr6 aan passen om er mee te sprinten. gr Tim Last edited by tim 16v : 01-03-2015 at 09:12. |
#2
|
||||
|
||||
hallo tim,
wat voor aanpassingen voor sprinten moeten we aan denken? motorisch, interieur kaal, etc? ben benieuwd |
#3
|
||||
|
||||
nu ziet het er zo uit
en foto van me interieur en me velgen zijn ats dtc in 15 inch 8j en et 20 zijn echt super ligt |
#4
|
||||
|
||||
Ik ben niet van plan om er 10 duizen euro in te steken. Maar wil nu gewoon beginnen bij de basis. Aut is voorzien van powerflex rubbers rondom. Is al redelijk gestript geen achterbank enzo. heb ook al andere motorsteunen gekocht
deze zijn van claus von essen. Omdat me blok nogal veel beweegd. Heb ook super ligte velgen van ats. En remschijven van een golf mk2 16v van het laatste type de 260 mm. Omdat g60 schijven nogal zwaar zijn. Wil gewoon wat kleine dingetjes doen wat hem net iets sneller maakt. Me grootste probleem is nu de het weg rijden heb toch wel veel last van wielspin dus ga binnekort een sperr diff bestellen en een setje goeie banden. Want heb nu 195 45 15 banden maar daar heb je toch niet echt veel grip mee. Zat nu aan toyo semi slicks te denken in 195 50 15 . Als iemand iets beters weet ik hoor het graag. groeten tim |
#5
|
|||
|
|||
heey, leuke auto heb je daar!
zal persoonlijk alleen dat luchtfilter eraf halen, heeft meer nadeel als voordeel, luchtfilter bak van een corrado vr6 past precies, of een cda filter. maar je hebt nu al wielspin? bij mij weinig last van, rij met 185 45 15, goede uitlijning helpt ook veel btw, heb alleen veel wielspin als het nat is succes! |
#6
|
|||
|
|||
Zou beginnen met een rol kooi als je wilt gaan sprinten.
|
#7
|
||||
|
||||
ik zou beginnen met regelementen lezen, jezelf een doel stellen en kijken wat er nodig is om tot dat doel te komen
tenminste als je dhra wedstrijden wilt gaan rijden Last edited by steef-oo : 20-08-2011 at 19:52. |
#8
|
|||
|
|||
en welke tijden wil je gaan rijden
|
#9
|
||||
|
||||
ja dat is wat ik bedoel met jezelf een doel stellen
|
#10
|
||||
|
||||
als je hem toch niet meer nodig hebt als daily....
ik zou hem leegrukken. ik zie o.a. nog zitten; tapijt, bijrijdersstoel, deur en achterpanelen, middenconsole, radio!?, verstralers in de grille. allemaal onnodig en aan gewicht een krappe 100kg gok ik.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#11
|
|||
|
|||
ik kan je nog wel van een supercharger voorzien
|
#12
|
||||
|
||||
Quote:
als de topicstarter dhra wedstrijden wil gaan rijden (drachten en automaxx events) zou ik in ieder geval de bijrijdersstoel laten zitten.. anders moet hij SE of SM tussen de 250+pk corsas en 500+pk civics gaan rijden daarom is regelementen doorlezen denk ik een goede tip |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
Daar komt bij dat als je met een vr6 goede tijden wilt rijden zul je ook aanpassingen aan je motorblok moeten doen. Een standaard vr kan lang niet meekomen. |
#14
|
|||
|
|||
Quote:
Onnodig gewicht.. Gewoon al het onnodige eruithalen, is de snelste manier om je tijden omlaag te krijgen. En zoals gezegt het is geen daily dus tot op en met de isolatie eruit. Dasboard, stuur en een stoel is genoeg voor een interieur. Wel je deurbakken laten zitten, zijn vereist op de drha...... Waarom probeer je geen toyo t1r uit, prima (sprint)banden op droog wegdek. Reed met 221 pk 450nm (Cordoba TDI) ook met deze banden legale sprints op drachten/assen, 1e versnelling wielspin maar wel versnellen en door naar de 2e ook wielspin maar ook goed versnellen tot 90km/h. Je kan beter wielspin hebben (en versnellen) dan zoveel grip dat je "dood"valt. Heb wel eens geprobeert om zonder wielspin te starten maar gelijk een halve seconde kwijt doordat je bijna stil valt. Snelste tijd was 14.41 sec. |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
klinkt als deze cordoba of niet ibibi? |
#16
|
|||
|
|||
Jeps thats te one!!!
Snik snik mis m nog dagelijks, heerlijke auto om mee te rijden.... |
#17
|
|||
|
|||
Quote:
Dat wel, maar denk dat je na een crash er wel anders over denkt. |
#18
|
||||
|
||||
naja als de eigenaar alleen wil gaan sprinten... als je puur naar regelement kijkt is een rolkooi in de streetlegal klasses niet verplicht in dat geval is het dus extra gewicht .
misschien een idee dat de topicstarter ons laat weten wat zijn streeftijd een beetje word en welke klasse/ wedstrijden die wil gaan rijden |
#19
|
||||
|
||||
Quote:
het probleem is zegmaar dat als je echt goed weg wilt rijden en de grens een beetje opzoek dat er gewoon 1 wiel gaat spinnen. Als er een sperr diff in zit zal dit zkr beter worden. Als ik gewoon gas geef in me 1 ste versnelling als die nog rol dan valt het ook wel mee. En vind een corrado vr6 lucht filter nogal prijzig op het moment. Had op me mk3 vr6 waar dit blok uit komt een stroeve kit zitten deze moet er nog op Last edited by tim 16v : 20-08-2011 at 22:24. |
#20
|
||||
|
||||
Quote:
heb tot nu toe alleen nog maar gesprint tegen wagens hier uit de buurt. Nog nooit op een echt baan ofzo. Wil inderdaad eens mee doen in drachten. De isolatie is er al allemaal uit ook de teer matten enzo. Ook de hemel bekleding is er nu uit. Ben bang dat zonder het tapijt op de vloer er bijna niet meer mee valt te rijden kwa lawaai en echt veel wegen doet het niet. Er valt hier en daar nog wel wat te winnen kwa gewicht. Vooral in de stoelen kleinere accu stuurbekrachtiging eraf. Het is niet de bedoeling om mee te doen met die civic's met 500 pk. Wil eerst een paar keer mee doen als me sperr erin zit. En dan verder gaan met het vermogen. Zonder wielspin is ook niet goed idd maar me versnellingsbak moet er toch af voor de sperr te plaatsen zat ook te denken om me vliegwiel te vervangen voor een lichtere versie. Of is dit een slecht idee? als die dan grip krijgt valt die sneller dood misschien. Hoop nu een hoge 14 te rijden. En dan in de toekomst met het motor vermogen te verhogen wel wat verder te komen. Last edited by tim 16v : 21-08-2011 at 07:41. |