#1
|
||||
|
||||
Schroefset verkeerd afgesteld of kapot of...?
Hallo allemaal,
Ik heb een vraag over mijn supersport schroefset. Deze week heb ik sinds lange tijd weer een keer in mijn Jetta rondgereden en na een lange rit was ik flink door elkaar gehusseld Nu vroeg ik mij af: heeft iedereen dit die zijn auto verlaagd heeft met een schroefset (van supersport)? Als ik over een klinkerweg rij met hier en daar wat hobbels of kuilen lijkt het wel alsof de auto los komt van de weg, zo hard dat ie dan stuitert, en ik kom gewoon los van mijn stoel. Dit terwijl ik absoluut niet hard over dergelijke straten rij... Eerst dacht ik: dat hoort, dat is stug. Maar nu begin ik te twijfelen of het niet kan zijn dat de set kapot is of dat ik het misschien beter moet afstellen.... Als ik over een hobbel rij dan deint de auto/neus helemaal na (alsof de voorschokkers kapot zijn). Hoort dit zo? En kan ik testen of de schokkers kapot zijn... Kapot moet/mag eigenlijk niet kunnen want ik heb er in totaal 3mnd mee gereden voordat ik aan de restauratie begon. En na de restauratie heb ik er in totaal nog maar 600 km mee gereden.
__________________
Jetta MK 1.5 automaat '83 PROJECT |
#2
|
|||
|
|||
supersport word ook wel een verstelbare stijger pijp genoemd...
__________________
Audi 100 '81 (2.0D > 2.1 turbo benzine project ) Golf 4 variant (tzt on air ) Skoda Yeti 1.8TSI 4X4 (hoog is het nieuwe laag... ) |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
en niet zonder reden....ik heb um er onder vandaan gegooid,werd strontzat van dat geheister.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#4
|
|||
|
|||
Met iedere schroefset wordt je regelmatig flink heen en weer geschut en krijg je klappen te verduren.
Een supersport schroefset is rete stug, echt ideaal voor als je met de wielkast strak op de banden wil liggen.
__________________
Golf 3 2.8 VR6 Highline 1997 Golf 5 2.0 GTI AXX 2005- JD Stage 2 - Carbonio - 3.5inch downpipe+kat - 300pk |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Met iedere goedkope schroefset wordt je regelmatig flink heen en weer geschut en krijg je klappen te verduren. |
#6
|
||||
|
||||
Ik vond mijn Stuitersport setje onder m'n Jetta 1 op APK stand helemaal niet stug, en onder m'n Golf 2 heb ik nou ook weer Supersport, maar kan nou niet zeggen dat ik het heel erg vind stuiteren.
Het TEC tjoening setje wat ik nu onder m'n Jetta heb is veel stugger.... |
#7
|
||||
|
||||
Superstuiter! Heb ik ook onder de Golf. Kneiterhard, maar dat ligt me wel. Kom inderdaad ook regelmatig 'los' van de stoel als ik een hobbeltje over het hoofd zie.
Nadeinen heb ik geen last van... als hij het wel doet, dan is het minimaal. Let er eerlijk gezegd ook nooit op.
__________________
VW-Speed.nl |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Onzin!! mijn KW was niet GOEDKOOP en je raad het al, doet niks anders dan stuiteren en schudden TA technixs dat stuitert pas |
#9
|
|||
|
|||
Schroefset en klinkerwegen gaan nou eenmaal niet samen
Volgende keer dus gewoon omrijden, heb k ook altijd gedaan |
#10
|
||||
|
||||
Klinkerwegen probeer ik ook zoveel mogelijk te vermijden, maar soms ontkom je er niet aan... en dat dit nog extra hard stuitert is mij wel bekend. Maar dat nadeinen vindt ik minder... ik heb dat zelfs als ik over een afvaltweg rij waar een paar hobbeltjes inzitten!
Vandaar de vraag! Scheelt het misschien als de auto iets of wat voorover helt? (dus de neus ietsjes lager??)
__________________
Jetta MK 1.5 automaat '83 PROJECT |
#11
|
||||
|
||||
ik had onder mijn mk3 ook supersport maar vond het echt reuze mee vallen hoe stug die was. maar mensen die bij mij in de auto zaten vonden het heel erg stuiteren dus is per persoon ook verschillend wat je erg stuiteren vind.
als je een paar weke verder bent ben je er aan gewend. hoe verder de auto naar voren helt hoe harder hij stuitert want daar krijg je de eerste klappen die je het meest merkt. Last edited by vwcrazy : 26-03-2011 at 18:28. |
#12
|
|||
|
|||
Heb zo'n lowbudget-setje van Sjaak....
Ik ben blij dat mijn stoel wel veert.... |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
Vind ik meevallen enkel op de laagste stand laagste stand = geen vering :p |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
inderdaad, heb een TA technix en niet op lage stand maar rijd prima |
#15
|
|||
|
|||
zo grappig als je achter zo'n verlaagde auto rijd, zie je dat hoofd zo lekker schudden
|
#16
|
|||
|
|||
verwijder de bumpstops is, scheelt al heel veel in comfort..
__________________
http://img714.imageshack.us/img714/5719/stoffelvag.jpg Proud VAG NATION MEMBER "27-06-10" |
#17
|
||||
|
||||
Hoe lager je een schroefset zet hoe beter hij moet rijden, omdat de hoogte van de auto bepaalt wordt door de spanning van de veer. Als je de veer opspant, veert de auto minder in en zal hij hoger staan. Hoe meer je de moeren afspant, des te meer zakt de auto en des te meer vering/beweging hij kan geven..
|
#18
|
|||
|
|||
Ligt er ook aan hoe laag die geschroefd is. Hoe lager hoe stugger en wie heel laag wil rijden moet een beetje lijden
Heb ook supersport eronder op het laagste gedraaid maar dan is ie ook echt stug. Groet Ron |
#19
|
|||
|
|||
Quote:
Druk de kant waar de auto nadeint eens in met de hand (wel voorzichtig dat je geen deuk in de auto drukt ), als de auto dan lang blijft "nabewegen" heb je kans dat je dempers lek zijn ! Op een vlakke weg met af en toe een hobbeltje hoor je in ieder geval niet zee-ziek te worden |
#20
|
||||
|
||||
ben je der al ns mee naar n gerage geweest, het kan ook iets anders zijn van de ophanging....
__________________
[1983] Golf 1 4-deurs Automaat Wij komen uit Limburg man, ken je dat niet horen dan? |