#1
|
||||
|
||||
Ombouw 1.6 carburateur naar GTi 8v (PF)
Beste forumleden,
Wij hebben een project gehad bij mij op school waarbij we 4 Golfjes II opgeknapt hebben. Met 3 van deze wagens hebben we een reis gemaakt dwars door Polen en Tsjechie. Een golfje is thuisgebleven omdat de drijfstanglagers kapot waren. (liep een hele tijd op 2 cilinders, benzine bij olie gekomen, gevolg kaput) Nu is er een nieuw project waarbij het de bedoeling is om de golfjes verkoopklaar te maken. Bij deze golf moet dus een nieuwe motor gemonteerd worden, en we hebben de keuze om een GTi 8v motor te monteren. Het betreft een motorblok uit 1991, met 190.000 op de teller. De Golf zelf komt uit 1989 en heeft motorcode GU Mijn vraag is nu welke zaken belangrijk zijn bij het omwisselen van de motor? Past het uberhaupt wel? Of is het de moeite niet? PS, ik ben nieuw hier dus ik weet niet of ik het wel goed doe , en ik kon bij oudere threads geen oplossing vinden... Met vriendelijke groet, Maarteno |
#2
|
||||
|
||||
het is allemaal makkelijk te doen maar houd rekening met de zekeringkast die wil nog wel eens verschillen tussen oude en nieuwe type
|
#3
|
||||
|
||||
moeilijkheidsgraad ligt ook een beetje aan van welk bouwjaar ze zijn. Als ze de auto waar het PF blok in moet komen ook een "late" golf2 is, is de bedrading min of meer plug en play.
Voor de rest moet je gwn van je donor alles omzetten. Uitlaat, brandstofpomp, gti motorsteunen kabelboom.. enz.. |
#4
|
||||
|
||||
dus ik moet op de volgende dingen letten
- kabelboom -brandstofpomp + leidingen? - uitlaat -motorsteunen Hoe zit het met remmen e.d.? Bedankt voor jullie antwoord |
#5
|
||||
|
||||
remmen zou ik ook overzetten!!
Zijn weer iets groter dan een 1.6 en een gti heeft geventileerde schijven en schijven achter ipv trommels. (niet dat de trommels achter minder goed remmen dan schijven achter) Ik zou in ieder geval wel de voorste remmerij omzetten |
#6
|
||||
|
||||
Als je een 89'er basis hebt, is het puur een kwestie van het blok erin leggen en alles aansluiten. De zekeringkast van beide is hetzelfde.
Uitlaatdiameter is natuurlijk dikker dan die van een 1.6, dus daar ook even heen kijken. Benzinetoevoer ook nazien, de GTI heeft een benzinepomp onder de auto, dus dat zal ook omgegooid moeten worden als je het netjes wil hebben. Voor de rest, de kabelboom hoeft maar ingestoken te worden in de zekeringkast. Interieur kabelboom kun je laten zoals het is. Tenzij je natuurlijk ook de GTI teller wil monteren, als je dan de MFA werkend wil hebben, moet je daar ook de kabelboom van erbij prikken. Remmerij ook erbij zetten, is wel zo goed. Als je de subframes van de GTI hebt kun je deze gewoon zo monteren zonder wat te doen.
__________________
VWClubParkstad |