#1
|
||||
|
||||
Compressietest
Ik ga morgen een compressietest uitvoeren op mijn '88 16V (KR).
1) Hoeveel bar zou een (goede) KR motor moeten hebben per cilinder? 2) En nog belangerijker: wat is de 'toegelaten' max. afwijking tussen de cilinders? |
#2
|
||||
|
||||
Ik heb het net gevonden in de Golf mk2 Haynes manual:
Compression pressure: 1.8 Litre New: 10 to 13 bar Minimum: 7.5 bar Maximum permissible difference between any two cylinders: 3.0 bar |
#3
|
||||
|
||||
Ook al getest vandaag ? Hoe goed (of slecht) was het ?
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#4
|
||||
|
||||
cilinder 1: 11.8 bar
cilinder 2: 9.6 bar cilinder 3: 10.2 bar cilinder 4: 9.2 bar Niet zo slecht voor een hoogtoerig blok van 25 jaar oud ..? Ik ga de test straks opnieuw doen want ik heb vergeten de gasklep volledig open te zetten tijdens de test, ook was de motor al wat afgekoeld. Belangerijk bij compressietest: - motor op bedrijfstemp. - alle bougies eruit - voeding ontstekingsbobijn los - gasklep volledig open - eerst even starten zonder bougies en zonder compressiemeter om residu in cilinders eruit te blazen - eventueel zekering benzinepomp eruit - motor zolang laten draaien tot naald op meter niet meer hoger gaat |
#5
|
||||
|
||||
Hiernet een 2e maal de compressietest gedaan maar dan op de goede manier volgens het lijstje hierboven:
foto groot: http://www.volksforum.com/albums/fi...11_original.jpg |
#6
|
||||
|
||||
Netjes hoor
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#7
|
||||
|
||||
Inderdaad, respect voor de kr !
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|