Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 05-05-2011, 14:20
Djdewit Djdewit is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 195
Default Golf GTI PF '89: Hallsensor kapot?

Goedendag luitjes,

paar weken geleden ben ik begonnen met het rustig nalopen van de gehele digifant 2 injectie van mn golfje. Temperatuurvoeler van de ECU vervangen en de aarding gemaakt. De auto loopt zonder aangesloten STK prima, maar met pakt de regelklep na starten het toerental op om en nabij de 2000 toeren.

Nu heb ik wat weken terug een digifiz display geplaatst. Dit display gebruikt een ander toerentalsignaal als de analoge klok. Namelijk die van de ECU toch(groene draad)? Nu heb ik het vermoeden dat dit signaal niet klopt . Met een stationair draaiende motor geeft de digifiz netjes 900/1000 toeren weer, maar naarmate je het gas intrapt schiet het toerental uit verhouding, afwijkend naar boven. Kan ik hieruit opmaken dat de hallsensor tegen het einde van z'n leven loopt? Suggesties? Ik hoor het graag ,

DJ
Reply With Quote
  #2  
Old 05-05-2011, 14:29
Jeff's Avatar
Jeff Jeff is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,202
Default

Als de Hall sensor defect is dan rijd heel je auto niet.

Ik weet niet beter dat het toerentalsignaal van een digifant 2 bij de bobine vandaan komt.
__________________
Groeten van Jeff
Golf 1 cabriolet 2.0 8V
www.Golfcabrio.com
Alles voor de Golfcabrioot!
Reply With Quote
  #3  
Old 05-05-2011, 16:34
Djdewit Djdewit is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 195
Default

Quote:
Originally Posted by Jeff
Als de Hall sensor defect is dan rijd heel je auto niet.

Ik weet niet beter dat het toerentalsignaal van een digifant 2 bij de bobine vandaan komt.


Hmm oke, dus hallsensor valt al af. Het rare is dat toen ik nog een analoge klok had, het toerental wel overeenkwam. Iemand een idee?
Reply With Quote
  #4  
Old 05-05-2011, 18:40
Jeff's Avatar
Jeff Jeff is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,202
Default

Tot hoeveel toeren gaat je digifizz?
__________________
Groeten van Jeff
Golf 1 cabriolet 2.0 8V
www.Golfcabrio.com
Alles voor de Golfcabrioot!
Reply With Quote
  #5  
Old 08-05-2011, 17:34
Djdewit Djdewit is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 195
Default

De 8000 toeren uitvoering, maakt dat wat uit? Mn 8V GTItje ging oorspronkelijk maar tot de 7000. Het zou iniedergeval wel een hoop verklaren.

GR DJ
Reply With Quote
  #6  
Old 11-05-2011, 12:30
Djdewit Djdewit is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 195
Default

Luitjes,

vanmiddag heb ik weer even lopen prutsen aan mn autootje. Daarbij kwam ik erachter, dat met afgekoppelde lambda stekker, de gehele injectie problemen als sneeuw voor de zon verdwenen. Toen ik wat beter naar de draden van de stekker keek, zag ik een loshangend aarde oogje . Mijn vraag: waar hoort dat oogje oorspronkelijk bevestigd te zitten? Ik vermoed op het spruitstuk/motor?

Enige hierna nog rest is het toerental aanduiding, een forumlid suggereerde dat het te maken kon hebben met de digifizdisplay, aangezien ik een 8000 uitvoering terwijl mijn golfje begrensd is op de 7000. Kan iemand dit bevestigen?

DJ
Reply With Quote
  #7  
Old 12-05-2011, 09:53
Djdewit Djdewit is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 195
Default

Helemaal niemand.. ?
Reply With Quote
  #8  
Old 12-05-2011, 14:05
Djdewit Djdewit is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 195
Default

Na wat pluiswerk op internet, schijnt dat de digifant II ECU (daarmee dus ook de digifiz module) toch de hallsensor gebruikt voor het RPM signaal. "Hall sender unit (provides engine speed signal)"

Daarnaast was het digifiz pakket oorspronkelijk geleverd op mn golfje. Voor bijv. de drezahlmesser (in de versnellingsbak) heb ik het originele stekkertje kunnen gebruiken, hing los in de motorruimte. Achter de zekerkast, lag een losse 4puntsconnector, 2 draden daarvan, een groene en blauw/witte gebruik ik voor RPM en snelheidssignaal. Wat doe ik verkeerd?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 14:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum