![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Mijn MK1 GTI DX uit ‘84 wil niet starten. Ik heb wel een vonk, maar de bougies blijven kurkdroog. Als ik de leidingen van de injectoren afhaal en start krijg ik daar geen benzine, echter als ik de luchtweger omhoog druk komt er een straal benzine uit de leidingen, dit gaat gepaard met een soort jankend geluid in de injectorleidingen. De blauwe koudestartsproeier aan de zijkant van het inlaatspruitstuk heb ik eruit gehad en met kontakt aan sproeit deze een mooie nevel. Ik heb em een paar keer met veel moeite aan de gang gekregen en toen liep hij ook gewoon goed, pakte ook lekker op als ik gas gaf. De timing van de distributie en de ontsteking staan naar mijn idee dus goed. Het rare is ook dat de brandstofpomp maar blijft lopen als het contact aanstaat, ik dacht dat deze met contact aan en motor uit op een gegeven moment zou moeten stoppen. Het viel me ook op dat tijdens het starten de brandstofpomp niet draait. Iemand een tip wat dit kan wezen?
edit: Net nog de merktekens van de krukas, nokkenas en ontsteking nagekeken, staat allemaal goed. Als ik de luchtweger optil tijdens starten zeikt de benzine in de cilinders, injectoren zitten dus ook niet verstopt...
__________________
BMW E30 325i Golf 7 highline business R Last edited by Mk1driver : 22-09-2010 at 18:08. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Hoi Dit probleem heb ik ook gehad, Je brandstofpomp mag inderdaad normaal niet blijven draaien door het relais zal hij even druk op het systeem zetten en daarna stoppen totdat je hem start. Wat je zou kunnen doen is eens het relais doorverbinden dan blijft de pomp draaien tijdens het starten maar dan zou hij aan moeten springen. Waarschijnlijk is dan je relais van de brandstofpomp kapot, tenminste dat was in mijn geval zo.
Succes en laat wat weten als het gelukt is. Groetjes ron |
#3
|
||||
|
||||
![]() en als je t gaspedaal indruk tijdens het starten?
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Zou het kunnen zijn dat de luchtweger te ver terug kan? De lucht kan er dan langs zonder dat het de luchtweger op tilt.
__________________
![]() LR Freelander (Werkpaard) MB A160 (Boodschappen) VW GOLF S '80 (Hobby) |
#5
|
||||
|
||||
![]() Gaspedaal intrappen maakt niks uit, heb er ook een andere spinnekop op gehad maar hetzelfde probleem.
__________________
BMW E30 325i Golf 7 highline business R |
#6
|
|||
|
|||
![]() Probeer tijdens het starten een leiding van de warmdraairegelaar los te draaien
Kom wel brandstof uit |
#7
|
||||
|
||||
![]() Even de dikke buis op de luchtweger los schroeven en iets opzij schuiven. Iemand laten starten en zelf de luchtweger iets open tillen. Dit hoeft maar enkele mm's.
Als de DX nu start betekend het dat je ergens een kleine vacuum lek hebt waardoor de weger niet omhoog komt. Ander voorkomend kwaaltje is dat de weger "plakt" in de behuizing. Dit kan komen door bv vuiligheid aan de rand van de weger. Deze moet schoon en vrij van vet zijn. Met name vettigheid veroorzaakt dit.
__________________
VW T2b-2.0 VW Golf GTI mkI (1600 EG) VW Golf GTI mkII |
#8
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Even een logische beredenering: Hij krijgt wel brandstof tot in de spinnenkop. Dus betekend het dat de brandstofpomp normaal functioneert.
__________________
VW T2b-2.0 VW Golf GTI mkI (1600 EG) VW Golf GTI mkII |
#9
|
||||
|
||||
![]() Thnx voor de tips! Ik heb de brandstofpomp doorverbonden zodat hij ook tijdens het starten draait, nu worden de bougies wel nat en af en toe een knal maar nog steeds niet starten, ik ga van de week nieuwe bougies en kabels halen en desnoods een andere ontsteking erop, het zou nog kunnen dat de bougies onder druk van de compressie niet vonken, ik heb de timing al 3 keer gecontroleerd maar op BDP van zuiger 1 en de nokken in de lucht staat de rotor toch echt bij nokje 1 van de verdelerkap, ontstekingsvolgorde staat ook goed
__________________
BMW E30 325i Golf 7 highline business R |
#10
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Kijk hier wel mee uit. Backfire helpt nl de luchtweger om zeep.
__________________
VW T2b-2.0 VW Golf GTI mkI (1600 EG) VW Golf GTI mkII |
#11
|
||||
|
||||
![]() Ontstekingsvolgorde is 1-3-4-2. Let ook even op of de rotor links of rechtsom draait.
(weet het zelf zo niet uit mijn hoofd)
__________________
![]() LR Freelander (Werkpaard) MB A160 (Boodschappen) VW GOLF S '80 (Hobby) |
#12
|
||||
|
||||
![]() Heb zo een zelfde probleem ook gehad na koprevisie. Motor half jaartje uit de auto gehad alles terug gebouwd en niet aan willen slaan.
Mischien dat je mijn oude topic nog terug kan vinden mischien heb je daar wat aan. Bij mij was het een combinatie van meerdere dingen. Ps. ik had eerst ook de luchtweger vervangen voor een andere omdat ik dacht dat deze stuk was. Ook bij de andere wilde hij niet starten. Nieuwe luchtweger uit elkaar gehaald en de plunjer goed gangbaar gemaakt en nog niets. Na een maand klote toch maar weer de ouder erop gezet (deze ook uit elkaar gehaald en alles goed gangbaar gemaakt) erop gezet en lopen meteen. Maar als je start en je hebt de pomp op de originele manier aangesloten krijg je dan benzine tot je luchtweger? zo te lezen wel. Is de opbrengst ook voldoende (aantal bar per minuut)? als je een keer de startmotor rond laat gaan, kan die dan een halve plastic beker vol krijgen? |
#13
|
||||
|
||||
![]() @VWRickGTI: Ja ik heb benzine op de luchtweger, ik heb de 19mm bout van de aanvoer slang iets los gedraaid en tijdens starten zat de benzine op het plafond dus opbrengst genoeg. Ik had jouw topic idd al gevonden.
Ik ging er vanuit dat de rotor rechtsom draait, ik ga dat even nakijken, thnx. edit: rotor draait rechtsom
__________________
BMW E30 325i Golf 7 highline business R Last edited by Mk1driver : 26-09-2010 at 16:39. |
#14
|
||||
|
||||
![]() dus benzine tot de verdeler. En niet in de leidingen naar de injectoren? Dit had ik ook.
Probeer of ken je iemand die ook een 1.8 gti dx heeft met dezelfde luchtweger. De andere luchtweger die ik kreeg had ook een ander onderdeelnummer op de verdeler staan er werkte dus ook niet. Mischien is dat hier ook het geval? Laat de updates maar weten. |
#15
|
||||
|
||||
![]() Achterop het inlaat spruitstuk in de buurt van de koude start sproeier zit de aux air valve, hier hoort een stekker op maar bij mij zijn dat 2 losse draadjes met amp tjes erop, een rood/witte en een bruine. Welk draadje moet waar of maakt dat niet uit?
__________________
BMW E30 325i Golf 7 highline business R |
#16
|
||||
|
||||
![]() Ik ben nog eens even aan het prutsen geweest. Rotor, bougies en verdelerkap nieuw, steeds het verdelerhuis iets gedraaid en gestart, merk wel verschil tijdens dat draaien, op sommige punten krijgt de startmotor de motor maar moeilijk rond, na iets verdraaien krijgt ie em wel makkelijk rond, en heel af en toe iets wat op leven lijkt. Heb een mooie blauwe vonk en de bougies worden nat, wat injectoren eruit gehad en ook die vernevelen mooi( niet tijdens starten met gas los maar wel als de luchtweger opgetild wordt.
Als ik tijdens het starten onderaan de luchtweger voel, dan voel ik dat deze pulserend omhoog gezogen wordt, dat lijkt me ook goed. Ik snap er niet veel meer van ondertussen...
__________________
BMW E30 325i Golf 7 highline business R |
#17
|
|||
|
|||
![]() Wel compressie op alle cilinders?
|
#18
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Edit: geen goede dus
__________________
BMW E30 325i Golf 7 highline business R Last edited by Mk1driver : 27-10-2010 at 18:15. |
#19
|
||||
|
||||
![]() brandstofpomp van een dx wordt vanuit de zekeringskast gestuurd, en niet via een ecu dus die gaat pas draaien als je de motor in het rond laat gaan..
Vaak is het een probleem met de luchtweger. Na een backfire oid zijn deze vaak krom en wil ie niet starten of slecht stationair lope.. |
#20
|
||||
|
||||
![]() Ik heb dus beroerde compressie:
cil 1: 2 bar cil 2: 2 bar cil 3: 5 bar cil 4: 9 bar Eerst maar eens uitzoeken hoe dat komt..
__________________
BMW E30 325i Golf 7 highline business R |