#1
|
|||
|
|||
benzine probleem
Hallo, ik heb een probleempje met mijn golf 1 cabrio 1.8i uit 1986
Als ik mijn auto start loopt hij heel beroerd op 2/3 poten. Er zit al een nieuwe bobine in nieuwe nieuwe bogies vonkt verder goed. en ik heb mijn injectoren ultrasoon laten reinigen. ze gingen goed los bij 3,5 bar De benzinepomp geeft naar mijn idee goed benzine want als ik na de benzinefilter hem los haal dan geeft hij toch bijna 400 ml in 10 sec. ik heb de injectie er al eens afgehaalt en die zetel die drukt gewoon heel netjes die naald omhoog en er blijft nix hangen. als ik de 4 boutjes een beetje los draai (van de slangen naar injectoren) dan zie ik bij alle 4 benzine naar boven komen als ik hem start. Ik heb nu de injectoren in flesjes hangen om goed te kunnen zien wat ze doen ik zie inderdaad dat het ene moment ze alle 4 netjes sproeien en het andere moment maar 1 en dan weer 3 en dan weer 2........ niet constant dus. Kan het wezen dat die spinnekop vervuilt is of is het toch de benzinedruk van de pomp die te laag is? De auto staat ver van de dichtstbijzijnde garage af en ik heb zelf geen benzinedrukmeter |
#2
|
|||
|
|||
Pomp kan genoeg opbrengst geven maar niet de juiste druk
Na het stil zetten van de motor moet er na 10 minuten nog een restdruk zijn |
#3
|
|||
|
|||
Quote:
Hoe kan ik dat het beste testen? Gewoon na het uitzetten van de motor dus 10 min wachten en dan een boutje bovenop de spinnekop losdraaien om te kijken of er nog en beetje benzine uitspuit? |
#4
|
|||
|
|||
Aanvoerleiding bij het filter losdraaien
Als de motor niet draaid komt er boven bij de brandstofverdeler geen benzine |
#5
|
|||
|
|||
ik heb het geprobeerd..
Na 10 min draai ik het boutje bij de filter los. en dan word het een heel klein beetje nat daaronder van benzine... het is niet zo dat het er uit spuit. Als ik het zelfde weerdoe na 20 min, dan komt er helemaal niks uit. Conclusie? |
#6
|
|||
|
|||
iemand een idee?
|
#7
|
|||
|
|||
Drukaccumulator die lek is[inwendig]
Deze moet er voor zorgen dat er een restdruk is Opbrengst pomp 900cm3 in 30sec Pomp met stekker aansluiting 750cm3 per 30 sec |
#8
|
|||
|
|||
kan het wezen dat die verstopt is ofzo?
Het is namenlijk zo dat er een gat zit in de vulslang naar de tank. dus de troep daarvan ligt dus onderin te tank. Moet ik de tank helemaal demonteren om hier bij te kunnen komen? |
#9
|
|||
|
|||
Tank kan blijven zitten
|
#10
|
|||
|
|||
Quote:
Loopt de motor zonder drukaccumulator niet goed dan? Weet dat het een oud topic is.
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#11
|
||||
|
||||
loopt wel goed, start alleen pas nadat de startmotor een paar keer rond is geweest en de benzine pomp genoeg druk heeft opgebouwd
|