|
|||
|
|||
Golf 2 carat
Wie heeft of weet waar ik wat meer info kan vinden over de golf 2 carat?
Ik weet dat hij gemaakt is van 84 t/m 86 en wat er allemaal standaard op zat. http://www.autoweek.nl/carbase_data...d=1586&cache=no Maar misschien heeft iemand nog meer info of documentatie Hoeveel zijn er hier op het forum / nederland? Alvast bedankt |
|
|||
|
|||
Quote:
Aussenausstattung 4-Türer "Carat"-Schriftzug am Heck und an Kotflügel Radvollblenden blanker Zierstreifen um Kühlergrill seitliche Stossprofilleiste Sonder- und Metalliclackierungen Innenausstattung geteilte Rücksitzbank- und lehne (1/3 - 2/3) Lederlenkrad Lederschalthebelknauf und -stulpe Türablagekästen vorn Funktionsausstattung elektrische Fensterheber (4x) Servolenkung Zentralverriegelung MakeUp-Spiegel in Beifahrersonnenblende elektrisch verstellbare und beheizte Aussenspiegel Tachoeinheit mit Drehzahlmesser und MFA Radio "gamma" Doppeltonfanfare O ja, ik heb d'r ook 1 |
|
|||
|
|||
Quote:
Rijd goed he!? Alles elektrisch en zo op het oog gewoon een golf 2tje. Bij mij zit er ook nog airco in ook die later ingebouwd is. Heb jij nog wel de originele boekjes etc erbij zitten? |
|
||||
|
||||
-gebouwd in '84 t/m '86 (dus mèt spijltjes-deuren ) -alleen als 1.8 90 pk automaat of 4+ 1 versnellingen. -volgens mij alleen als 5-deurs, omdat er staat: 4 elektrische ramen... info: Doppel-Wobber.de (waar bovenstaande ook is gekopieëerd )
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 |
|
|||
|
|||
Quote:
Inderdaad met spijltjes deuren! Weet iemand eigenlijk of je deze spijltjes in de deuren nog nieuwe kan krijgen en waar? Of knappen jullie ze op? Gr Danzel |
|
|||
|
|||
Quote:
Weet niemand? hoe ik de "achter spijltjes" van mijn 5 deurs golf kan oplappen? of zijn ze nieuw nog ergens te koop? Alvast bedankt |
|
||||
|
||||
Wat is er mis mee, dan?
Als ze gecorrodeerd zijn zou ik zeggen: gewoon demonteren, rubbers/ raamafdichting eruit en dan stralen en spuiten!
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 |
|
|||
|
|||
Quote:
Inderdaad ze zijn gecorrodeerd gewoon lelijk dus. Zijn ze helemaal niet meer nieuwe te bestellen? Of van een "nieuwere" golf 2 past toch ook gewoon? En strallen blijft er dan nog wat van over dan? Na het stralen dicht plamuren en dan weer zwart spuiten bedoel je? Gr |
|
||||
|
||||
Doe eens een paar foto's????
Quote:
Dat is wat ik bedoel, ja! Met het stralen haal je in principe alleen maar de verf weg. Als je het wat fijner wilt doen, moet je het laten 'parel-stralen'; dat gaat minder hard en wordt gebuikt voor (het zachtere) aluminium enzo. Of je ze nog kunt bestellen? Ik zou het niet weten; wel verwacht ik dat zoiets niet als imitatie wordt verkocht en je daarvoor dus naar de VW-dealer moet. ...en daar betaal je dan de hoofdprijs... Probeer het eens, zou ik zeggen! (ik ben zelf wel benieuwd eigenlijk hóe duur ) Ik denk wel, dat ze van een 'nieuwere' Mk2 ook passen; eind '87 zijn alleen de spijltjes van de vóórdeuren verdwenen. De achterdeuren zijn hetzelfde gebleven. Als je op de sloop gaat kijken; van een Jetta Mk2 is precies hetzelfde en past dus ook! Maaruh: doe eens wat foto's van je 'corrosie' èn van je eigen auto; dat praat makkelijker en maakt je verhaaltje leuker! (ik doe gelijk de daad bij het woord: ) één van mijn VW-'s, de Vento GT 2.0 8v
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 Last edited by Vento Vice : 29-01-2009 at 16:17. |
|
|||
|
|||
Hier wat foto's van de wagen
Ben met nieuwe voor bumper bezig en hij gaat zodra ik de nieuwe achterbanden binnen hebben naar de keuring. Natuurlijk eerst weer even omhoog schroeven Het corosie gedeelte van de "spijltjes" staat er niet op Daar zal ik binnenkort nog wel foto's van maken gr |
|
||||
|
||||
cool '84-er bakkie, tòch?! Bijna 25 jaar jong!
|
|||
|
|||
Quote:
Ja toch? Het is een golf 2 alles er op en eraan en bijna 25 jaar! Ziet er voor zijn leeftijd goed uit, rijd echt super! Moet alleen nog wat cosmetische dingetjes gedaan worden... zoals de bumper maar komt goed. |
|
|||
|
|||
Wow! ziet er veelbelovend uit. Ben verzot op dit 5-deurs model... Houwe zo!
|
|||
|
|||
Heb vandaag andere bumpers op de carat gezet
Staat hem stukken beter als de beschadigde |
|
|||
|
|||
Idd, 'k heb ook nog twee nieuwe voor m'n carat liggen.
Origineel moeten de boven en onderdelen in kleur van de auto, wist je dat. Ga ik trouwens niet doen, dit is meer oldskool...... |
|
|||
|
|||
Quote:
Heej Hunter. Ja dat weet ik maar mijn vorige waren zo lelijk dat ik heb besloten ze er af te halen joh. Ze liggen al op de sloop ook |
|
||||
|
||||
Heb hier de folder uit 84 van de golf. Staat ook in wat de carat nu carat maakt;
1.8 met 90pk, 4+e versnellingsbak of optie automaat, 4 deuren, geheel vlakke wieldoppen, metallic lak, servobesturing, centrale vergrendelng, electrische ramen, elechtrisch en verwarmde buitenspiegels, leren stuur en pookknop, info display, schakel en verbruiksindicator verder velours bekleding en half gespoten bumpers niet bij alle kleuren....makeup spiegel links en een windgeleider op de linker ruitenwisser. Mooi lijstje dus. |
|
||||
|
||||
heb je daar origineele nieuwe bumpers of imitatie opgezet? want zit er erg netjes uit.
ben benieuwd waar je ze vandaan hebt en wat ze hebben gekost. wil nu voor de zomer ook wel nieuwe
|
|||
|
|||
@Joost
Ik heb ze van marktplaats van iemand overgenomen. En zijn gemaakt in Italie. Het zullen vast immitatie's zijn ik weet het eigenlijk niet. Heb trouwens wel met bumper steunen en al overgezet. |
|
||||
|
||||
Quote:
deze week heb ik er ook een gekocht, 1.8 aut.carat moet nog een kenteken halen bij de rdw maar hoeveel Carat's rijden er nu in NL? |