|
|||
|
|||
Passat B1 choke probleem
Hallo,
Drop mijn vraag even hier, hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen. Heb sinds een aantal dagen een passat uit 1974. Heb hem absoluut niet in nieuwstaat gekocht, maar bij het rijden naar huis helemaal geen problemen, en zelfs heel tevreden over de motorische staat. Nu heb ik hem thuis gezet, wat dingen gewassen e.d. Een dag later wil ik er een stukje mee touren, en hij start prima, alleen de choke werkt niet mee. Ik moest hem met gas aanhouden, en gas los was ook vrijwel meteen motor uit. Nu heb ik de kap open gedaan en gekeken naar de choke klep, hij zit niet vast oid. en toen mijn vriendin de auto startte en ik de klep met de hand open deed ging alles ook prima. De slangetjes naar mijn automatische choke bekeken, maar zag hier ook niks raars aan. Hebben jullie enig idee waar ik nu naar moet zoeken? Bij voorbaat dank Tim |
|
|||
|
|||
Heb het trouwens niet helemaal goed geformuleerd zo.
De auto blijft niet lopen, omdat de choke klep helemaal dicht blijft zitten. Wanneer ik hem start en met mijn hand de klep open hou, blijft hij wel prima loen. Maar wat kan ik doen om de choke klep een klein beetje meer open te krijgen? |
|
||||
|
||||
Is het een automatische choke dan? Als-ie warm is blijft-ie wel netjes lopen?
Zijn de vacuumslangetjes allemaal nog goed? Heb je een paddestoel op je ontsteking zitten voor de vervroeging? In het slechtste geval kan het betekenen dat je je carb moet reviseren.
|
||||
|
||||
Bi-metaal van het koelwaterhuisje kapot? Bij warme motor moet dit huis zodanig te verdraaien zijn, dat de klep opengaat. Als dit niet gebeurd, is hier binnenin wat loos.
|
|||
|
|||
Thmx voor de reacties!
Heb hem hierna nog niet warm gehad, omdat hij steeds uit valt. Het is een auto-choke en heb de slangen bekeken, en die zien er goed uit. En eh, :-) begrijp de termen van jullie niet met bi-metaal en paddestoel. Ik zal iig kijken of ik iets in de vorm van een paddestoel zie. Deze week heb ik er geen tijd voor, maar zal zondag even kijken. Last edited by Timmeh : 04-04-2011 at 18:25. |
|
||||
|
||||
Ben benieuwd, succes! Oh, en btw: Ik heb werkplaatshandboeken voor je te koop?!
|
|||
|
|||
Hoi,
Het is een soort van gelukt. Weet niet of ik het goed heb gedaan, maar heb de klepveer achter dat huisje opnieuw gespannen, en nu liep hij meteen goed, weet nu alleen niet of de motor bij koude dagen ook zo start. Thnx iig, ik zal vast met meer vragen komen.. Dat boek hou ik in gedachten, ben eerst nog druk met ndere dingen kopen en doen. Groetjes |