![]() |
|
||||
|
||||
![]() Mijn Golfje (1983, 1.5 automaat) heeft weer een beurt nodig en ik ben van plan de luchtfilter te vervangen voor een inleg sportfilter.
Dit zodat ik in de toekomst de filter niet hoef te vervangen (kosten) en de auto theoretisch iets zuiniger loopt. Ik hoef dus GEEN harder aanzuig geluid, mooi uiterlijk onder de kap of wat dan ook. Ik heb tot nu toe altijd K&N in mijn hobby auto's gelegd. Ik weet dat je er ook van Green en een aantal "huismerken" hebt. Welke raden jullie aan voor een daily? Groeten Remco |
|
||||
|
||||
![]() Gewoon een filter van de automaterialenzaak.
Ten eerste ben je met zo'n sportluchtfilter niet goedkoper uit,ten 2e moet zo'n filter ook gereinigd worden...kost ook weer geld en ten 3e loopt de motor absoluut niet zuiniger met een sportluchtfilter. |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
![]() Inderdaad, voor de kosten hoef je het ook niet te doen, in aanschaf kost een K&N ook vele malen duurder als het standaard filtertje. |
|
||||
|
||||
![]() dat is natuurlijk ook waar. Ik dacht dat een sportfilter meer lucht door liet en daardoor zuiniger was.
|
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Zal misschien een fractie meer lucht doorgeven, maar dat is minimaal omdat filteroppervlak even groot blijft bij een vervangingsfilter. |