![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Omdat ik nu voor het eerst in mijn leven een G60 bezit.. en met het virus ben besmet.
Wil ik graag de Daily passat voorzien van een G60 motor. De basis is een 1997 3b 1600cc met 100pk ongeveer.. het streven is een G60 met 180 a 200 pk. Als ik hard wil gaan met de 1,6 zuipt deze net zo als een G60 die minder hard hoeft te werken. ![]() Heb zitten brainfarten over de te gebruiken onderdelen... VW gebruik toch veel dezelfde delen in verschillende autos... # PG Motor zou naar mijn mening met de steunen van de 1,6 ingbouwd kunnen worden.. Omdat de "casings" van de motor ook in de Mk 3 hebben gelegen. de 2 liter variant van de 3b zal ook een afgeleide zijn van een MK3 In een MK2 passen dus ook MK3 blokken.... (is het nog te volgen ![]() # Digifant systeem is redelijk stand alone.. gelukkig heb ik geen canbus... dus ook geen MFA nodig evt. # Zou de PG motor icm met de 1,6 bak kunnen rijden.. PAST DIT? OF is het beter een TDI bak te zoeken? # uitlaatspruitstuk van een 2 liter passat 3b.. PAST dit qua aanluiting # Intercooler een frontmount OF een van een TDI. # Heeft de 3b 1,6 brandstofpomp voldoende druk/capaciteit voor de G60? # Zwakke plekken natuurlijk de G laders... # Lagerschalen van de PG motor # Olieverbuik??? Heb diverse blokken zonder lader gezien.. circa 200 euro.. Het makkelijkste is NA testen is uitbouwen compleet met alles erop en eraan. ZIJN ER TIPS en of aanmerkingen... hoor ik het GRAAG... Foto van de auto.. ![]()
__________________
WWW.SUBDUBBERS.NL Vw Passat 3b 110pk oliestoker BMW E30 M3 S50b30 (Hobby & Drift) Mini 1988 REDHOT (project) |
#2
|
||||
|
||||
![]() Gaat dat wel goed? Met het bouwjaar van de auto?
Of was dat pas vanaf 1998. Vanwege de emissie-eisen, of je dan met de G60 aan de eisen van 1997 moet voldoen of dat, dat niet nodig is. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Als het je lukt zou dat wel heel erg stoer zijn een g60 in een 3B !
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk Golf variant Mk3 family car The White Turbo Jetta! Quote:
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Wagens tot 1991 hoeven geloof ik niet naar de keuring in Lelystad alles daar boven wel en kost klauwen vol geld.
Gr en succes wel een heel vet plan.
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK. ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lelystad of niet hangt meer af van andere factoren dan van het bouwjaar.
Voordeel is dat je een 97er hebt. Deze moet vooral voldoen aan de permanente voertuigeisen. Een G60 is theoretisch dus op kenteken te krijgen, wat in een 98er moeilijker (en duurder) zou worden. Hoe stevig de bakken van een 1.6 zijn weet ik niet. Ik zou de bak van een 1.8T scoren indien deze steviger uitgevoerd zijn. Intercooler van TDI of 1.8T pakken, deze zijn van redelijk formaat vergeleken met Golf/A3 1.8T. (om van Corrado G60 nog maar te zwijgen) Passat steunen passen volgens mij wel op het G60 blok. Denk overigens dat het verbruik niet gering gaat zijn. Maar daar hoef ik je niks over te vertellen met 1200kg syncro geweld voor de deur. ![]() Een 1.8T is wat dat betreft toch een verstandiger keus... Speaking of which, waarom geen 1.8T???
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl |
#6
|
||||
|
||||
![]() Hmm ik rijdt met de rallye met normaal rijden.. 1 op 11,5 volgens boordcomputer...
1,8T zou een optie zijn... Qua emissies. maak ik mij niet druk...en omkeuren ga ik ook niet doen... 4 cyl blijft zo... hier geen razzia;s met keuringen en alles..
__________________
WWW.SUBDUBBERS.NL Vw Passat 3b 110pk oliestoker BMW E30 M3 S50b30 (Hobby & Drift) Mini 1988 REDHOT (project) |
#7
|
|||
|
|||
![]() Het gaat niet om de razzia's.
Maar om het feit of jij hem tegen een andere auto parkeert of andersom. Dan is de kans aanwezig dat die wordt onderzocht. En dan val je automatisch door de mand. De verzekering keert niets uit met alle gevolgen van dien. Gr, Pim |
#8
|
|||
|
|||
![]() en waarom val je dan door de mand
je hebt een 4 cilinder motor... en verder? verschil op kenteken is alleen vermogen, en dat mag gewoon toenemen,, je mag bijvoorbeeld gewoon een hele dikke turbo op je 1.0 niks auto hangen, en dan dik 100 procent winst boeken, doet de rdw weinig mee.. wat kunnen ze doen, niet veel niet elk rdw keuringstation heeft naar mijn weten een vermogens bank dus hoe willen ze het controleren. enige wat ze controleren bij de andere motor is of het er netjes in hangt, met originele of toereikende steunen.. dat lijkt me geen probleem met de pg motor omdat deze waarschijnlijk op de originele passat steunen past. verder zal het ze weinig uitmaken bij de rdw ze kijken even naar het officiele vermogen van de g60 motor, dan kijken ze wat voor motoren er in kunnen af fabriek. en wat voor vermogen die leveren (lees w8 is een stuk sterkere motor dan 1.6 maar ook geleverd in 3b?) en dan zullen ze niet gauw een g60 afkeuren, mits de emisies gehaald worden... |
#9
|
||||
|
||||
![]() Quote:
wel raar dat ik dan alles vergoed heb gekregen ZONDER dat mijn 1.6i 16vg40 motor op kenteken stond ![]() de kans is natuurlijk altijd aanwezig maar als JIJ je verzekering goed en voldoende inligt moet dat allemaal goedkomen hoor ![]() op kenteken is altijd beter maar die cowboy verhalen allemaal ![]() |
#10
|
|||
|
|||
![]() Zoals ik het heb begrepen met wegmisbruikers is dat je niet eens de weg op mag als je de auto niet omkeurd wanneer het blok veranderd. Het is natuurlijk aan jezelf. Maar de wetten zijn in heel Nederland hetzelfde.
|
#11
|
||||
|
||||
![]() Quote:
en te hard rijden mag ook niet.. NOOIT naar Koos Spee luisteren
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#12
|
|||
|
|||
![]() Je mag mits aantoonbaar een vermogens winst van 40 % ongestraft inbouwen , dus als je zeg maar 100 pk hebt mag je er een motor inlepelen met 140 pk , alles wat je hierboven komt is inderdaad strafbaar , als je een ongeluk veroorzaakt en je auto gaat binnenstebuiten dan is alle schade voor JOUW rekening , ook met een standaard of douane controle ben je flink de sjaak dan kan je gelijk je auto inleveren , maar goed dat is het risico wat je ZELF neemt gelukkig !
|
#13
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Meneer Spee spreekt meer vanuit zijn eigen wens, dan vanuit het wetboek, blijkt nogal eens... Om over die kabouter krulhaar nog maar te zwijgen... Vet project en ik hoop dat je er veel van gaat posten ![]()
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#14
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Sorry, maar dit is bulsh@t.... Voor de auto wordt een type-goedkeuring afgegeven met een bepaalde motor(code) erin, ga je nu een totaal andere motor(code) erin gooien(die wel binnen de 20%!!! vermogenstoename blijft), dan zal OFFICIEEL de auto toch voor herkeuring moeten worden aangeboden. De auto wordt dan herkeurd naar de huidige specificaties, waaraan oa de remvertraging moet voldoen. Ook wordt de auto opnieuw gewogen, want het gewicht kan verandert zijn, wat voor de wegenbelasting-schaal een verandering kan betekenen. Je mag wel je huidige motor tunen, waarbij je officieel wel BINNEN 20% vermogenstoename moet blijven, daarboven= opnieuw keuren... Mocht jij een ongeluk krijgen met een niet-omgekeurde auto, dan KAN de verzekering iddbesluiten ALLE kosten op jou te verhalen(ipv gewoon uit te keren, en hierna alleen je premie even te verhogen)... En er zijn niet veel mensen die 'ff' een paar ton op tafel kunnen gooien om alle kosten te kunnen dekken... Verder zal je bij een controle je kentekenpapieren moeten inleveren, waardoor je gedwongen wordt je auto opnieuw bij de RDW aan te bieden voor herkeuring! |
#15
|
||||
|
||||
![]() klopt indd. wat bleupower zegt, alleen volgens mij mag je een vermogenswinst van 40% hebben zonder om te keuren danwel met het originele blok.
|
#16
|
|||
|
|||
![]() Nieuwe regel is 20%, helaas...
|
#17
|
||||
|
||||
![]() geld die vanaf een bepaald bouwjaar ?
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#18
|
|||
|
|||
![]() Nee, alle jaren..
|
#19
|
|||
|
|||
![]() Haha, wist ik veel. Ik dacht meneer Spee zal wel gelijk hebben. Die 20% is wel weinig. Succes met het project.
|