#1
|
|||
|
|||
chippen bij 150000 km verstandig.?
hey ik heb nu een golf 4 en wil hem mischien wel laten chippen.. hoeft geen 220 pk te worden maar een 190 is al heel mooi.. iemand ervaring op die km stand.?
groetjes maurice |
#2
|
||||
|
||||
Gti? Tdi?
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#3
|
||||
|
||||
Als de motor in goede conditie is en altijd goed onderhoud heeft gehad moet er theoretisch geen probleem zijn, ik kan natuurlijk niet beoordelen wat de staat van je turbo is e.d.
Zou als ik jou was eens een mail sturen naar Jeroen van JD engineering die kan je zeker goed advies geven en heeft heel veel verstand van zaken |
#4
|
|||
|
|||
Misschien ook wel makkelijk om te vertellen om wat voor een auto het gaat.
Tdi of misschien sdi? en hoeveel pk standaart evt. een motor code?
__________________
Jetta mk2 |
#5
|
|||
|
|||
Ik denk een 1.8T of V5 GTI... aangezien er geen andere motor in een Mk4 is die je naar die Pk's kunt chippen.
__________________
1984 Golf MkII 5-Drs 1999 Transporter 2.5TDI |
#6
|
||||
|
||||
150pk TDI is te chippen naar zo`n 200pk...
Maar volgens mij gaat dit over een 1.8T, aangezien topicstarter ook een tread had aangemaakt over aankooptips voor een MK4 GTI
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#7
|
|||
|
|||
Lijkt me boor de motor niet verstandig/goed om hem naar 200Pk te chippen... Bij een V5 of 1.8T is dit geen probleem.
__________________
1984 Golf MkII 5-Drs 1999 Transporter 2.5TDI |
#8
|
||||
|
||||
Gaat prima hoor bij een ARL...neus maar eens rond op TDI-Club.nl
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#9
|
||||
|
||||
+1
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK. |
#10
|
|||
|
|||
+2 is goed te doen. zeker als je nog wat kleine hardware aanpassingen doet.
__________________
Jetta mk2 |
#11
|
||||
|
||||
+3 heb zelf mijn ARL in het begin (zonder kat danwel) laten chippen op 205 pk en 415 nm.
Met hardware aanpassingen zoals turbo (hang af van grote) en verstuivers + Sre koppelingskit goed op 240 / 260 pk te krijgen.
__________________
Zu Risiken und Nebenwirkungen, fressen sie die Packungsbeilage und erschlagen sie ihren Arzt oder Apotheker.. |
#12
|
|||
|
|||
hey sorry voor de late reactie
het gaat hier om een 1,8 turbo uit 2000.. heb hem nog niet zo lang maar hij heb zoiezo al zijn beurtjes redelijk optijd gehad.. alles staat netjes in het boekje dan toch.. maar zoals ik hier ongeveer lees moet het niet echt een probleem zijn.. ik rijd zelf wel afentoe door maar het is niet dat ik er heledagen in ga racen.! netjes warm rijden en na draaien zoiezo.. zijn der hier mensen met een chip richting 200 en met meer dan 190.000 km bijv.? en nog geen problemen gehad.? |
#13
|
|||
|
|||
niemand hier
|
#14
|
||||
|
||||
Gewoon even een belletje doen naar JD...die heeft er genoeg ervaring mee.
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#15
|
|||
|
|||
Gewoon chippen die hap, mijn eerste chip kwam er bij 100.000km in, daarna na montage grotere turbo bij 200.000km programma nog even laten aanpassen. Heb een tdi 115pk AJM, na de eerste chip 160pk en 380nm nu na montage grotere turbo 186pk en 430nm op de bank.
Moet nog een keer op de bank omdat mijn vliegwiel het koppel niet aan kon, zit nu een nieuwe onder. Groet Yal |
#16
|
|||
|
|||
ga morgen even bellen jd heb wou vandaag bellen maar niet open
|