Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 15-11-2010, 21:35
marcoRoseboom marcoRoseboom is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 5
Default benzine probleem

Hallo, ik heb een probleempje met mijn golf 1 cabrio 1.8i uit 1986

Als ik mijn auto start loopt hij heel beroerd op 2/3 poten.
Er zit al een nieuwe bobine in nieuwe nieuwe bogies
vonkt verder goed. en ik heb mijn injectoren ultrasoon laten reinigen. ze gingen goed los bij 3,5 bar
De benzinepomp geeft naar mijn idee goed benzine want als ik na de benzinefilter hem los haal dan geeft hij toch bijna 400 ml in 10 sec.
ik heb de injectie er al eens afgehaalt en die zetel die drukt gewoon heel netjes die naald omhoog en er blijft nix hangen.
als ik de 4 boutjes een beetje los draai (van de slangen naar injectoren) dan zie ik bij alle 4 benzine naar boven komen als ik hem start.

Ik heb nu de injectoren in flesjes hangen om goed te kunnen zien wat ze doen
ik zie inderdaad dat het ene moment ze alle 4 netjes sproeien en het andere moment maar 1 en dan weer 3 en dan weer 2........ niet constant dus.

Kan het wezen dat die spinnekop vervuilt is of is het toch de benzinedruk van de pomp die te laag is?
De auto staat ver van de dichtstbijzijnde garage af en ik heb zelf geen benzinedrukmeter
Reply With Quote
  #2  
Old 15-11-2010, 21:39
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Pomp kan genoeg opbrengst geven maar niet de juiste druk
Na het stil zetten van de motor moet er na 10 minuten nog een restdruk zijn
Reply With Quote
  #3  
Old 16-11-2010, 22:38
marcoRoseboom marcoRoseboom is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 5
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Pomp kan genoeg opbrengst geven maar niet de juiste druk
Na het stil zetten van de motor moet er na 10 minuten nog een restdruk zijn


Hoe kan ik dat het beste testen? Gewoon na het uitzetten van de motor dus 10 min wachten en dan een boutje bovenop de spinnekop losdraaien om te kijken of er nog en beetje benzine uitspuit?
Reply With Quote
  #4  
Old 16-11-2010, 23:36
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Aanvoerleiding bij het filter losdraaien
Als de motor niet draaid komt er boven bij de brandstofverdeler geen benzine
Reply With Quote
  #5  
Old 26-11-2010, 09:45
marcoRoseboom marcoRoseboom is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 5
Default

ik heb het geprobeerd..
Na 10 min draai ik het boutje bij de filter los. en dan word het een heel klein beetje nat daaronder van benzine... het is niet zo dat het er uit spuit.

Als ik het zelfde weerdoe na 20 min, dan komt er helemaal niks uit.

Conclusie?
Reply With Quote
  #6  
Old 05-12-2010, 23:04
marcoRoseboom marcoRoseboom is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 5
Default

iemand een idee?
Reply With Quote
  #7  
Old 06-12-2010, 21:57
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Drukaccumulator die lek is[inwendig]
Deze moet er voor zorgen dat er een restdruk is
Opbrengst pomp 900cm3 in 30sec
Pomp met stekker aansluiting 750cm3 per 30 sec
Reply With Quote
  #8  
Old 12-12-2010, 21:56
marcoRoseboom marcoRoseboom is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 5
Default

kan het wezen dat die verstopt is ofzo?
Het is namenlijk zo dat er een gat zit in de vulslang naar de tank.
dus de troep daarvan ligt dus onderin te tank.

Moet ik de tank helemaal demonteren om hier bij te kunnen komen?
Reply With Quote
  #9  
Old 13-12-2010, 13:34
dakeraf dakeraf is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 254
Default

Tank kan blijven zitten
Reply With Quote
  #10  
Old 29-06-2011, 16:43
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,034
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Drukaccumulator die lek is[inwendig]
Deze moet er voor zorgen dat er een restdruk is
Opbrengst pomp 900cm3 in 30sec
Pomp met stekker aansluiting 750cm3 per 30 sec


Loopt de motor zonder drukaccumulator niet goed dan?

Weet dat het een oud topic is.
Reply With Quote
  #11  
Old 29-06-2011, 19:34
golf1gti83's Avatar
golf1gti83 golf1gti83 is offline
VW Addict
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 626
Default

loopt wel goed, start alleen pas nadat de startmotor een paar keer rond is geweest en de benzine pomp genoeg druk heeft opgebouwd
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum