#1
|
|||
|
|||
Olielekkage / Koelvloeistof
Ik heb het volgende probleem met mijn golf 2 1300 NZ.
Het blok lekt olie en ik heb geen idee waar het weg komt. Als ik voor de auto sta, dan is de lekkage linksvoor, aan de distributiezijde. Het lekt behoorlijk gezien de plas olie. Nu heb ik de golf boven een put gezet, met remmenreiniger de boel schoongemaakt, alleen kan ik niets vinden. Oliefilter lekt niet, sluitbout van de carterpakking zit goed dicht. Zou het de carterpanpakking kunnen zijn ? Eventueel zou hij langs de waterpomp kunnen lekken, aansluiting koelbuis echter hier loopt toch geen olie door ? maar kvs. Iemand een idee ? |
#2
|
|||
|
|||
Nokkas of krukas kering?
__________________
Jetta mk2 |
#3
|
|||
|
|||
Bij mijn 1300 was er aan de zelfde kant, net boven de distributie riem ook een lek, alles nagekeken, slangetje waar olie doorliep was gescheurd. hierdoor kwam 't dus. slangetje vervangen voor 'n euro en klaar. geen last meer van gehad.
't is 't slangetje naar 't oliereservoir toe.. zal binnenkort eens een foto posten. Gr Stijn |
#4
|
|||
|
|||
Quote:
Mail me maar eens een foto als je wilt |
#5
|
|||
|
|||
Ga ik van 't weekend voor je maken!
Gr Stijn |
#6
|
|||
|
|||
ps. Ik kan me niet voorstellen welke slang daar loopt ? Alleen de olieafscheider, alleen loopt hier niet zoveel olie door, als ik op de vloer heb liggen. Ik vermoed inderdaad de krukaskeerring. Info welkom!
|
#7
|
|||
|
|||
Gewoon even goed schoonmaken, proefrit maken en daarna kijken waar hij lekt.
|
#8
|
|||
|
|||
Das het probleem, de auto is niet rijdbaar. Staat helemaal kaal in een schuur.
|
#9
|
|||
|
|||
Quote:
Dan laat je hem gewoon een tijd stationair lopen of wacht je tot deze wel rijdbaar is. |
#10
|
|||
|
|||
geen optie. hij is voorlopig nog niet rijklaar. Maar ik snap wat je bedoeld. Rustig kijken
Last edited by h6yes : 06-05-2011 at 06:56. |
#11
|
||||
|
||||
Soms vergeten ze ook na het wisselen van een db-riem 1 boutje van het kapje terug te zetten waar de oliepomp achter zit.
Met dat boutje zet je ook gelijk een plastic kapje vast. Als je dan de motor laat lopen gaat hij druppen. |
#12
|
|||
|
|||
Hij lekt als de auto stilstaat. Aangezien ik er soms een aantal weken niet aan toe kom, om er mee aan de gang te gaan, is het moeilijk om te zien waar het weg komt.
Ik blijf zoeken! |
#13
|
|||
|
|||
Quote:
Sorry maar hoe moeilijk kan het nou zijn Als hij lekt bij stilstand is het al helemaal niet moeilijk. Alle olie zit dan onder in de carterpan Drie opties, carterpan doorgerot, carterpanpakking of plug lek. Last edited by Spierings : 06-05-2011 at 19:35. |
#14
|
|||
|
|||
Blijkbaar is het toch wel iets moeilijker '' SPIERINGS ''.
|
#15
|
|||
|
|||
Quote:
Zoals eerder gezegd gewoon schoonmaken en als hij lekt zonder dat de motor loopt zou je zo een lekspoor moeten zien. Als je dan nog niks kan zien moet je er maar wat talkpoeder op doen (daarmee wordt het lekspoor duidelijker). Als je het dan nog niet kan zien |
#16
|
||||
|
||||
veel problemen met koppakking,en juist in die hoek boven de dynamokant kan hij dan uitwendig olie gaan lekken.
hou er maar rekening mee dat dit het is!
__________________
vw kever - 1975 ,1200 op lpg!!!!! vw golf mk2 gti - 1984 vw golf mk2 1.3 - 1985 audi a3 8p 2003 1,9 tdi ambition |
#17
|
|||
|
|||
Alle credits voor SPIERINGS, het was uiteindelijk toch zo makkelijk als hij zei. Scheur in de carterpan! Thanx voor de tips!!!
|