![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Ik heb iets vreemds, ik heb sinds 2 dagen op de achterkant van mijn golf 2 met een 16v blok olie spetters zitten die transparant van kleur zijn. Het is nu te donker om te kijken, heeft iemand enig idee waar dit vandaan kan komen of wat het is. Ik heb de auto nl pas en ik wil er nog langer mee rijden. Ik heb hem gewoon netjes warm gereden en er niet mee gescheurd, iemand enig idee?
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Curse of the Evil Knievelnyntje !!!
Misschien komt er iets uit je uitlaat ? |
#3
|
||||
|
||||
![]() Ik dacht al, Gert zal wel als eerste iets zeggen. Olie uit mijn uitlaat lijkt me een beetje vreemd, zeker als het transparant is.
|
#4
|
||||
|
||||
![]() zal ie wel ergens lekken, dan spat het onder de auto door en achter krijg je een soort van wake turbulance.
__________________
bora TDI golf 4 cabrio heiglijn www.vw-speed.nl Voor al uw vervanging- en slijtage onderdelen ook OEM www.delmau-shop.nl |
#5
|
||||
|
||||
![]() Dan lekt er iets erg veel dan. Heel de achterkant zil vol kleine spatjes, ik zal morgen eens goed kijken wat het precies is dan. Ik hoop niks ernstigs.
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ja stom he : ik was nog serieus ook met mijn tip/reply ? ![]() Blok droog van voor ? |
#7
|
||||
|
||||
![]() Is te donker om te zien voor mijn huis, ik zat zelf aan remleiding te denken, maar dat zou ik dan moeten gemerkt hebben met remmen. Morgen weet ik hopelijk meer. Of er moet iemand zijn die dit ook heeft gehad en weet wat het is.
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Ik heb dit ook gehad, maar toen bleek dat mijn carterpan alweer lek was :?
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Hm, het enige wat bij mij de grond raakt is de uitlaat, ik zal zodadelijk eens even kijken of ik iets bij daglicht zie onder de motorkap.
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Zou de carterpan kunnen zijn, de pakking is lek(kend), had ik je al verteld Ernst. Maar die lekt niet zodanig dat de druppels helemaal naar achteren kunnen vliegen lijkt me.
Is het wel olie, heb je het al geproefd? ![]()
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6 Proud owner, since '97 |
#11
|
||||
|
||||
![]() Ik heb net gekeken, er ligt een plasje onder het carter. Dat zal het wel zijn, is het moeilijk om een carterpan te vervangen, is het veel werk of is het zo gedaan?
|
#12
|
||||
|
||||
![]() carperpan is zo gedaan...alleen wel eerst ff de olie eruit halen, de hele rits met boutjes losdraaien, dan evt. de carterpan en/of de pakking vervangen, en de carterpan er weer opzetten, olie erin, en rijden maar. Meeste werk is alle boutjes losdraaien
(heb pas bij mijn cabrio de carterpakking vervangen, dus vandaar)
__________________
Cabby |
#13
|
||||
|
||||
![]() Thanks voor de info, ik ga even mijn vriendin bellen om de spullen te bestellen!
|
#14
|
||||
|
||||
![]() Wel opletten er zitten 2 boutjes tussen het motorblok en de versnellingsbak verstopt. Vooral tijdens het erin draaien zeker weten dat ze er niet scheef in gaan. Heb weleens als tip gelezen deze te vervangen voor inbusboutjes, kan je later makkelijker los draaien. Succes.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP 1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm 1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T 1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear |
#16
|
||||
|
||||
![]() Bedankt nog voor de extra tips! Nu haal ik niks onnodigs meer los
![]() |
#17
|
||||
|
||||
![]() als het goed is niet nee.... straks donderd er een motorblok op je kop
![]()
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#18
|
||||
|
||||
![]() Precies allart wou het net zeggen, dat zijn 2 boosdoeners.
Goeie tip idd, om ze te vervangen door inbusboutjes, dan kun je ze met een inbussleutel met ronde kop makkelijker los en vast draaien
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#19
|
||||
|
||||
![]() Ik ga het morgen proberen te fiksen!
|
#20
|
||||
|
||||
![]() Het is gefikst! Nu de drijfstanglagers en de koppeling nog.
|