#1
|
||||
|
||||
Raar geluid uit cilinder 1
Ik heb sinds een paar dagen een raar geluid uit mijn 1e cilinder. (als je voor de auto staat de 1e)
Je hoort het alleen als de motor stationair draait. Als je ook maar klein beetje gas geeft is het al weg. Het geluid gaat weg als je met draaiende motor de bougiekabel eraf haalt. Vanavond zal ik even een filmpje maken Zou iemand weten wat het zou kunnen zijn? Voordat ik alles loshaal Caddy 1.6 benzine Motorcode EW
__________________
Caddy mk1 project Last edited by Bernhard : 02-04-2014 at 11:40. |
#2
|
|||
|
|||
Misschien kun je iets aan de bougie zien? met name aan de kleur en staat van de electrodes?
|
#3
|
|||
|
|||
Misschien even een klein beurtje, bougies en kabels even vervangen, zijn de kosten ook niet,
Is het probleem dan niet opgelost, dan moet je even verder zoeken, Als het een mechanisch iets is, zuigerveren o.i.d. Geef dan even een seintje, Ik heb een 1.6 benzine motor uit een golf2 staan, mag voor 6 tientjes weg, Is inclusief aanbouwdelen, km stand 260.xxx inclusief voortrein
__________________
ex Passat 1.9 TDI ex Golf variant TDI ex Golf 1.8 GL LPG ex Jetta 1.6 5 deurs ex Jetta 1.6 Coupé Huidig Golf MKII 1300I 260.000 KM |
#4
|
||||
|
||||
Hij is net klaar met een deelrestauratie.
Olie, oliefilter, bougies, bougiekabels, rotor, verdeelkap, contactpuntjes, d-riem+rollen, dynamo, v-snaar. Alles is ongeveer vervangen Ik zal de bougie er even uitdraaien!
__________________
Caddy mk1 project |
#5
|
|||
|
|||
En sidsdien heb je dat geluid ook?
__________________
ex Passat 1.9 TDI ex Golf variant TDI ex Golf 1.8 GL LPG ex Jetta 1.6 5 deurs ex Jetta 1.6 Coupé Huidig Golf MKII 1300I 260.000 KM |
#6
|
||||
|
||||
Het is pas sinds een paar dagen. De 1e 2 weken heb ik niks gehoord.
Zou het kunnen dat ie stationair te laag draait?
__________________
Caddy mk1 project |
#7
|
|||
|
|||
Tja goeie vraag,
Zijn bast mensen die je er meer over kunnen vertellen hier op het forum, Als het mijn auto was, zou ik met de ontsteking gaan spelen, dan verander je ook het toerental, maar ik ben geen monteur, Als je bang bent dat het in 1 van je cilinders zit of een zuiger dan kan je een compressie test laten doen. Ik zou eerst je bougie eruit draaien, en vertel hier dan even wat voor kleur die heeft, Draai er dan ook een andere bougie uit, dan kan je ze even naast elkaar houden, Het mooiste is als je er een foto van plaatst.
__________________
ex Passat 1.9 TDI ex Golf variant TDI ex Golf 1.8 GL LPG ex Jetta 1.6 5 deurs ex Jetta 1.6 Coupé Huidig Golf MKII 1300I 260.000 KM |
#8
|
||||
|
||||
Ga ik doen! Ontsteking staat trouwens netjes op tijd.
Bougies ga ik controleren en foto plaatsen. Stationair kan ik afstellen op de carb. Heb een weber 32/34 dmtl. Hoeveel toeren moet die draaien? 900? Ik heb namelijk geen toerenteller op m'n dash.
__________________
Caddy mk1 project |
#9
|
|||
|
|||
Ik durf het je niet te vertellen,
Ik kan je wel vertellen dat mijn toerenteller met standaard pierburg 2e tussen de 750 en 900 toeren zat, weber's zijn hartstikke mooi maar durf ik je niks over te vertellen qua afstelling
__________________
ex Passat 1.9 TDI ex Golf variant TDI ex Golf 1.8 GL LPG ex Jetta 1.6 5 deurs ex Jetta 1.6 Coupé Huidig Golf MKII 1300I 260.000 KM |
#10
|
||||
|
||||
Kan zijn dat je sfationajr toerental te laag is. Maar is het geluid weg als je gas geeft? Dus meer toeren maaakt?
__________________
MK1 EX-TDI > VR6 12V Build! |
#11
|
||||
|
||||
en als je de eerste bougie in bv de 4de steekt hoor je het dan ?
het kan zijn dat de bougie kortsluiting maakt
__________________
Now Scirocco 1 SL ( '81) Scirocco 2 GTS ('82) Corrado G60 ( '91) T5 ('09) Sold Caddy 1 ('83) Golf 6 1.6 Tdi ( '10) Scirocco 1 GT ('80) |
#12
|
||||
|
||||
scheurtje in rubberen bekleding bougiekabel waardoor vonk overspringt op motorblok
Nieuw setje bougiekabels zal probleem oplossen
__________________
Golf 1 1100cc 1983 - das original |
#13
|
||||
|
||||
Geluid is meteen weg als ik ook maar iets gas geef
Bougiekabels zijn vorig jaar vervangen en er is met de caddy nog geen 1000km gereden sinds toen. Maar ik kan het altijd proberen!
__________________
Caddy mk1 project |
#14
|
||||
|
||||
Misschien staat t ding wel op 500 toeren stationair te hobbelen. Dan hoor je ook van alles.
Kijk eerst daar eens naar. Of laat er ff naar luisteren. Kost niks iig
__________________
MK1 EX-TDI > VR6 12V Build! |
#15
|
|||
|
|||
Als je het bij de eerste cilinde hoort kan het ook nog bij die getande riem vandaan komen. Riem te strak/slap. Rolletje niet helemaal goed. Kap niet goed gemonteerd waardoor de riem iets aanloopt.
haal anders de bovenste kap er af en luister nog eens. |
#16
|
||||
|
||||
Maar dat verklaart toch niet waarom het ophoudt als je de bougiekabel eraf trekt?
__________________
Caddy mk1 project |
#17
|
|||
|
|||
Als je er een kabel vanaf trekt doet een cilinder niet meer mee en draait die een lager stationair. Net als als je gas geeft een hoger toerental het geluid ook wegneemt. Als je die van cil 4 eraf trekt gaat het dan ook weg?
|
#18
|
||||
|
||||
Het is opgelost! Om een lang verhaal kort te maken;
het lag aan de distributieriem. Deze stond te strak waardoor een spanningsrol onder grote spanning stond. Iets losser gezet en al het bijgeluid in de motor is weg Marcogolf1
__________________
Caddy mk1 project Last edited by Bernhard : 20-05-2014 at 11:32. |