#1
|
||||
|
||||
Startprobleem. Where to start?
Zoals de titel al zegt heb ik een startprobleem.
Het probleem doet zich met name voor als de motor koud is en een nacht heeft gestaan. Als ik de sleutel omdraai dan gaat de startmotor normaal rond en vaak sprngt de motor ook gewoon aan. Op het moment dat ik het gaspedaal maar iets intrap dan valt de motor uit. Als ik hem vervolgens start dan springt de motor niet weer aan. Als ik vervolgens vijf minuten wacht en het opnieuw probeer dan springt de motor wel weer aan. Een enkele keer springt de motor bij de eerste poging niet aan. Als ik vervolgens vijf minuten wacht dan lukt het wel weer. Als de motor aanspringt dan moet ik hem 30sec tot een minuut gewoon laten lopen en vervolgens met een fluwelen voetje steeds iets gas geven totdat de toeren er zijn. Vervolgens loopt de motor goed. Bij een warme start zijn er geen problemen. Er zit een nieuwe accu in. Het probleem was er ook al voor de accu-swap. De vorige accu was gewoon minder en kon al dat starten niet meer volhouden. Wie heeft er een idee waar ik het beste kan gaan zoeken??
__________________
LR Freelander (Werkpaard) MB A160 (Boodschappen) VW GOLF S '80 (Hobby) |
#2
|
||||
|
||||
geen idee, maar ik heb exact hetzelfde met de automaat. al start de mijne wel direct de 2e keer. maar idd 30 seconden lopen en niks aan de hand. meteen op het gas en uit..
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#3
|
||||
|
||||
Nog vergeten te vermelden:
Het gaat om een 2e blok (2 liter) maar wel met een k-jetronic als ik het goed heb.
__________________
LR Freelander (Werkpaard) MB A160 (Boodschappen) VW GOLF S '80 (Hobby) |
#4
|
||||
|
||||
Ik heb een keer een soort gelijk probleem gehad met een kadett gsi, starten ging heel moeilijk en als ik het niet eerste keer goed had dan moest ik ook enkele minuten wachten voor dat ie weer aansloeg. Ook ieder keer als ik weg wou rijden bij verkeerslichten bijv. stopte dat ding als ik de gas intrapte, en meestal met geweld..ik bedoel ermee dat ie echt stopte en ik met me hoofd bijna tegen de stuur knallen, was net alsof de motor in een keer helemaal vast liep
Ben er helaas nooit achter gekomen wat de probleem was want ik heb dat ding na een weekje ermee kutten achter op de ambulance geshouwd, linea rechta naar de sloop gebracht en de volgende dag een andere auto gekocht.... Dit hele verhaal helpt je geen ene moer dat weet ik, maar ik leef een beetje met je mee want ik heb het zelf meegemaakt
__________________
Quote:
Witte Mk2 8v under construction, project tijdelijk gestaakt Old enough to know better, young enough to not give a f**k
|
#5
|
||||
|
||||
mk2 stoo in ieder geval bedankt voor jouw medeleven. Als ik er een keer mee rij dan blijft de auto ook wel lopen. Het is alleen bij de koude start.
Op het moment dat ik het gaspedaal aanraak en dus de luchtklep opengaat. (hint voor iemenad?)
__________________
LR Freelander (Werkpaard) MB A160 (Boodschappen) VW GOLF S '80 (Hobby) |
#6
|
||||
|
||||
dat heb ik echt precies hetzelfde hier.. zou het de autochoke zijn? Ik heb er nog niet naar gekeken omdat ik hem inmiddels doorheb en wel kan leven met z'n tekort. maar een oplossing zou mooi zijn.
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#7
|
|||
|
|||
ik denk dat jullie het probleem wel in de choke moeten zoeken! weet bijna wel zeker!
|
#8
|
||||
|
||||
Quote:
En waar vind ik deze bij mijn injectie? Als de motor stationair loopt (net gestart) en ik trek de stekker van de warmdraairegelaar er af dan veranderd er niets(toerental oid)
__________________
LR Freelander (Werkpaard) MB A160 (Boodschappen) VW GOLF S '80 (Hobby) |
#9
|
||||
|
||||
Dan doet ie het niet
Kijk ff wat voor nummer dat er op zit, ik heb er een paar liggen
__________________
Quote:
Witte Mk2 8v under construction, project tijdelijk gestaakt Old enough to know better, young enough to not give a f**k
|
#10
|
|||
|
|||
Klep van de luchtweger schoonmaken!
STK schoonmaken! Systeemlek? |
#11
|
||||
|
||||
Tot nu toe weing tijd gehad om er naar te kijken en ook niet veel gereden. Het is elke keer proberen te starten, dan vijf minuten wachten, weer proberen en na een keer of drie blijft hij stationair lopen met moeite.
Vandaag was het anders. Ik heb eerst het gaspedaal helemaal ingedrukt en bij het starten lsprong de motor gelijk aan. Vervolgens een beetje in de toeren houden, want bij gas los weet ik zeker dat hij was uitgevallen. Na een seconde of dertig kon ik terug naar staionair. Wie weet wat dit nu kan zijn? Zelf zit ik te denken aan de extra luchtschuif of de koude start injector. Wat kan ik het beste doen/proberen.
__________________
LR Freelander (Werkpaard) MB A160 (Boodschappen) VW GOLF S '80 (Hobby) |
#12
|
||||
|
||||
Heb ook zoiets soortgelijks gehad met een golf 2 met k-jetronic.
De oplossing hier was , dat ik het bladveertje , dat de luchtweger op het laagste punt ondersteunde iets omhoog heb gebogen . De luchtweger stond nl beneden de venturie ,waardoor er een kier was ontstaan en de weger niet meer omhoog gezogen werd. Waarschijnlijk was deze door een backfire naar beneden gebogen . De auto had toen al een maand in de garage gestaan ,en alles , maar dan ook alles , was al gechecht , cq gedubbelcheckt dus kon toen bijna alles verder uitsluiten Probeer anders of je de luchtweger iets met de hand kunt liften (even zonder luchtfilter) en start hem dan eens .Zo heb ik het destijds ook gedaan . |
#13
|
||||
|
||||
Een paar weken geleden had ik dan eindelijk de tijd en mogelijkheid om er eens even naar te kijken. Ik had via een maat een compleet inlaatspruitstuk geregeld, Ik had het vermoeden dat het de extra luchtschuif zou zijn. Dit had ik via wat vraagbaken geconcludeerd.
Voor de zekerheid besloot ik om eerst maar de koudestartverstuiver te controleren. Hier kwam tijdens de koude start geen benzine uit!! Even stroom er op gezet en hij tikt wel, maar bij het op contact zetten niet. Hmm. Later kwam ik er achter dat er alleen spanning op komt te staan als je de motor start en niet bij het op contact zetten. Dan maar eens losdraaien. De slang bij de koudestartverstuiver losgemaakt en deze was helemaal droog. De slang bij de spinnekop gemaakt en deze was nat van de benzine. Wat blijkt nu: De slang is verstopt. Ik denk dat dit het euvel was. Ook een slang via mijn maat geregeld, maar deze was van een mk2 en te kort. Bij al het gewissel brak de bout die de slang vast zet aan de spinnekop. Ik naar de plaatselijke VW dealer, maar deze boutjes, afsluitringen en slang zijn niet op voorraad. Ook niet binnen 24 uur en ook niet binnen 48 uur. Het zou wel eens lang kunnen duren. Na bijna 2 weken heb ik ze vandaag binnen gekregen. Ik heb het net gelijk gemonteerd. Als ik de auto nu start dan draait de motor korte tijd iets verhoogd stationair. Het lijkt me goed. (ook de koudestartverstuiver werkt nu) Ik ben benieuwd hoe het bij echt koud weer zal zijn. Morgen maar even een proefstart maken voordat ik naar mijn werk ga. Ik juich nog niet te vroeg, maar heb goede hoop.
__________________
LR Freelander (Werkpaard) MB A160 (Boodschappen) VW GOLF S '80 (Hobby) |
#14
|
||||
|
||||
Hier mag een slotje op. De GTI start goed bij een koude start. Het euvel was dus de slang van de koude start injector.
Wel heb ik een andere vraag, maar om de dingen niet door elkaar te halen, maak ik daar een nieuwe thread voor.
__________________
LR Freelander (Werkpaard) MB A160 (Boodschappen) VW GOLF S '80 (Hobby) |