Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 06-06-2005, 22:37
Henk_Pigo's Avatar
Henk_Pigo Henk_Pigo is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,353
Question Probleem met ontluchting

Ik zit dus met het volgende probleem:

In een eerder topic had ik al vermeld dat ik problemen had met het niet op druk krijgen van mijn remsysteem. Het ging om de voorste klauwen, deze had ik laten reviseren, maar nadien kreeg ik geen druk meer op het rempedaal.
Ik heb dus een nieuwe hoofdremcilinder erop gezet, van de oude waren de rubbers stuk door slijtage met roest. Verder zat het potje vol met dikke vieze drab (kennelijk is de vloeistof nooit vervangen ) Ik vermoed dus dat hiervan ook eeen beetje in de cylinder is terecht gekomen en de rubbers heeft aangetast.

Maar nu heb ik dus het volgende: de nieuwe hoofdremcilinder zit erop en ik wou vanavond het systeem doorspoelen, alle leidingen vullen met nieuwe remvloeistof.
Bij mijn achterwiel kreeg ik echter geen druk :frown: ! Er kwam praktisch niks uit... voorheen had ik hier geen problemen mee.

Nou weet ik dus niet waar ik het probleem moet zoeken. Mijn eerste gok is de remdrukregelaar bij de achteras... kan dit de oorzaak zijn? En wat kan ik doen om dit te testen?
__________________
- 1981 Audi 100 CD5E
- 1983 Golf C 1.3 rood
- 1983 Golf C 1.6D geel
- 1982 Jetta 1.3 legergroen
Reply With Quote
  #2  
Old 07-06-2005, 12:45
Henk_Pigo's Avatar
Henk_Pigo Henk_Pigo is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,353
Default

Hoe kan ik kijken of de regelaar nog 'gangbaar' is? Er zit een soort hendel aan die de hoogte van je achteras meet en deze is af te stellen oid? (Ik heb dus niet echt een beeld van hoe het werkt)
__________________
- 1981 Audi 100 CD5E
- 1983 Golf C 1.3 rood
- 1983 Golf C 1.6D geel
- 1982 Jetta 1.3 legergroen
Reply With Quote
  #3  
Old 07-06-2005, 12:52
Allart-Ghetta's Avatar
Allart-Ghetta Allart-Ghetta is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 961
Default

Als de auto op de krik staat om te ontluchten (meestal wel thuis) moet je de drukregelaar naar de achterremmen helemaal open trekken.
Als hij niet meer te bewegen is, kan je proberen gangbaar te maken door hem gewoon met een waterpomptang te bewegen of een andere monteren.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP
1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm
1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T
1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R
RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear
Reply With Quote
  #4  
Old 07-06-2005, 13:08
Henk_Pigo's Avatar
Henk_Pigo Henk_Pigo is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,353
Default

Okee! Dus de fout die ik gemaakt heb is dat ik de auto op gekrikt heb, en hierdoor is de drukregelaar dicht gegaan.

En gangbaar houdt dus in dat die hendel vrij kan bewegen.
__________________
- 1981 Audi 100 CD5E
- 1983 Golf C 1.3 rood
- 1983 Golf C 1.6D geel
- 1982 Jetta 1.3 legergroen
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 22:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum