#1
|
||||
|
||||
Startproblemen
Hallo,
Ik zal me even voorstellen, ik ben Tim Christenhusz en ik heb een tijdje geleden een Golf 1 GTI uit '83 gekocht. Blok heb ik er zelf weer ingebouwd omdat de vorige eigenaar het eruit had gehaald omdat het onderblok kapot was. Ik had thuis nog een Golf 2 1.8 blok liggen, dus ik heb dat onderblok gebruikt en de GTI kop. Verder alles weer aangesloten, werkt allemaal goed alleen heb ik soms startproblemen. Als ik smorgens thuis weg rijd pakt hij wel direct aan, alleen wel een beetje pruttelend maar dat is na 2 keer het gas iets intrappen ook weg. Maar als ik dan een eind gereden heb en de auto ergens neerzet, vervolgens voor bijv. een uur of half uur weg ga en hem daarna weer probeer te starten pakt hij niet aan! Motor draait wel rond, bougies vonken wel en hij krijgt wel benzine. Na een paar keer even door te starten en soms wat gas bij te geven pakt hij dan vervolgens wel weer aan. Een leraar van mij dacht aan na lekkende injectoren, is dit mogelijk of heeft het een hele andere oorzaak? Als dit het geval is moet ik er dan andere injectoren inzetten of zijn de oude nog schoon te maken? Zijn er eventueel ook andere injectoren waar hij harder van gaat? en wat zou ik dan zoal aan moeten passen. Ik hoop dat jullie enkele goede tips hebben. Groeten Tim Christenhusz P.S. Hoe kan je trouwens een foto toevoegen, kan ik die er ff bijvoegen. |
#2
|
||||
|
||||
voor de foto's: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=8486
en welkom btw.
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#3
|
||||
|
||||
welkom, foto'sssss
__________________
Het onmogelijke doen wij meteen!! Wonderen duren iets langer! En op speciaal verzoek kan er Zelfs getoverd worden! |
#4
|
||||
|
||||
Hier 2 foto's, ik maak binnenkort wel even een paar nieuwe waar hij goed op staat.
|
#5
|
|||
|
|||
ik heb bijna hetzelfde probleem
als ik hem koud start slaat hij gelijk aan maar als ik effe gereden heb en ik zet hem 10min neer start hij gewoon maar als ik hem langer dan 30min neerzet heb ik onwijze problemen om hem aan te krijgen maar als tie 1maal loopt is er niks aan de hand er is een hoop vervangen brandstofpomp rotor + verdelerkap bougies + kabels |
#6
|
||||
|
||||
Ja, dat is ook precies het probleem wat ik heb. Ik doe zelf mts autotechniek dus ik heb ook al het een en ander na gekeken en vervangen maar een leraar van mij zei dat het als het goed is nadruppelende injectoren zijn. Als je auto dan een tijdje stil heeft gestaan staat het inlaatspruitstuk vol met benzine (in ieder geval meer dan de bedoeling) en dan is hij als het ware verzopen. Ik heb er al wel een keer injectoren reiniger ingegooid en ik kwam er vandaag achter dat hij al wel beter start voor zo ver ik er op gelet heb.
Passen trouwens Golf 3 GTI injectoren ook op m'n Golf 1 GTI kop want daar heb ik er nog wel een paar van liggen, kan ik dat even proberen. Groeten Tim |
#7
|
|||
|
|||
ik heb dat ook gekocht en bij mij maakt het geen moer uit
maar als ik mijn contact aanzet hoor ik niet mijn pomp ik ga dat es veranderen want mischien komt er wel druk op te staan als hij langer stilstaat en dat daardoor de benzine zakt of stijgt en bij langere tijd stilstand verdwijnt de druk en loopt de benzine door ja ik probeer ook maar wat hoor alles is aan mijn auto al vervangen zelfs de pomp maar ik heb hem pas dus het is voor mij ook effe kijken wat het kan zijn want zoals jij zegt met dat hij druppelt dat zou moetne betekenen dat hij volloopt en dat hij na een langere tijd ook slecht moet starten en dat doet hij juist niet en het is een gesloten unit dus de benzine vervliegt niet snel daar maar ik zou het toch es in de werking van je pomp zoeken EN in het relai ik zou het echt niet weten of de injectoren van een mk3 passen |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Ja dat zou ik nog eens na kunnen kijken, en dat relais zit dat bij de zekeringkast? In ieder geval bedankt. Veel succes met je eigen probleem. Groeten Tim |