|
|||
|
|||
Handleiding airco golf Mk2 / Corrado G60
Heeft er iemand een (originele) handleiding van het airco systeem.
Dus hoe het werkt en hoe je het moet bedienen? (Dus wat er gebeurt in elke stand) Klopt het trouwens dat de radiateurfan altijd draait (in de 1e stand) als de airco staat ingeschakeld? |
|
||||
|
||||
Ik heb de Bentley corrado bijbel (gekocht) alleen is wat veel om te scannen... Ik mag geen illegale links geven maar die is op het web in PDF vorm te vinden.
ja, radiateur fan gaat draaien. Als er geen druk op het AC systeem is kickt de magneetventiel van de AC pomp niet in en heb je dus een gratis radiator koeler. Het systeem is redelijk simpel. AC pomp, condensor, droger, leidingen, dashboard en kabelboompje met relais. Alles is wel duur als het e.a. lek of kapot is dus een lekke leiding kost al snel 300 Euro of een nieuwe condensor is 400 Euri en dat zijn aftermarket prijzen. Als je twijfelt is het simpelste je systeem op druk te laten testen. Spuiten een spul is met een kleurtje zien ze wat er allemaal kapot is.
|
|||
|
|||
Een elektrisch schema had ik al, maar vond het vreemd dat de fan altijd draait als de airco ingeschakeld is.
Ik ben zelf bezig een andere motor in te bouwen en zet er dan meteen airco in. Vanwege ruimtegebrek gebruik is 2 spal ventilatoren, dus heb niet de originele met 2 standen. Denk dat ik dan maar 1 ventilator op de airco zet en 1 voor de koelwatertemperatuurschakelaar. |