![]() |
|
|||
|
|||
![]() Hallo,
heb in mn golf 1 1.1 een rembekrachtiger ingebouwd, weet neit van welk type, de verkoper zei dat hij ook uit een golf 1 kwam. deze dus ingebouwd, m'n orginele hoofdremcilinder erop gedaan, maar ik kan mn rempedaal helemaal intrappen, helemaal geen weerstand of iets.. vaccuum is goed aangesloten.. Kan het zijn dat m'n orginele hoofdremcilinder hier niet op werkt, dat ik een andere hoofdremcilinder nodig heb? En wat is volgens jullie de beste oplossing voor meer remkracht, want het orginele setje wat erop zit is 3x niks.. Groeten! |
|
|||
|
|||
![]() Een andere hoofdremcilinder.. neem eentje van een scirocco met een grotere diameter.
Een andere rembekrachtiger zal niet beter remmen, het pedaal instampen zal alleen makkelijker gaan ![]() |
|
|||
|
|||
![]() En de nippels van m'n remleidingen passen ook in een grotere hoofdremcilinder? of moet dat ook veranderd worden?
Enig idee welk diameter ik het best kan gebruiken, want er zijn meerdere diameters als ik me niet vergis? |
|
|||
|
|||
![]() Maar dan is me het verhaal nog onduidelijk, dat hij nu helemaal niet remt, gewoon niks.. alsof het niet aangesloten is..
Iemand daar misschien een antwoord op? |
|
|||
|
|||
![]() In de rembekrachtiger hoort een stift tussen de cilinder en het pendaal te zitten.
Deze willen nog wel eens naar beneden vallen of misschien ontbreekt hij totaal?
|
|||
|
|||
![]() De stift zit er goed in, als ik het pedaal indruk, komt er ook zo goed als niks uit de overloop als ik die los draai bij de trommelachter..
Iemand die weet welke hoofdremcilinder ik nodig heb van een scirocco wat past op m'n 1,1 ?? |
|
||||
|
||||
![]() miscshien is het toch een rembekrachtiger van een golf 2. Staat er geen onderdeelnr op?
|
|
||||
|
||||
![]() Heb je goed ontlucht?
Zo ja? Kan het zijn dat de rembekrachtiger niet de juiste as lengte heeft ten opzichte van de oude? Waardoor de remcilinder niet goed ingeduwd wordt.
|
|||
|
|||
![]() ja dat kan het zijn, dat de as lengte niet goed is,
maar ikheb gewoon meer remdruk nodig, dus er is me verteld hierboven dat ik een scirocco remcilinder nodig heb.. Iemand die weet welke diameter past op mn golf, of nog beter.. heeft iemand wat liggen?? |
|
||||
|
||||
![]() Ik weet alleen niet zeker of de as lengte in te stellen is van de rembekrachtiger.
Er zit waarschijnlijk maar 2 mm verschil in diameter van wat je nu (20mm) hebt versus de grootste van een Scirocco (22mm). Als het nu niet werkt dan gaat het straks ook niet werken. Ik kan je eventueel nog wel een 23.8 of 25.4mm uitvoering regelen. Koop nu geen oude rem zooi maar koop via ebay een nieuwe 22mm hoofdremcilinder voor een 70 euro.
|
|||
|
|||
![]() Er is me verteld dat ik 17 diameter nu heb.. Kan dit? Is een golf van '79
|
|
||||
|
||||
![]() Lijkt me sterk.
Net even voor je gekeken in het onderdelen programma en er staan alleen 20,64mm types gespecificeerd voor 1979. 171.611.019D en 171.611.019N In 75 en 76 staan er nog wel 17,46mm hoofdremcilinders in daarna niet meer.
|
|||
|
|||
![]() Ik heb alles weer losgehaald, en ik denk dat de ''stift'' tussen rempedaal en hoofdremcilinder ( de stift in de bekrachtiger ) te kort is..
Heeft iemand hier wel is hetzelfde probleem gehad? heb het schroefgedeelte helemaal uitgedraaid, maar lijkt nog niet ver genoeg in de hoofdremcilinder te komen als ik op het rempedaal trap... want er komt dan maar een heel lullig klein straaltje remvloeistof uit het overloopje van de rem als ik die los zet... Heeft iemand hetzelfde probleem wel is gehad, en zou ik gewoon die ''stift'' kunnen verlengen, stukje tussen lassen ? |
|
||||
|
||||
![]() Mocht je er aan gaan lassen koel hem dan wel. Straks beschadigd het membraam door de temperatuur.
Alleen maar lassen als je zeker weet dat het vast blijft zitten, anders heb je straks tijdens het cruisen geen remmen meer. ![]() Je zou de lengte van de uitgaande as even lang kunnen maken als bij de oude rembekrachtiger.