Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 04-05-2011, 20:19
golf1 1.8 golf1 1.8 is offline
Forum Newbee

Default golf 1 cabrio start slecht

naar altijd citroen gereden te hebbe toch maar een volkswagen gekocht als tweede auto.
nu is het zo smorgens start de auto meteen, heeft ie daarna langer dan 10 min stil gestaan start ie heel slecht en stinkt ie enorm naar benzine.
choke anders afgesteld geen resultaat bijn de garage weten ze het ook nie meer heeft daar de laatste tijd meer gestaan als thuis.
ik dacht zelf aan de carburateur maar heb dr zelf ook nie veel verstand van
wie owie kan ons hier mee helpen!!!
Reply With Quote
Old 04-05-2011, 21:43
jan_gti_16v's Avatar
jan_gti_16v jan_gti_16v is offline
VW Guru

Send a message via MSN to jan_gti_16v

mischien is het handig om wat meer info over de auto te geven...

eventueel motorcode etc. etc. etc.

gr. jan
Old 05-05-2011, 09:31
Jeff's Avatar
Jeff Jeff is offline
No personal life

Ik vermoed een EX met een Pierburg carb (Klierburg).
Alles voor de Golfcabrioot!
Reply With Quote
Old 05-05-2011, 09:40
rutgerz rutgerz is offline
VW Enthousiast

= een prima motor. Als je carb werkt....! Ik heb er zelf ook 1 in mijn cabrio zitten en deze bevalt goed

´s ochtends wil ie af en toe moeilijk starten. Je moet hem dan ff laten voorgloeien. Ik heb t idee dat dit werkt.... Tijdens het starten een beetje gas geven wil ook wel werken...

Succes met je zoektocht en nog vele dakloze dagen toegewenst.
Old 05-05-2011, 10:36
Quist's Avatar
Quist Quist is offline
Forum Regular

Send a message via MSN to Quist

Zelfde probleem, bij mij leek het net een ouwe tractor als hij stationair liep. Heb gister even de tijd genomen en de carburateur afgesteld, gewoon zonder mengselmeting dus op gehoor en toeren.

Nu loopt hij netjes zoals het hoort en bij koude start ook geen problemen meer. Ben er circa 30 minuten mee bezig geweest, gaat ook om een pierburg/

Bij koude start even 2/3 x je gaspedaal intrappen, dan spuit hij extra benzine in de inlaat wat het makkelijker maakt om sneller te starten.
Old 05-05-2011, 10:46
staande golf staande golf is offline
VW Addict

Quote:
Originally Posted by rutgerz
= een prima motor. Als je carb werkt....! Ik heb er zelf ook 1 in mijn cabrio zitten en deze bevalt goed

´s ochtends wil ie af en toe moeilijk starten. Je moet hem dan ff laten voorgloeien. Ik heb t idee dat dit werkt.... Tijdens het starten een beetje gas geven wil ook wel werken...

Succes met je zoektocht en nog vele dakloze dagen toegewenst.

Voorgloeien met een benzine? Wat op koude dagen wel werkt is even je lichten aanzetten voor het starten, dan warmt je accu wat op en kan een veel hogere startstroom leveren waardoor je startmotor harder rondgaat
Reply With Quote
Old 05-05-2011, 12:30
rutgerz rutgerz is offline
VW Enthousiast

Quote:
Originally Posted by staande golf
Voorgloeien met een benzine? Wat op koude dagen wel werkt is even je lichten aanzetten voor het starten, dan warmt je accu wat op en kan een veel hogere startstroom leveren waardoor je startmotor harder rondgaat

Je weet wat ik bedoel. Ff je contact aan zetten zonder te starten. Bij mijn golf cabrio en mijn 1979er werkt dit prima. Ik heb het idee als ik dit niet doe mijn startmotor het ontzettend zwaar heeft.

Rutger
Old 05-05-2011, 14:13
Rallye-ieffie's Avatar
Rallye-ieffie Rallye-ieffie is offline
VW Enthousiast

S'morgens start de motor probleemloos begrijp ik? Alle vacuumslangen in orde, ook de houder van de oliepeilstok in orde?
Reply With Quote
Old 05-05-2011, 15:59
staande golf staande golf is offline
VW Addict

Quote:
Originally Posted by rutgerz
Je weet wat ik bedoel. Ff je contact aan zetten zonder te starten. Bij mijn golf cabrio en mijn 1979er werkt dit prima. Ik heb het idee als ik dit niet doe mijn startmotor het ontzettend zwaar heeft.

Rutger

Dat snap ik Kan mischien komen doordat je brandstof pomp al begint met draaien zodra die op contact staat, ga je dan starten dan is er ook meteen benzine
Reply With Quote
Old 05-05-2011, 17:11
golf1 1.8 golf1 1.8 is offline
Forum Newbee

het is een 1.8 automaat benzine motorcode ex 331157 met een pierburg e2 carburateur
heb net ff vlug gekeken vacuumleidingen zijn goed alleen mis ik er volgens mij eentje achterop de carb aan de rechtse kant,kun je zo''n leiding opzetten maar zou nie weten waar die aan de andere kant vastzit.het contact ligt het volgens mij nie aan want hij gooit alles normaal rond en stinkt als ie begint te lopen naar benzine dan verzuipt ie half
Reply With Quote
Reply

Posting Rules