Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 30-07-2011, 17:17
Nuytjuh's Avatar
Nuytjuh Nuytjuh is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 296
Default Golf 2 16v kop op ABF

Hoi,

Wie kan mij vertellen of een 16v kop van een golf 2 op en ABF past uit een golf 3?

Groetjes,
Yoery
Reply With Quote
  #2  
Old 30-07-2011, 17:41
picasso_16v's Avatar
picasso_16v picasso_16v is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 205
Default

past alleen die abf kop is ff wat beter std
Reply With Quote
  #3  
Old 30-07-2011, 17:50
Nuytjuh's Avatar
Nuytjuh Nuytjuh is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 296
Default

oke! Hartstikke bedankt! En de rest van een type 2 kr past ook?
Reply With Quote
  #4  
Old 30-07-2011, 17:56
Henk_Pigo's Avatar
Henk_Pigo Henk_Pigo is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,353
Default

Het moet zonder problemen passen.

Ik heb ergens gelezen dat de ABF af fabriek geknepen is om qua vermogen niet te dicht bij de VR6 in de buurt te komen.
Een van de punten waarop de ABF geknepen is, is de diameter van de inlaatkanalen. Die van een KR zijn groter, dus dit zou gunstig uit moeten pakken.
__________________
- 1981 Audi 100 CD5E
- 1983 Golf C 1.3 rood
- 1983 Golf C 1.6D geel
- 1982 Jetta 1.3 legergroen
Reply With Quote
  #5  
Old 30-07-2011, 19:03
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

Nee, een abf-kop flowed beter dan een kr-kop, die inlaatkanalen zijn juist kleiner om een snellere luchtstroming te veroorzaken. abf kop heeft ook kortere klepgeleiders en de verbrandingsruimte is optimaler.

ABF's zijn geknepen op het injectiesysteem, als je er een chip op maat of standalone
op zet kan je makkelijk 10-15pk winnen
Reply With Quote
  #6  
Old 30-07-2011, 21:12
picasso_16v's Avatar
picasso_16v picasso_16v is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 205
Default

Quote:
Originally Posted by Marcski
Nee, een abf-kop flowed beter dan een kr-kop, die inlaatkanalen zijn juist kleiner om een snellere luchtstroming te veroorzaken. abf kop heeft ook kortere klepgeleiders en de verbrandingsruimte is optimaler.

ABF's zijn geknepen op het injectiesysteem, als je er een chip op maat of standalone
op zet kan je makkelijk 10-15pk winnen


helemaal gelijk wat je zegt die kr koppen hebben eigenlijk te grote inlaat kanalen..
Reply With Quote
  #7  
Old 30-07-2011, 21:12
picasso_16v's Avatar
picasso_16v picasso_16v is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 205
Default

Quote:
Originally Posted by Nuytjuh
oke! Hartstikke bedankt! En de rest van een type 2 kr past ook?


je bedoelt het injectie systeem?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 02:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum