Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 02-01-2013, 23:18
SelimGTI's Avatar
SelimGTI SelimGTI is offline
VW Fanatic

Default Vraagje Golf MK2 GTI

Hallo,

Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een Volkswagen Golf 2 1.8 8v GTI uit 1983.
Nu heb ik een vraag mbt deze auto, ik heb gehoord dat de auto pas in 1984 is uitgekomen maar mijn auto is gebouwd in Juli 1983, dus nu heb ik de vraag is dit nou correct of staat er een fout op de papieren, ik heb namelijk gehoord dat de GTI pas laat 1984 is uitgekomen.
Ik wil dan ook weten of de waarde van de auto zal verhogen als dit inderdaad klopt want als dit klopt zal het wel een van de eerste GTItjes zijn.

p.s. ik ben pas sinds een aantal minuten lid van deze forum dus ik weet nog niet hoe het hier aan toe gaat :P
Reply With Quote
Old 02-01-2013, 23:24
vento tdi vento tdi is offline
Forum junkie

kan je aan de sticker in het koffer zien..
Reply With Quote
Old 03-01-2013, 00:13
SpeedieD SpeedieD is offline
VW Addict

Zou wel heel bijzonder zijn zo'n oude gti.

Inderdaad zul je aan de sticker in de kofferbak kunnen zien of het klopt.
Je kunt ook aan de hand van je chassisnummer het geboortecertificaat opvragen in Wolfsburg.
Reply With Quote
Old 03-01-2013, 01:19
SelimGTI's Avatar
VW Fanatic

Waar precies zit die stikker want ik heb wel een kleine stikker gevonden maar daarop stond alleen de laknummer L90E Alpinweiss (wat er ook heel sexy uitziet op een GTI met dunne bumpers :P).
Ik heb geen vervoer om naar Wolfsburg te kunnen gaan en ik heb nog duitse papieren kan iemand me verder helpen want dit zou wel eens een van de jongste GTI's kunnen zijn, en zou mij weleens wat winst kunnen opleveren :P
Reply With Quote
Old 03-01-2013, 01:53
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder

Kan goed kloppen, het is niet omdat de auto in '84 pas op de weg is gekomen dat hij niet in '83 kan zijn gebouwd. Grote automerken beginnen productie meestal een tijdje voor het model in de showroom komt. Zeker met dat de techniek vroeger minder geavanceerd was en productie dus trager ging kan ik mij inbeelden dat deze prerelease productietijd geen maandje was. Ik ben hier niet zeker van, dus pin me hier niet op vast. Maar als ik logisch nadenk is dat wel een zeer logische verklaring voor dit.

Hier kan je je VIN (chassisnummer) ontcijferen:
http://www.dubnetworks.net/vw-vin-decoder.htm

Probeer dat eens, daar kan je het jaar zien. Ik weet wel niet of dit het jaar van inverkeersstelling is of het jaar van bouw. Als je echt het jaar van bouw wilt moet je bij AutoMuseum in woflsburg een certificaat aanvragen zoals eerder gezegd. Dat kan je hier:
http://automuseum.volkswagen.de/index.php?id=12&L=1

Moest het kloppen dan heb jij een heel waardevolle mk2, in dat geval zou ik zeggen: verkoop hem niet! Houd hem, spaar voor een complete 'nut 'n bolt' restauratie want dat is het wel waard denk ik.

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
Old 03-01-2013, 02:33
SelimGTI's Avatar
VW Fanatic

Quote:
Originally Posted by ar1g3
Kan goed kloppen, het is niet omdat de auto in '84 pas op de weg is gekomen dat hij niet in '83 kan zijn gebouwd. Grote automerken beginnen productie meestal een tijdje voor het model in de showroom komt. Zeker met dat de techniek vroeger minder geavanceerd was en productie dus trager ging kan ik mij inbeelden dat deze prerelease productietijd geen maandje was. Ik ben hier niet zeker van, dus pin me hier niet op vast. Maar als ik logisch nadenk is dat wel een zeer logische verklaring voor dit.

Hier kan je je VIN (chassisnummer) ontcijferen:
http://www.dubnetworks.net/vw-vin-decoder.htm

Probeer dat eens, daar kan je het jaar zien. Ik weet wel niet of dit het jaar van inverkeersstelling is of het jaar van bouw. Als je echt het jaar van bouw wilt moet je bij AutoMuseum in woflsburg een certificaat aanvragen zoals eerder gezegd. Dat kan je hier:
http://automuseum.volkswagen.de/index.php?id=12&L=1

Moest het kloppen dan heb jij een heel waardevolle mk2, in dat geval zou ik zeggen: verkoop hem niet! Houd hem, spaar voor een complete 'nut 'n bolt' restauratie want dat is het wel waard denk ik.

Dankjewel, aangezien je tweede link een betaling vroeg heb ik via je eerste link gezocht daar kwam bij Assembly Plant (waar het gemaakt zou zijn) Wolfsburg uit in 1984, dus die laat de jaar van verkoop zien want op de Fahrzeugbrief die ik heb staat verkocht in April 1984.
Ik ga denk ik binnenkort maar eens bij de lokale dealer langs om te kijke of hun mij iets wijzer kunnen maken :P

Voor de geïntereseerden zal ik binnenkort een topic maken over mijn auto, met foto's en filmpjes.
Reply With Quote
Old 03-01-2013, 11:55
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder

Quote:
Originally Posted by SelimGTI
Dankjewel, aangezien je tweede link een betaling vroeg heb ik via je eerste link gezocht daar kwam bij Assembly Plant (waar het gemaakt zou zijn) Wolfsburg uit in 1984, dus die laat de jaar van verkoop zien want op de Fahrzeugbrief die ik heb staat verkocht in April 1984.
Ik ga denk ik binnenkort maar eens bij de lokale dealer langs om te kijke of hun mij iets wijzer kunnen maken :P

Voor de geïntereseerden zal ik binnenkort een topic maken over mijn auto, met foto's en filmpjes.

Misschien toch eens overwegen om zo een geboortecertificaat te laten maken, bij oldtimers (wat jouw golf is als hij zo oud is) kan de waarde stijgen als herkomst enz allemaal op papier staat.

Zeker topic maken, ben benieuwd!

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
Old 03-01-2013, 12:14
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...

Modeljaar 84 is van augustus 83 tot augustus 84
Modeljaar 85 is van augustus 84 tot augustus 85
Meestal kwam vw na de grote vakantie met een nieuw model

Last edited by golf mkII 16v : 04-01-2013 at 10:06.
Reply With Quote
Old 03-01-2013, 18:58
SelimGTI's Avatar
VW Fanatic

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Modeljaar 83 is van augustus 83 tot augustus 84
Modeljaar 84 is van augustus 84 tot augustus 85
Meestal kwam vw na de grote vakantie met een nieuw model

Ik heb gehoord dat vw pas begon met het maken van de Golf 2 in Augustus 83, maar mijne is op 11 Juli 1983 gebouwd, midden in de zomervakantie zeg maar.
Reply With Quote
Old 03-01-2013, 19:18
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...

Kan ind dat die voor augustus gebouwd is
Ze moeten immers een beetje voorraad hebben
Reply With Quote
Old 03-01-2013, 19:28
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!

Quote: