#1
|
|||
|
|||
Gasrespons 1.6td, probleem.
Hallo,
Ik heb onlangs, in mijn golf 1, het 1.6D blok vervangen voor een 1.6TD. Het TD blok heb ik kaal gekocht, dus zonder waterpomp, brandstofpomp en andere accecoires, maar wel met turbo. Dit heb ik vervolgens bij elkaar gezocht en opgebouwd en afgesteld. De motor loopt mooi, trekt goed en rookt minimaal. Nu heb ik het volgende probleem, als ik gas geef en de turbo spint ook maar iets op dan schiet het blok ook meteen de toeren in. Dit is in onbelaste toestand. In belaste toestand heb er minder las van, al is het blokje wel heel nerveus. Wie kan mij helpen? gr rens |
#2
|
||||
|
||||
waarschijnlijk je brandstofpomp waar iets mee is.
Heb je een pomp met zo'n "paddestoel" er op? |
#3
|
|||
|
|||
Dacht ik ook al, ken de staat van de pomp niet, dus mischien is intern iets niet goed.
De pomp heeft idderdaad LDA. Kan hier iets mis mee zijn? Heb vanmiddag even test gereden en als ik in de 3e versnelling het gas even ver ingedrukt hou dan, dan trekt de auto uiteindelijk door tot volgas. gr rens |
#4
|
||||
|
||||
daar zit nl ook een stel mogelijkheid in.
Misschien heeft de pomp ergens lang gelegen zonder brandstof oid erin? daar kunnen ze ook niet tegen. zo'n bosch pomp moet altijd heel erg netjes gelijk lopen en hoort niet te schommelen. Oude CAV pompen vroeger op sommigen golfjes1 hadden dat ook, altijd zenuwachtig.. |
#5
|
||||
|
||||
CAV pompen gebruiken echter wel een heel andere manier van druk opbouwen en regelen dan een Bosch verdelerpomp. Als ie lang stil gelegen heeft kan er idd iets niet in de haak zijn met je regelsysteem, dit werkt op de pomphuisdruk geloof ik. Zit je koudstart hevel ook goed aangesloten ?
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Jij weet ook best veel Ik heb eens gezien bij een bosch verdeler pomp van een CY motor dat de plunjer in de pomp héél licht aangetast was door het lang stil liggen zonder aangesloten leidingen en niet afgedopt. Die motor wou ook alleen maar tussen de 1500/2000rpm of voluit draaien Andere pomp erop en klaar |
#7
|
||||
|
||||
Lijkt erop dat de governor eruit is,
tot hoever kan je em doortrekken? |
#8
|
|||
|
|||
De wagen trek goed door tot volgas.
Het lijkt mij ook het meest logisch dat er iets is met de governor. Ik haal vanmiddag de deksel even los. Even kijken of er iets los zit. Naar de LDA heb ik ook gekeken, hier kan ik niks aan zien. Het membraam is heel en de kegel is niet te aggresief afgesteld. Ik heb ook nog een pomp van een 1.9td liggen. Ik krijg deze niet uitgelijnd, door de langere neus. Hoe kan ik dit goed uitlijnen? Ik heb dit namelijk nergens kunnen vinden op het internet. Gr Rens |