|
|||
|
|||
polo 6n schiet uit zijn 5
ik heb een probleem met mijn polo 6n
ik heb de versnellingsbak vervangen omdat mijn vorige de lagers kapot gelopen waren. nu heb ik een probleem met mijn nieuwe bak hij schiet uit zijn 5 als ik het gas los laat ik ben al een dag bezig geweest met afstellen van de schakelstang en een avond het forum door gespit maar word er niet anders van wat kan dit zijn? |
|
||||
|
||||
Quote:
Is dit echt een nieuwe bak? of een gebruikte? Quote:
Als je het niet in de afstelling kan vinden, is er waarschijnlijk toch een synchro vergrendeling defect; Even kort gezegd; Als je een versnelling inschakelt zorgen een veer/kogel vergrendeling op de schakelas en de vergrendeling in de synchromesh ervoor dat zonder commando van buitenaf er niks gebeurd, let wel op dat je mechanisme dus goed afgesteld is en je bak in de juiste positie komt, mijn ervaring met VAG producten is, dat deze niet erg kritisch is. Maar let er voor de zekerheid wel op.
|
|
|||
|
|||
Als je schakelmechanisme goed staat afgesteld blijft er maar 1 ding over en dat is de bak.
|
|
|||
|
|||
6N bakken staan niet bekent om hun kwaliteit helaas...
|
||||
|
||||
5e versnelling 085 bak?
gebruikte bak?5e versnelling niet verbrand? Gereviseerde bak? afstelling 5e versnelling in de bak? genoeg olie? Garantie? |
|
||||
|
||||
kan ook nog je vergrendel-inrichting zijn
|
|||
|
|||
Quote:
kan ik deze vergrendeling van buitenaf afstellen of moet ik de bak weer uitelkaar hebben |
|
||||
|
||||
Ik heb geen detail tekening van jouw bak voorhanden, maar normaal gesproken moet ie dan weer uit elkaar.
|
|
||||
|
||||
5e versnelling mischien droog gelopen, en dus versleten.
En de bak moet sowieso uit elkaar je kan niks van buitenaf |