Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 10-03-2005, 17:01
Timmetje20's Avatar
Timmetje20 Timmetje20 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 452
Send a message via MSN to Timmetje20
Default Startproblemen

Hallo,

Ik zal me even voorstellen, ik ben Tim Christenhusz en ik heb een tijdje geleden een Golf 1 GTI uit '83 gekocht. Blok heb ik er zelf weer ingebouwd omdat de vorige eigenaar het eruit had gehaald omdat het onderblok kapot was. Ik had thuis nog een Golf 2 1.8 blok liggen, dus ik heb dat onderblok gebruikt en de GTI kop. Verder alles weer aangesloten, werkt allemaal goed alleen heb ik soms startproblemen.
Als ik smorgens thuis weg rijd pakt hij wel direct aan, alleen wel een beetje pruttelend maar dat is na 2 keer het gas iets intrappen ook weg. Maar als ik dan een eind gereden heb en de auto ergens neerzet, vervolgens voor bijv. een uur of half uur weg ga en hem daarna weer probeer te starten pakt hij niet aan! Motor draait wel rond, bougies vonken wel en hij krijgt wel benzine. Na een paar keer even door te starten en soms wat gas bij te geven pakt hij dan vervolgens wel weer aan.
Een leraar van mij dacht aan na lekkende injectoren, is dit mogelijk of heeft het een hele andere oorzaak?
Als dit het geval is moet ik er dan andere injectoren inzetten of zijn de oude nog schoon te maken? Zijn er eventueel ook andere injectoren waar hij harder van gaat? en wat zou ik dan zoal aan moeten passen.

Ik hoop dat jullie enkele goede tips hebben.

Groeten Tim Christenhusz

P.S. Hoe kan je trouwens een foto toevoegen, kan ik die er ff bijvoegen.
Reply With Quote
  #2  
Old 10-03-2005, 17:24
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #3  
Old 10-03-2005, 17:48
Johan-dtc's Avatar
Johan-dtc Johan-dtc is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,743
Send a message via MSN to Johan-dtc
Default

welkom, foto'sssss
__________________
Het onmogelijke doen wij meteen!!
Wonderen duren iets langer!
En op speciaal verzoek kan er Zelfs getoverd worden
!
Reply With Quote
  #4  
Old 10-03-2005, 17:57
Timmetje20's Avatar
Timmetje20 Timmetje20 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 452
Send a message via MSN to Timmetje20
Default

Hier 2 foto's, ik maak binnenkort wel even een paar nieuwe waar hij goed op staat.
Reply With Quote
  #5  
Old 11-03-2005, 17:34
Wim_pie Wim_pie is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 202
Send a message via MSN to Wim_pie
Default

ik heb bijna hetzelfde probleem

als ik hem koud start slaat hij gelijk aan maar als ik effe gereden heb en ik zet hem 10min neer start hij gewoon maar als ik hem langer dan 30min neerzet heb ik onwijze problemen om hem aan te krijgen

maar als tie 1maal loopt is er niks aan de hand

er is een hoop vervangen
brandstofpomp
rotor + verdelerkap
bougies + kabels
__________________
The Return of the legend !!

<<<<V-Dub Team Haaglanden !!>>>>
Reply With Quote
  #6  
Old 12-03-2005, 00:37
Timmetje20's Avatar
Timmetje20 Timmetje20 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 452
Send a message via MSN to Timmetje20
Default

Ja, dat is ook precies het probleem wat ik heb. Ik doe zelf mts autotechniek dus ik heb ook al het een en ander na gekeken en vervangen maar een leraar van mij zei dat het als het goed is nadruppelende injectoren zijn. Als je auto dan een tijdje stil heeft gestaan staat het inlaatspruitstuk vol met benzine (in ieder geval meer dan de bedoeling) en dan is hij als het ware verzopen. Ik heb er al wel een keer injectoren reiniger ingegooid en ik kwam er vandaag achter dat hij al wel beter start voor zo ver ik er op gelet heb.

Passen trouwens Golf 3 GTI injectoren ook op m'n Golf 1 GTI kop want daar heb ik er nog wel een paar van liggen, kan ik dat even proberen.

Groeten Tim
Reply With Quote
  #7  
Old 12-03-2005, 08:57
Wim_pie Wim_pie is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 202
Send a message via MSN to Wim_pie
Default

ik heb dat ook gekocht en bij mij maakt het geen moer uit



maar als ik mijn contact aanzet hoor ik niet mijn pomp

ik ga dat es veranderen
want mischien komt er wel druk op te staan als hij langer stilstaat en dat daardoor de benzine zakt of stijgt en bij langere tijd stilstand verdwijnt de druk en loopt de benzine door

ja ik probeer ook maar wat hoor


alles is aan mijn auto al vervangen
zelfs de pomp
maar ik heb hem pas dus het is voor mij ook effe kijken wat het kan zijn


want zoals jij zegt met dat hij druppelt
dat zou moetne betekenen dat hij volloopt
en dat hij na een langere tijd ook slecht moet starten en dat doet hij juist niet
en het is een gesloten unit dus de benzine vervliegt niet snel daar

maar ik zou het toch es in de werking van je pomp zoeken EN in het relai



ik zou het echt niet weten of de injectoren van een mk3 passen
__________________
The Return of the legend !!

<<<<V-Dub Team Haaglanden !!>>>>
Reply With Quote
  #8  
Old 12-03-2005, 15:26
Timmetje20's Avatar
Timmetje20 Timmetje20 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 452
Send a message via MSN to Timmetje20
Default

Quote:
Originally Posted by Wim_pie
ik heb dat ook gekocht en bij mij maakt het geen moer uit



maar als ik mijn contact aanzet hoor ik niet mijn pomp

ik ga dat es veranderen
want mischien komt er wel druk op te staan als hij langer stilstaat en dat daardoor de benzine zakt of stijgt en bij langere tijd stilstand verdwijnt de druk en loopt de benzine door

ja ik probeer ook maar wat hoor


alles is aan mijn auto al vervangen
zelfs de pomp
maar ik heb hem pas dus het is voor mij ook effe kijken wat het kan zijn


want zoals jij zegt met dat hij druppelt
dat zou moetne betekenen dat hij volloopt
en dat hij na een langere tijd ook slecht moet starten en dat doet hij juist niet
en het is een gesloten unit dus de benzine vervliegt niet snel daar

maar ik zou het toch es in de werking van je pomp zoeken EN in het relai



ik zou het echt niet weten of de injectoren van een mk3 passen




Ja dat zou ik nog eens na kunnen kijken, en dat relais zit dat bij de zekeringkast? In ieder geval bedankt. Veel succes met je eigen probleem.

Groeten Tim
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum