![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Golf 3 1996 AEE (1600)
Ik heb twee problemen: 1) Links voor komt een hoge piep vandaan tijdens het rijden (120). Na inspectie valt me op dat het remblokje aan de buitenkant bijna op is terwijl die aan de binnenkant en beide rechts nog veel dikker zijn. Het lijkt dus dat die constant aanloopt, maar kan dat zomaar en wat kan de oorzaak zijn?? 2) Na starten en vooral bij een warme start heeft de motor even heel veel problemen om aan te blijven. Bij warme start valt hij meestal uit zonder dat ik gas bij geef, bij koud redt hij het net. Na een paar seconden is er niets meer aan de hand en loopt hij netjes stationair. Ik registreer geen foutcodes. Wat kan de oorzaak zijn? Bij voorbaat dank voor de hulp! |
#2
|
|||
|
|||
![]() 1) waarschijnlijk remklauwgeleiders welke stroef gaan. Even controleren en als ze stroef gaan nieuwe geleider rubbers en hulsjes vervangen monteren.
|
#3
|
|||
|
|||
![]() 1) Ik ga de zaak eens loshalen en smeren / schuren / invetten en ik denk dat er ook een nieuw blokje op moet, want die is bijna weg...
2) Is er nou niemand die hier een idee over heeft??? |
#4
|
|||
|
|||
![]() 1) de geleiders gaan inderdaad stroef. Ik kan de bussen wel vervangen, maar de metalen kern (niet in de set) is erg verroest. Is dat niet eerder het probleem?
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Gewoon beide vervangen. Wat betreft het starten zou ik de gasklep laten reinigen en opnieuw in te laten leren. |
#6
|
|||
|
|||
![]() dat inleren gaat vanzelf hè ?
Gasklephuis reinigen kan ik zelf? Met een ultrasoon? Of is het alleen doorspuiten? Ik dacht zelf aan druppelende injectoren. Kan dat? |
#7
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Dat inleren gaat niet vanzelf, hier is een test kast voor nodig. Reinigen kun je met een goed schoonmaakmiddel/ontvetter doen maar gebruik zelf altijd een spuitbus gasklep reinigen. Hier moet je echter wel voorzichtig mee zijn, klep niet forceren en oppassen met de hoeveelheid schoonmaakmiddel. Je kan eventueel de reiniger op een wattenstaafje doen om zo de boel te reinigen. Zou eventueel de gasklep uit bouwen voor het beste resultaat. Bij lekkende injectoren zou deze meestal slechter lopen. Je zou eventueel ook de waarde van de temperatuurvoeler uit kunnen laten lezen. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Maar als je niets aan het gashuis verandert, wat moet er dan ingeleerd worden??
Bij een AEX is het ook echt alleen maar een luchtsluis toch met sensoren voor de klepstand en hoeveelheid lucht? |
#9
|
|||
|
|||
![]() Quote:
![]() |
#10
|
|||
|
|||
![]() Ok, ik las elders namelijk dat het inleren bestaat uit het op contact zetten en even wachten. Hij zou dan alle standen doorlopen.
Kan het wel met Vagcom en OBD aansluiting? |
#11
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Durf ik niet te zeggen maar dat lijkt me wel, gebruik zelf altijd de orginele VAS kast ![]() |
#12
|
|||
|
|||
![]() Zo... daar kwam een partij meuk vanaf... dikke olie randen enzo. Het geheel mooi schoon gemaakt en zoals al voorspeld... nu loopt hij vreemd.
Hij slaat prachtig mooi aan bij het starten, dus dat heb ik gewonnen, maar dan blijft hij stationait 1100 toeren draaien en dat zakt niet terug. Opnieuw inleren lijkt een oplossing, maar mijn Vagcom heeft niet de licentie om dat te doen... Wie kan helpen? |
#13
|
|||
|
|||
![]() Quote:
inleren zal waarschijnlijk wel helpen ![]() |
#14
|
|||
|
|||
![]() Ok, ik heb Vag-Com zover dat ie naar measuring block 098 gaat en dan via basic settings zou hij opnieuw moeten gaan inleren. Dat doet hij alleen niet. Hij laat waarden zien 128 122 51 38, maar er gebeurt niets en de motor loopt nadien nog hetzelfde... wat doe ik verkeerd? wie heeft hier ervaring mee?
|
#15
|
|||
|
|||
![]() Ok, als ik Vag-com gebruik gebeurt er helemaal niets met de klep. Als ik de stekker loshaal en er weer op steek doorloopt hij wel kort wat standen. Maar echt veel beter gaat hij er niet van lopen...
Iemand hier ervaring mee?? |
#16
|
|||
|
|||
![]() 2) ik had over tijd net hetzelfde dat die niet goed starte zowel warm als koud en eens die starte draaide hij ook normaal ook bleef hij niet goed draaien en viel hij precies helen tijd dood ik vond dat ook vreemd toen heb ik mijn 4 gloeibougies vervangen en er was niets meer aan de hand.
![]() Last edited by maeske : 29-04-2011 at 18:31. |
#17
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Je kunt een diesel niet vergelijken met een benzine ![]() |
#18
|
|||
|
|||
![]() idd en mijn "gloeibougies" zijn nieuw
|