Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf,Bora en New Beetle MK IV
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 06-06-2011, 17:27
brounys brounys is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 386
Send a message via MSN to brounys
Default chippen bij 150000 km verstandig.?

hey ik heb nu een golf 4 en wil hem mischien wel laten chippen.. hoeft geen 220 pk te worden maar een 190 is al heel mooi.. iemand ervaring op die km stand.?
groetjes maurice
Reply With Quote
  #2  
Old 06-06-2011, 17:47
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

Gti? Tdi?
Reply With Quote
  #3  
Old 06-06-2011, 18:04
Martyn's Avatar
Martyn Martyn is offline
Married to PC
 
Join Date: May 2007
Posts: 3,868
Default

Als de motor in goede conditie is en altijd goed onderhoud heeft gehad moet er theoretisch geen probleem zijn, ik kan natuurlijk niet beoordelen wat de staat van je turbo is e.d.

Zou als ik jou was eens een mail sturen naar Jeroen van JD engineering die kan je zeker goed advies geven en heeft heel veel verstand van zaken
__________________
Martijn

flickr
Reply With Quote
  #4  
Old 06-06-2011, 18:15
patjetta patjetta is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,938
Default

Misschien ook wel makkelijk om te vertellen om wat voor een auto het gaat.
Tdi of misschien sdi?
en hoeveel pk standaart evt. een motor code?
__________________
Jetta mk2
Reply With Quote
  #5  
Old 06-06-2011, 19:50
Jan-Jelle Jan-Jelle is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 1,027
Default

Ik denk een 1.8T of V5 GTI... aangezien er geen andere motor in een Mk4 is die je naar die Pk's kunt chippen.
__________________
1984 Golf MkII 5-Drs
1999 Transporter 2.5TDI
Reply With Quote
  #6  
Old 06-06-2011, 19:57
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

150pk TDI is te chippen naar zo`n 200pk...

Maar volgens mij gaat dit over een 1.8T, aangezien topicstarter ook een tread had aangemaakt over aankooptips voor een MK4 GTI
Reply With Quote
  #7  
Old 06-06-2011, 20:06
Jan-Jelle Jan-Jelle is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 1,027
Default

Lijkt me boor de motor niet verstandig/goed om hem naar 200Pk te chippen... Bij een V5 of 1.8T is dit geen probleem.
__________________
1984 Golf MkII 5-Drs
1999 Transporter 2.5TDI
Reply With Quote
  #8  
Old 06-06-2011, 20:37
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

Gaat prima hoor bij een ARL...neus maar eens rond op TDI-Club.nl
Reply With Quote
  #9  
Old 06-06-2011, 22:00
De Limburger's Avatar
De Limburger De Limburger is offline
Volksforum QUATTRO donor - Mr Muscle
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 6,203
Send a message via MSN to De Limburger
Default

+1
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK.
Reply With Quote
  #10  
Old 07-06-2011, 16:31
patjetta patjetta is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,938
Default

+2 is goed te doen. zeker als je nog wat kleine hardware aanpassingen doet.
__________________
Jetta mk2
Reply With Quote
  #11  
Old 07-06-2011, 16:45
Nick_J's Avatar
Nick_J Nick_J is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 319
Send a message via MSN to Nick_J
Default

+3 heb zelf mijn ARL in het begin (zonder kat danwel) laten chippen op 205 pk en 415 nm.
Met hardware aanpassingen zoals turbo (hang af van grote) en verstuivers + Sre koppelingskit goed op 240 / 260 pk te krijgen.
__________________
Zu Risiken und Nebenwirkungen, fressen sie die Packungsbeilage und erschlagen sie ihren Arzt oder Apotheker..
Reply With Quote
  #12  
Old 08-06-2011, 20:34
brounys brounys is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 386
Send a message via MSN to brounys
Default

hey sorry voor de late reactie
het gaat hier om een 1,8 turbo uit 2000.. heb hem nog niet zo lang maar hij heb zoiezo al zijn beurtjes redelijk optijd gehad.. alles staat netjes in het boekje dan toch..
maar zoals ik hier ongeveer lees moet het niet echt een probleem zijn.. ik rijd zelf wel afentoe door maar het is niet dat ik er heledagen in ga racen.! netjes warm rijden en na draaien zoiezo.. zijn der hier mensen met een chip richting 200 en met meer dan 190.000 km bijv.? en nog geen problemen gehad.?
Reply With Quote
  #13  
Old 12-06-2011, 19:30
brounys brounys is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 386
Send a message via MSN to brounys
Default

niemand hier
Reply With Quote
  #14  
Old 12-06-2011, 22:15
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

Gewoon even een belletje doen naar JD...die heeft er genoeg ervaring mee.
Reply With Quote
  #15  
Old 13-06-2011, 18:57
yal yal is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 586
Default

Gewoon chippen die hap, mijn eerste chip kwam er bij 100.000km in, daarna na montage grotere turbo bij 200.000km programma nog even laten aanpassen. Heb een tdi 115pk AJM, na de eerste chip 160pk en 380nm nu na montage grotere turbo 186pk en 430nm op de bank.

Moet nog een keer op de bank omdat mijn vliegwiel het koppel niet aan kon, zit nu een nieuwe onder.

Groet Yal
Reply With Quote
  #16  
Old 13-06-2011, 20:43
brounys brounys is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 386
Send a message via MSN to brounys
Default

ga morgen even bellen jd heb wou vandaag bellen maar niet open
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 19:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum