#1
|
||||
|
||||
van automaat naar vijfbak; aandrijfassenvraag
Ik ga deze zomer een JB automaatje uit 1982 ombouwen naar een diesel met vijfbak. Nu weet ik dat daar al heel wat bij komt kijken zoals pedalengroep andere brandstof (duhh) voorgloeisysteem dashboard, kabelboom enz.
Mijn belangrijkste vraag nu gaat over de aandrijfassen. Ik heb via de zoekfunctie gezocht, maar kon niet echt een goed antwoord vinden, dus stel ik hem hier Kan ik de aandrijfassen van de automaat blijven gebruiken of moeten er andere onder. Als er andere onder moeten, welke moeten dat dan zijn? (ik neem aan dat de homokineten sowieso hetzelfde zijn cq blijven). Alvast bedankt voor jullie antwoorden
__________________
Mijn wagenpark Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk |
#2
|
||||
|
||||
Laatst bij mijn eigen Golf1 1.6 automaat complete aandrijfassen vervangen.
Bleek bij de dealer dezelfden te zijn als voor schakelbak, dus kun je ze weer gebruiken. |
#3
|
||||
|
||||
Stuurhuis moet ook aangepast worden.
__________________
Golf 8 GTI edition45 Clubsport ‘22 Porsche Macan ‘21 Transporter T6.1 ‘21 |
#4
|
||||
|
||||
Het ligt er wel aan welke bak gaat gebruiken.(100mm of 90mm flenzen) De automaat heeft 90mm flenzen.
Ik ben nu ook met z'n ombouw bezig, maar dan van 1500 JB automaat naar 2.0 liter 5 bak. Al met al is het best wel even sleutelen. vande week het dashboard + kniebalk er weer in, dan kan ik weer rijden
__________________
All Cabriolets were shipped from the factory with the Karmann badges. They give credit to Karmann in Osnabrück Germany for building the convertible version of the popular Rabbit/Golf cabrio. it is incorrect to say "Karmann Edition". |
#5
|
||||
|
||||
Da's snel zeg Bedankt.
@A.D GOLF1 1976; da's mooi als ik idd de aandrijfassen kan hergebruiken, want die hebben bij een automaat meestal weinig te lijden. @ Ralph; Was bekend, schakelmechanisme moet erop komen @ 2H-2H; Er komt een standaard dieseltje in van een Caddy. ik vermoed dus ook 90mm.
__________________
Mijn wagenpark Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk |