#1
|
||||
|
||||
Aanschaf passat 2.0 20v Sportline 2003
Hallo Passat bezitters,
hier een vraag van een Golf bezitter die met het oog op gezinsuitbreiding aankomende week gaat kijken voor een Passat station 2.0 20V Sportline uit 2003. Ik vroeg mij af of meer mensen deze uitvoering hebben en wat hun ervaringen hier mee zijn? Er staat overigens nu 148k op de teller. Tevens had ik nog een vraag over de motor, normaal bij 20V heb je toch 5 cilinders? Ik zie op RDW gegevens dat deze motor over 4 cilinders beschikt, betekend dit dan 5 kleppen per cilinder of hoe moet ik dat zien? Ik hoor graag jullie ervaringen en/of tips. Mvg, Robert
__________________
Wagenpark: Golf 2 GTI 8v 1985 (Under Construction) Golf 2 Avance 1.3 1987 (SOLD) Passat Sportline 2.0 20V 2002 (SOLD) Last edited by Bumper83 : 12-06-2011 at 20:47. |
#2
|
|||
|
|||
zal een sportline zijn , en klopt zijn 5 kleppers
en geen 5 cilinders enige probleem wat ik ken met deze auto's zijn de stabilisator stangen van de voorwielen verder prima auto |
#3
|
||||
|
||||
Alberto, bedankt voor je reactie en inderdaad moet het een Sportline zijn en geen Speedline.
5-kleppers, ok wat ik al vermoedde. Heb je dan 3 inlaat of 3 uitlaat kleppen? Zit zeker wel aardig wat pit in?! Zal de stabilisatorstangen controleren, neem aan dat deze "sneller" speling vertonen dan anders?
__________________
Wagenpark: Golf 2 GTI 8v 1985 (Under Construction) Golf 2 Avance 1.3 1987 (SOLD) Passat Sportline 2.0 20V 2002 (SOLD) |
#4
|
|||
|
|||
Quote:
is maar net hoe jij "pit" voelt, meen iets van 125 pk is geen kanon maar fijne reis auto is het zeker stabilisator stangen hoor je wel als je met de auto gaat rijden bonkend geluid |
#5
|
||||
|
||||
Haha ja ben nu een Golf 2 GTI '85 (82kW) gewend... dat is wel een redelijk kanon al zeg ik t zelf. Zal niet verwachten dat die Passat ook zo zal rijden Is inderdaad meer bedoeld als reis/werk auto.
Ik zal het eens goed controleren tijdens de proefrit... bonken je stab stangen erger tijdens bochten werk (net zoals je bij aandrijfassen hebt)? of is dit bij rechtuit rijdend al goed waarneembaar?
__________________
Wagenpark: Golf 2 GTI 8v 1985 (Under Construction) Golf 2 Avance 1.3 1987 (SOLD) Passat Sportline 2.0 20V 2002 (SOLD) |
#6
|
||||
|
||||
Een 20 klepper viercilinder heeft idd 3 inlaatkleppen en 2 uitlaatkleppen;
Goed zichtbaar hier dat de onderste 3 de inlaten zijn en de bovenste 2 de uitlaten. In het midden hier de bougie, in de latere versies werd de 5-kleps opstelling volgens mij verlaten om ruimte te maken voor een injector (FSI / TFSI).
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#7
|
||||
|
||||
Bedankt voor je reactie, het is me nu inderdaad duidelijk
Mensen die nog meer ervaringen/tips met en over deze auto hebben, ik hoor ze graag.
__________________
Wagenpark: Golf 2 GTI 8v 1985 (Under Construction) Golf 2 Avance 1.3 1987 (SOLD) Passat Sportline 2.0 20V 2002 (SOLD) |
#8
|
||||
|
||||
__________________
Golf 5 GT TDI '06 (211pk) Golf 1 cabrio GLI '83 (112pk) |
#9
|
||||
|
||||
Verwacht geen GTi prestaties van de 20V, auto is toch stuk zwaarder.
Meer een cruiser, armpje op de armsteun en genoeg ruimte voor de kidz Ik heb sinds vorige week mijn hele nette en frisse 20V te koop staan ! Doe je voordeel, want de duurste euvels heb ik al laten vervangen http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=86365 PS je Golf ziet er goed uit, zo helemaal standaard ! Last edited by Westy69 : 17-06-2011 at 13:32. |