#1
|
||||
|
||||
Waterschade, wat het redden waard?
Leen nooit je auto aan moeders uit, is mijn devies! ...
Stel (zeer hypothetisch) dat een Golf 4 SDI 2 uur lang op de bodem van je zwembad heeft gestaan, wat is er dan nog het redden waard? Het ding wordt kosteloos vanuit Zuid-Frankrijk naar huis gebracht, interieur beschouw ik als verloren, of iemand moet fijn gewatergolfde stoelhoesjes verlangen... Trek gewoon alle deuren eruit, die kunnen gemakkelijk de verkoop in, maar motorisch? Als ik gewoon de motor eruit trek, van binnen goed schoonmaken, das nog wel te overzien toch? Was een heerlijk motortje! Ook net een verse uitlaat eronder, nog geen 2 weken, als die droog is is ie toch ook weer prima? Wat zeggen jullie? Wat kan je redden van een watergolf?
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius |
#2
|
||||
|
||||
Als er water in het zwembad stond is het erger !! Blokkie is denk ik rip. Lagers zullen aangetast zijn enz...
Maaruh, geen foto's ?? Succes.
__________________
Golf 8 GTI edition45 Clubsport ‘22 Porsche Macan ‘21 Transporter T6.1 ‘21 |
#3
|
||||
|
||||
Ja, de golf is bijna kopje onder gegaan, is in het ondiepe deel gezonken. Foto's komen over een week, misschien 2. Mijn moeder was net aangekomen, eerst nog maar verzinnen hoe ze terug komt
Ja, zou het blokje compleet afgeschreven zijn? Nouja pech dan, het plaatwerk is in elk geval gewassen, en er zaten nog fijne banden onder
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius |
#4
|
||||
|
||||
Oud ijzer als ik heel eerlijk ben, als de motor draaide toen hij zonk.
Heb je kans dat hij behoorlijke schade heeft opgelopen! |
#5
|
||||
|
||||
Hoe diep heeft die erin gelegen?
|
#6
|
|||
|
|||
bijna kopje onder zegt ie
dus dat alle draaiende delen en electronica onder water. zet em gewoon met waterschade compleet op MP en vergelijkbare sites, je zal zien dat er nog best wat voor gegeven wordt.. zal wel een exportje worden.. |
#7
|
||||
|
||||
Ja, maakt me weinig uit of t export wordt, als iemand er nog een wagentje van kan maken moet ie dat doen!
Is niet draaiend erin gegaan. Zeg dat de kont op 1m10 diep stond, de neus over de richel
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius |
#8
|
|||
|
|||
elektronica is allemaal aan barrels, motor valt reuze mee hoor olie er al laten lopen, bak ook, nieuwe olie er op. bougies er ff uit in elke cilinder wd40 in spuiten en dan ff lekker laten draai op de startmotor. deze doet het vast nog wel. dan was ik er niet zo heel erg bang voor dat er iets mis mee is.
|
#9
|
||||
|
||||
Ik zeg: SDI-Racer maken!
Het is helaas geen telefoon die je even in de zon legt... Vreemd genoeg doen soms de elektrische ramen het nog wel als de auto in het water ligt of heeft gelegen, weet niet hoelang die erin heeft gelegen, maar denk vrij lang. Maar dat kan natuurlijk ook ter bescherming van de inzittende zijn!
__________________
1990 Volkswagen Golf CL 1.3 NZ -> soon 3.2 2018 Skoda Superb Combi 1.5 TSI Sportline |
#10
|
||||
|
||||
2 uur op de bodem gelegen
He zo'n SDI blok, hoeveel moet je daaraan doen om er een TDI van te maken? Hebben DI's ook de verschillen met zuigerbodemkoeling enzo? Ben namelijk nog bezig met een TDI project, zoek alleen een TDI onderblok, maar als een SDI onderblok gelijk is, is dit een geluk bij een ongeluk natuurlijk
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius |
#11
|
||||
|
||||
gewoon opruimen, als het nat is geweest daar krijg je een bult elektrische storingen van. gewoon niet doen!
|
#12
|
||||
|
||||
Ik ben wel heel benieuwd hoe ze de Golf het zwembad in heeft gekregen.
Watsekeburt? |
#13
|
|||
|
|||
ik zou alle filter en vloeistoffen vervangen alle bekleding er uit en hem lekker in de zon zetten en hem een week laten staan drogen
ik denk dat hij daar best van opknapt wel effe alle electra delen los maken en schoon maken uitblazen
__________________
vw jetta tdi 2008 seat arosa 2000 vw t1 "57 panel |
#14
|
|||
|
|||
zal hem gewoon even rust geven alles op laten drogen net wat hier boven gezegd wordt
__________________
VRIJHEID IS EEN VOLGETANKTE Mk2 GOLF |
#15
|
|||
|
|||
"schoon"zwembadwater is in elk geval beter als zout en vervuild water....
|
#16
|
||||
|
||||
Quote:
Het is erg knap gebeurd De golf stond naast het huis, het zwembad ligt erachter, zo'n 40 meter heeft ie afgelegd, en een bocht van 90 graden gemaakt. De tuin loopt iets af, dus dat is de boosdoener, de wagen stond niet in versnelling of op de handrem... toen is ie gaan rollen, door het aflopen is de auto gaan sturen, in stuurslot geschoten, en met een keurige bocht precies in t zwembad beland Motor ga ik denk ik gewoon helemaal open gooien, zie vanzelf of ie te redden is of of er onderdelen goed genoeg zijn voor hergebruik. Maar kan je makkelijk van een SDI een 90pk TDI maken, simpelweg door enkel het onderblok (met kop?) te gebruiken en verder delen van een 1Z/AHU?
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius |
#17
|
|||
|
|||
Water en elctronica en stroom gaan niet samen he
Er is zowieso al kortsluiting geweest. |
#18
|
|||
|
|||
JOngens maak je nu niet zo druk, mijn collega rijdt met een Audi A3 die onder water gelegen heeft..
Gewoon alles goed droogmaken, auto helemaal uitelkaar halen, alle stekkers schoon en droogmaken, alles inspuiten in de contactspray en laten drogen. Bekleding schoonsoppen, en ook laten drogen en met de water stofzuiger aan de gang.. En dan zie je wel weer wat hij doet, hij rijdt met die audi A3 gewoon rond, niks aan de hand.. Niet te lang meer met de auto rijden, en dan gauw verpatsen dat ding.. Daarnaast hoeveel elektrisch zit er nu in zo'n GOLF, nks vergeleken met zo'n a3?! |
#19
|
|||
|
|||
velgen en banden zijn nog te redden...
stoelen en bank kun je drogen. motor etc zou ik zelf niet aan beginnen, en alle dingen met lagers, electrische delen ook niet.(dynamo, spanrollen en looprollen, lager van je waterpomp, wiellagers, deursloten, stuurhuis etc.) hij lag onderwater dus het loopt overal tussen en in. ik weet niet wat chloor doet, maar lijkt me ook niet echt fijn... |
#20
|
|||
|
|||
dit valt reuze mee hoor de meeste delen staan geen stroom op als hij van contact af is. maar je hebt wel gelijk de meeste electrische delen zijn wel kapot, vooral de printplaat delen zullen kapot zijn.
|