#1
|
||||
|
||||
Trillen 1.6D JP
Hallo,
Men vader heeft een tijdje terug een 1.6D aangeschaft. Het motor type is een JP en hij komt uit 1985.Als de motor stationair draait trilt de hele auto en ook het dashboard echt enorm. Nu lijkt me wel dat deze een beetje trilt. Maar het is echt extreem. Zou dit kunnen te maken hebben met de motor steunen? Dat de rubber door de ouderdom kei hard is geworden? En de trilling van de motor nu niet af dempt. Maar deze door geeft aan de carrosserie? Verder rijd de auto echt prima, en rookt ook niet uit de uitlaat o.i.d. En een grote onderhouds beurt heeft hij ook gehad. Weten jullie misschien wat dit kan zijn? Groeten, Gino. |
#2
|
||||
|
||||
Precies, motorrubbers oud, keertje vervangen kan geen kwaad.
Stel ook je stationair eens opnieuw af, misschien staat ie nu te laag (ben je zo achter, voorzichtig gas drukken) of te hoog!
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius |
#3
|
||||
|
||||
Bij een beetje gas geven, en ook onder het rijden trilt hij gewoon helemaal niet. Alleen bij het stationair? Hoe zit het met stationair toerental afstellen? omdat er geen toerenteller in zit namelijk, en ook geen MFA.
|
#4
|
||||
|
||||
Euh, gewoon een schroefje op je brandstofpomp stellen, zit tegen je gasheveltje aan.
Niet te laag, niet te hoog, en niet in t resonantiegebied van je dashboard Beetje op gevoel altijd!
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius |
#5
|
||||
|
||||
hehe ok, maar is het niet mogelijk om er een toerenteller aan te hangen? W contact van dynamo bv?
|
#6
|
||||
|
||||
Als het goed is gewoon plug en play!
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#7
|
||||
|
||||
Heeft denk ik ook te maken met het oude type motorsteun denk ik.
Oude type ---vv Als je zo'n ronde steun monteerd (latere mk2's') moet het aardig beter zijn. |