Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 10-08-2011, 12:17
Rens '87 Rens '87 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 9
Default Gasrespons 1.6td, probleem.

Hallo,

Ik heb onlangs, in mijn golf 1, het 1.6D blok vervangen voor een 1.6TD. Het TD blok heb ik kaal gekocht, dus zonder waterpomp, brandstofpomp en andere accecoires, maar wel met turbo. Dit heb ik vervolgens bij elkaar gezocht en opgebouwd en afgesteld. De motor loopt mooi, trekt goed en rookt minimaal.

Nu heb ik het volgende probleem, als ik gas geef en de turbo spint ook maar iets op dan schiet het blok ook meteen de toeren in. Dit is in onbelaste toestand. In belaste toestand heb er minder las van, al is het blokje wel heel nerveus.

Wie kan mij helpen?

gr rens
Reply With Quote
  #2  
Old 10-08-2011, 14:21
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

waarschijnlijk je brandstofpomp waar iets mee is.
Heb je een pomp met zo'n "paddestoel" er op?
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #3  
Old 10-08-2011, 14:30
Rens '87 Rens '87 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 9
Default

Dacht ik ook al, ken de staat van de pomp niet, dus mischien is intern iets niet goed.
De pomp heeft idderdaad LDA. Kan hier iets mis mee zijn?

Heb vanmiddag even test gereden en als ik in de 3e versnelling het gas even ver ingedrukt hou dan, dan trekt de auto uiteindelijk door tot volgas.

gr rens
Reply With Quote
  #4  
Old 10-08-2011, 14:37
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

daar zit nl ook een stel mogelijkheid in.
Misschien heeft de pomp ergens lang gelegen zonder brandstof oid erin?
daar kunnen ze ook niet tegen.
zo'n bosch pomp moet altijd heel erg netjes gelijk lopen en hoort niet te schommelen.
Oude CAV pompen vroeger op sommigen golfjes1 hadden dat ook, altijd zenuwachtig..
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #5  
Old 10-08-2011, 16:43
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

CAV pompen gebruiken echter wel een heel andere manier van druk opbouwen en regelen dan een Bosch verdelerpomp. Als ie lang stil gelegen heeft kan er idd iets niet in de haak zijn met je regelsysteem, dit werkt op de pomphuisdruk geloof ik. Zit je koudstart hevel ook goed aangesloten ?
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #6  
Old 10-08-2011, 20:51
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

Quote:
Originally Posted by Audi1981
CAV pompen gebruiken echter wel een heel andere manier van druk opbouwen en regelen dan een Bosch verdelerpomp. Als ie lang stil gelegen heeft kan er idd iets niet in de haak zijn met je regelsysteem, dit werkt op de pomphuisdruk geloof ik. Zit je koudstart hevel ook goed aangesloten ?



Jij weet ook best veel

Ik heb eens gezien bij een bosch verdeler pomp van een CY motor dat de plunjer in de pomp héél licht aangetast was door het lang stil liggen zonder aangesloten leidingen en niet afgedopt.
Die motor wou ook alleen maar tussen de 1500/2000rpm of voluit draaien

Andere pomp erop en klaar
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #7  
Old 10-08-2011, 23:13
gti_power's Avatar
gti_power gti_power is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 723
Default

Lijkt erop dat de governor eruit is,
tot hoever kan je em doortrekken?
Reply With Quote
  #8  
Old 12-08-2011, 11:48
Rens '87 Rens '87 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 9
Default

De wagen trek goed door tot volgas.

Het lijkt mij ook het meest logisch dat er iets is met de governor. Ik haal vanmiddag de deksel even los. Even kijken of er iets los zit.

Naar de LDA heb ik ook gekeken, hier kan ik niks aan zien. Het membraam is heel en de kegel is niet te aggresief afgesteld.

Ik heb ook nog een pomp van een 1.9td liggen. Ik krijg deze niet uitgelijnd, door de langere neus. Hoe kan ik dit goed uitlijnen? Ik heb dit namelijk nergens kunnen vinden op het internet.

Gr Rens
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 21:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum