#1
|
|||
|
|||
Golf GTI PF '89: Hallsensor kapot?
Goedendag luitjes,
paar weken geleden ben ik begonnen met het rustig nalopen van de gehele digifant 2 injectie van mn golfje. Temperatuurvoeler van de ECU vervangen en de aarding gemaakt. De auto loopt zonder aangesloten STK prima, maar met pakt de regelklep na starten het toerental op om en nabij de 2000 toeren. Nu heb ik wat weken terug een digifiz display geplaatst. Dit display gebruikt een ander toerentalsignaal als de analoge klok. Namelijk die van de ECU toch(groene draad)? Nu heb ik het vermoeden dat dit signaal niet klopt . Met een stationair draaiende motor geeft de digifiz netjes 900/1000 toeren weer, maar naarmate je het gas intrapt schiet het toerental uit verhouding, afwijkend naar boven. Kan ik hieruit opmaken dat de hallsensor tegen het einde van z'n leven loopt? Suggesties? Ik hoor het graag , DJ |
#2
|
||||
|
||||
Als de Hall sensor defect is dan rijd heel je auto niet.
Ik weet niet beter dat het toerentalsignaal van een digifant 2 bij de bobine vandaan komt.
__________________
Groeten van Jeff Golf 1 cabriolet 2.0 8V www.Golfcabrio.com Alles voor de Golfcabrioot! |
#3
|
|||
|
|||
Quote:
Hmm oke, dus hallsensor valt al af. Het rare is dat toen ik nog een analoge klok had, het toerental wel overeenkwam. Iemand een idee? |
#4
|
||||
|
||||
Tot hoeveel toeren gaat je digifizz?
__________________
Groeten van Jeff Golf 1 cabriolet 2.0 8V www.Golfcabrio.com Alles voor de Golfcabrioot! |
#5
|
|||
|
|||
De 8000 toeren uitvoering, maakt dat wat uit? Mn 8V GTItje ging oorspronkelijk maar tot de 7000. Het zou iniedergeval wel een hoop verklaren.
GR DJ |
#6
|
|||
|
|||
Luitjes,
vanmiddag heb ik weer even lopen prutsen aan mn autootje. Daarbij kwam ik erachter, dat met afgekoppelde lambda stekker, de gehele injectie problemen als sneeuw voor de zon verdwenen. Toen ik wat beter naar de draden van de stekker keek, zag ik een loshangend aarde oogje . Mijn vraag: waar hoort dat oogje oorspronkelijk bevestigd te zitten? Ik vermoed op het spruitstuk/motor? Enige hierna nog rest is het toerental aanduiding, een forumlid suggereerde dat het te maken kon hebben met de digifizdisplay, aangezien ik een 8000 uitvoering terwijl mijn golfje begrensd is op de 7000. Kan iemand dit bevestigen? DJ |
#7
|
|||
|
|||
Helemaal niemand.. ?
|
#8
|
|||
|
|||
Na wat pluiswerk op internet, schijnt dat de digifant II ECU (daarmee dus ook de digifiz module) toch de hallsensor gebruikt voor het RPM signaal. "Hall sender unit (provides engine speed signal)"
Daarnaast was het digifiz pakket oorspronkelijk geleverd op mn golfje. Voor bijv. de drezahlmesser (in de versnellingsbak) heb ik het originele stekkertje kunnen gebruiken, hing los in de motorruimte. Achter de zekerkast, lag een losse 4puntsconnector, 2 draden daarvan, een groene en blauw/witte gebruik ik voor RPM en snelheidssignaal. Wat doe ik verkeerd? |