Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Off Topic > Car Café
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 27-04-2011, 18:53
otzie otzie is offline
Forum Newbee

Default geen apk,geschorst, wel verzekerd.. en op de openbare weg

hoi mensen, heb even een vraagje..

mijn kever uit 68, is momenteel geschorst, is belastingvrij, en apk is verlopen.
binnen enkele dagen moet ik uit mijn knutselgarage ivm verkoop van het huis waar mijn kever stond gestald.

nu heb ik momenteel nog geen plekje gevonden om het motorblokje en wat andere dingen te fixen.

dus zit ik eraan te denken om het ding gewoon in de woonwijk voor mijn deur neer te zetten.

volgens diverse website's is dit belastingontduiking, omdat je geen belasting betaald normaal gezien... nu het mijn 40 jaar oude kever betreft is dit niet van toepassing, is verzekerd dmv oldtimer verzekering, alleen geen apk en is geschorst.

wat zou dit als oom agent langs komt in het ergste geval gaan kosten... die garageboxen hier in de buurt zijn bijna 100.- in de maand..

alvast bedankt,
otzie
Old 27-04-2011, 19:09
Tiefleger's Avatar
Tiefleger Tiefleger is offline
No personal life

Rijden met een geschorste auto, zou ik echt niet doen.
Golf 2 GTI 84' (origineel ned)
Reply With Quote
Old 27-04-2011, 19:17
Rutger's Avatar
Rutger Rutger is offline
Postwhore

Geschorst = geschorst, ongeacht of de auto wel of geen oldtimer is. Lees via google net een topic op het vwforum, daar wordt over een bekeuring van 900 euro gepraat en over een bekeuring van 1000 euro. Lijkt mij de moeite niet waard.. Boete
Reply With Quote
Old 27-04-2011, 19:31
sdi-tje's Avatar
sdi-tje sdi-tje is offline
Volksforum Aandeelhouder

gewoon op naam zetten dan mag hij op de weg staan
hij is belastingvrij dus dat hoef je niet te betalen
wel verzekeren
het enige wat je dan kan krijgen is een bekeuring van 106 euro omdat de apk verlopen is
Old 27-04-2011, 19:52
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC

drukke parkeerplaats? anders koop je ff een autohoes, ding op de parkeerplaatsknallen hoes er over en klaar ben je. dit zie je zo vaak, en ome agent gaat echt niet onder het doek zitten neuzen, en om de week ff een parkeerplaats verschuiven, valt het minder op. is een optie in het ergste geval krijg je een bon. maar denk dat je zo het minste gevaar loopt.
Reply With Quote
Old 27-04-2011, 20:24
guusvandevenne guusvandevenne is offline
VW Addict

Hij moet sowieso inderdaad weer op naam worden gezet, zodat je weer een brief krijgt waarin staat dat je auto wegenbelasting vrij is en deze weer geregistreerd staat. Doe je dit niet en zet je de auto zonder verzekering of keuring op straat kan je er op wachten. Helaas heb ik al 2x deze stommiteit begaan, beetje ongelukkig, maar deze boetes zijn 320 voor onverzekerd en idd iets van 96 voor het ontbreken van de apk.
Dit gaat via een automatische controle via de rdw dus oom agent die langs je auto rijdt kijkt hier helemaal niet naar.

Geen aanrader dus.

Voor eventueel transport kan je een tijdelijk kenteken aanvragen maar een trailer huren is goedkoper.
Reply With Quote
Old 27-04-2011, 21:46
otzie otzie is offline
Forum Newbee

de auto is WEL verzekerd maar geen APK,
(en geen motorblok) die ligt nog binnen langs mijn bank..
de bedoeling is het beestje binnen een maand weer gekeurd te hebben, moet nog wat kleine laswerkzaamheden doen,

het blokje voorzien van nieuwe pakkingen en het koelhuis een likje verf geven,
zodat het er weer een jaartje of 2 tegen aan kan.

nu snap ik dat ermee rijden niet slim is, een vriend van me heeft groene platen dus een testritje om het geheel te testen/ naar keuringsstation te rijden is geen probleem.

vroeg me alleen af wat de combinatie kost mocht er toch iemand wakker worden en mij toch een proces verbaal willen gunnen .
omdat dat ding toevallig geparkeerd staat in een parkeervak.

auto is WA-verzekerd dmv oldtimer verzekering, geschorst en geen APK momenteel (ik heb begrepen dat dit bij een niet-oldtimer dan belastingontduiking is, maar met een kever van meer dan 40 jaar oud is van belastingontduiking geen sprake omdat er al 15 jaar geen cent wegenbelasting voor betaald wordt)

het is voor mij meer een rekensommetje, garageboxen zijn hier schaars en vaak zonder stroom tegen woekerprijzen van bijna 100.- in de maand mag je dan een boxje huren (erin rijden gaat net... alleen uitstappen niet meer)

het is dus niet de bedoeling dat ik ga cruisen zonder geldige APK..
vandaar de vraag.
Old 27-04-2011, 21:51
otzie otzie is offline
Forum Newbee

of toch de kentekenplaten binnen leggen en een autohoes erover?...
Old 27-04-2011, 21:51
VW Addict

Zonder apk je auto op straat zetten kan wel, maar via het rdw worden automatisch af en toe controles uitgevoerd welke wagens rijdend geregistreerd staan (dus niet geschorst) en of deze van apk zijn voorzien. Een testrit met groene platen is geen enkel probleem aangezien deze speciaal voor garages zijn etc.

Dus zou je alleen voor de ontbrekende apk moeten betalen mochten ze ineens vlijtig worden
Reply With Quote
Old 27-04-2011, 21:52
VW Addict

auto's moeten officieel in ieder geval met een leesbaar kenteken op straat staan als ik me niet vergis
Reply With Quote
Old 27-04-2011, 21:52
HannoverEdition
Guest

Quote:
Originally Posted by otzie
of toch de kentekenplaten binnen leggen en een autohoes erover?...

Yep zou ik wel doen
Reply With Quote
Old 27-04-2011, 21:55
Yellowbug's Avatar
Yellowbug Yellowbug is offline
VW Guru

Geen apk heeft niets met belastingontduiking te maken maar met veiligheid. Zo gauw als je de auto uit de schorsing haalt móet hij apk hebben én verzekerd zijn. wanneer je dit niet doet, dan staat je een fikse boete te wachten voor apk en of verzekering. Maar je zegt al dat ie verzekerd is, dus zou je alleen je apk nog moeten regelen.
Kun je de auto niet zolang ergens op een niet openbaar terrein zetten (een boer of zo) dan hoef je hem ook niet uit de schorsing te halen en heb je verder ook geen problemen.

ga in ieder geval NOOIT met een auto rijden die geschorst is én geen apk heeft, want dat kost je een vermogen als je gesnapt wordt.
Old 27-04-2011, 21:58
Yellowbug's Avatar
Yellowbug Yellowbug is offline
VW Guru

Quote:
Originally Posted by guusvandevenne
..... Een testrit met groene platen is geen enkel probleem aangezien deze speciaal voor garages zijn etc.

Dus zou je alleen voor de ontbrekende apk moeten betalen mochten ze ineens vlijtig worden

Met groene platen mag je alleen rijden als de auto aan de bedrijfsvoorraad is bijgeschreven waar de platen bij horen. Ook hier staan hoge boetes op wanneer je wordt gesnapt, en ik weet dat ze op garageplaten streng kontroleren.
Old 27-04-2011, 22:02
VW Addict

Dan heb ik denk ik een paar keer goed geluk gehad! Maar goed om te weten.
Reply With Quote
Old 27-04-2011, 22:04
Ronin's Avatar
Ronin Ronin is offline
VW Guru

Send a message via MSN to Ronin

Quote:
Originally Posted by guusvandevenne
auto's moeten officieel in ieder geval met een leesbaar kenteken op straat staan als ik me niet vergis

Idd, officieel mag een geschorste auto niet op de openbare weg staan!
Echter als jij de platen laat zitten zal oom agent zeer waarschijnlijk geen wantrouwen hebben, zonder platen misschien wel.
Als ik mij niet vergis is een voertuig welke geschorst is niet meer verzekerd in de zin van een motorrijtuig, maar valt dan onder je inboedelverzekering.
Reply With Quote
Old 27-04-2011, 22:04
RemyVR6 RemyVR6 is offline
Forum regular

Waarom zo moeilijk doen? Een 40jaar oude kever hoeft geen apk meer te hebben. Dus waarom schorsen? Gewoon aanmelden, verzekering voor zes tientjes en klaar....

Tenminste de kever van mn pa is niet meer apk-plichtig, maar die is al wat ouder. Auto's van voor 1960 zijn niet meer apk-plichtig. Dus ja, als ie precies 40 is, heb je pech...

Mvg.

Golf Cabriolet '85
Golf VR6 Highline '95
Polo SDI '00

www.lvwcn.nl

Last edited by RemyVR6 : 27-04-2011 at 22:12.
Reply With Quote
Old 27-04-2011, 22:07
otzie otzie is offline
Forum Newbee

alles voor 1-1-1960 is apk vrij ..
alles erna is toch gewoon keihard de staat spekken?

kever komt uit 68 dus gewoon apk plichtig...
Old 27-04-2011, 22:48
Spierings Spierings is offline
No personal life

Quote:
Originally Posted by RemyVR6
Waarom zo moeilijk doen? Een 40jaar oude kever hoeft geen apk meer te hebben. Dus waarom schorsen? Gewoon aanmelden, verzekering voor zes tientjes en klaar....

Tenminste de kever van mn pa is niet meer apk-plichtig, maar die is al wat ouder. Auto's van voor 1960 zijn niet meer apk-plichtig. Dus ja, als ie precies 40 is, heb je pech...

Mvg.

We leven al in 2011 De kever moet dus ouder zijn als 51
Reply With Quote
Old 28-04-2011, 10:08
gizmo98 gizmo98 is offline
VW Guru

kever uit `68 is vandaag de dag 43 jaar mits die al jarig is geweest
ik zeg schorsen hoesje der over en kentekenplaat binnen leggen

en risico nemen dat oom agent komt kijken

maandje zou goed moeten gaan...

ik zeg altijd wie bang leeft zal benauwd sterven

Last edited by gizmo98 : 28-04-2011 at 10:11.
Reply With Quote
Old 28-04-2011, 10:43
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew

sowieso niet zonder platen op de openbare weg zetten! Als oom agent de auto niet kan identificeren laat hij hem zonder pardon afslepen.

Niemand in de buurt van Tilburg waar je hem even op de oprit mag zetten of wellicht op je werk op eigen terrein?

btw, watergekoeld kevertje??
Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
Reply With Quote
Reply

Posting Rules