![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() In 2005 verkocht ik mijn T3 1.7D al snel bleek dit een verkeerde beslissing te zijn. Zelfs de nieuwe Renault Traffic passenger kon de pijn niet verzachten.
![]() De Renault is inmiddels na 6 jaar en 180.000 km de deur uit om plaats te maken voor een .......T3 natuurlijk. ![]() Ik heb een oude t3 1.6D op de kop kunnen tikken. Was aanvankelijk bedoeld voor een kennis van mij maar die leek uiteindelijk meer geinteresseerd in een LT. Dus hou ik de T3 voor mezelf. De bus zal volledig gereviseerd en omgebouwd worden. Allereerst moet de 1.6 diesel motor vervangen. Ik zou er graag een 1.7 diesel in laten zetten of liever nog een 1.9d. Kan ik de 1.6 gewoon door een gereviseerde 1.7 (KY) vervangen of dient er iets veranderd te worden? Krijg ik een T3 met 1.9 diesel gekeurd in Belgie of geeft dit problemen bij keuring. Welke versnellingsbak kan ik het best laten installeren in combinatie met een 1.9 d motor. Ik hoop dat er T3 freaks zijn die mij het juiste advies kunnen geven Thanx Nardo |
#2
|
||||
|
||||
![]() Waarom niet gelijk ombouwen naar een 1900TD? Zoveel meer werk is dat niet en is/wordt regelmatig gedaan door andere. Of je dat in België door de keuring krijgt weet ik niet..
![]()
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#3
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Had ik inderdaad ook aan gedacht. IVm keuring weet ik het ook niet precies. 19.d blijkt geen probleem te zijn. Heeft er nog iemand ervaring met ombouw naar 19.d of TD? Is het enkel 1900 blok inbouwen of moeten er nog zaken aangepast worden |