![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Hallo mede VW liefhebbers,
Ik heb een probleem met me golf 2 1.6 EZ 1985 automaat 60.000km origineel. Als de motor koud is start de auto binnen een seconde, maar als de motor warm is dan duurt het ongeveer 5 seconden voordat de motor aanslaat. Is dit normaal of kan ik hier wat aan doen? Nog een probleem is als ik gereden heb blijft de motor wel eens 'nadieselen'. Wat kan hier de oorzaak van zijn? En dan nog een vraag, hoe warm hoort de motor te worden? Foto's? Die van mij komt tussen het lampje en het eerste 'puntje'. Alvast bedankt! Dennis Last edited by d_wieleman : 11-02-2011 at 16:53. |
#2
|
||||
|
||||
![]() ik heb bij een van mn ex auto's hetzelfde probleem gehad en het niet kunnen verhelpen,ligt puur aan de [pierburg] carburateur.
edit,ik heb me er nooit zo aan gestoord,de eigenaar na mij heeft er direct een k-jetronic blok ingehangen,hij werd er gek van.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Dus het is normaal dat hij warm slecht start.
Ik vind het ook niet zo erg, maar had liever gehad dat hij meteen starten. Maar als je de motor uitzet met warme motor en je start hem meteen weer dan slaat hij wel meteen aan. ![]() Zo'n soort teller zit erin, hoe ver hoort de temperatuur te komen? Last edited by d_wieleman : 02-02-2011 at 22:07. |
#4
|
||||
|
||||
![]() de naald hoort tot op het lampje te komen (84 graden)
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily ![]() 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. ![]() 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#5
|
|||
|
|||
![]() Hoeveel graden is dan het eerste 'puntje' na het lampje?
|
#6
|
||||
|
||||
![]() volgens mij 100graden.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#7
|
||||
|
||||
![]() dat langer doorstarten herken ik wel,had het ook met een golf 1 1.5(eigenlijk zelfde motor en carb) en 2 maten van me hebben ook een ez en ook zelfde verhaal.
Niets aan te doen,na een tijdje staan met warme motor hoopt zich benzinedamp op in inlaat en heeft de motor dus bij starten eigenlijk wat teveel,staat ook echt in het boekje bij warme motor halfgas starten
__________________
vw kever - 1975 ,1200 op lpg!!!!! vw golf mk2 gti - 1984 vw golf mk2 1.3 - 1985 audi a3 8p 2003 1,9 tdi ambition |
#8
|
|||
|
|||
![]() Oké, dan weet ik dat het hoort dat hij warm slecht start.
Heeft iemand een idee over het probleem met nadieselen? |
#9
|
||||
|
||||
![]() Quote:
dat is onderdeel van het probleem ![]() ![]() ik heb het wel eens gehad dat ik m'n cabby al op slot stond te draaien en de motor nog steeds [zij het erg beroerd] doorliep....
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Oke dus het ligt allemaal aan de carb.
Dan ga ik van de week maar even mijn thermostaat vervangen, maar welke temperatuur 84 graden? Ook maar even het koelsysteem spoelen, iemand tips? |
#11
|
||||
|
||||
![]() 84graden idd,koelsysteem spoelen zou ik even een toevoeging van forté oid bij je koelmiddel ingooien,warmdraaien,aftappen,thermostat vervangen en opnieuw vullen met nieuw.spoelmiddel is te krijgen bij brezan ed.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#12
|
|||
|
|||
![]() Heb gister me thermostaat vervangen, kreeg een 87 graden mee ze zeiden dat ik deze moest hebben (VW/Seat dealer). Maar het metertje blijft precies hetzelfde staan, tussen het lampje en eerste puntje.
Ik had iets gelezen over een spannigstabilisator achter op je tellerbak??? Of kan ik de sensor doormeten, zo ja welke sensor meet de temp? |
#13
|
||||
|
||||
![]() blauwe of zwarte sensor op de koeldarm bij de thermostaat.
__________________
Mvg Maarten 2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options) In bezit van VCDS & ELSAWIN
![]() |
#14
|
|||
|
|||
![]() Ik heb een 1.6. Tussen me 3de en 4de cilinder zitten twee sensoren (1 boven en 1 onder) 1 van die twee is het denk ik. Anders trek ik morgen wel van 1 van de twee de draadjes eraf om te zien welke het is.
Maar hoe kan ik de spanningsstabilisator meten? |
#15
|
||||
|
||||
![]() Is het niet misschien te verhelpen, Door het zelfde in te bouwen wat ook in de GTI zit. Bij een warme motor blijft de fan een tijdje door draaien. Zodat de warmte onder de motorkap uit is. Hebben ze volgens mij pas in de latere GTI modellen in gebouwt. Zo staat het in het boekje. Ik heb dat systeem er ook in zitten. Weet niet of het helpt bij jou !
|
#16
|
|||
|
|||
![]() Ik ben weer wat verder met het warm worden van me motor.
De spanningssabilisator heb ik uitgesloten omdat deze precies 10volt geeft. Ook weet ik welke temperatuursensor het is. Het is de gene aan je bakzijde, en heeft 1 stekker. Zo ziet de sensor eruit: Alleen hoe kan je deze doormeten? Iemand waardes? Ook heb ik het volgde geconstateerd, als ik de ventilatie aanzet en vooral op warm wordt de motortemp ook hoger. Iemand idee hoe dat kan? Dus als ik de ventilatie op 0 zet daalt de motortemp tot net over het lampje. Gooit de motor altijd de kvs via de kachelradiateur of alleen als de verwarming op 'warm' staat? |
#17
|
|||
|
|||
![]() Heb vandaag een tacho met toerenteller geplaatst en nu staat de koeltemperatuur meter netjes op het lampje. Dus bij mij zat het probleem in het mechanisme.
Wat moet het stationair toerental zijn van een 1.6 EZ automaat? En is dat dan in zijn P/N of in zijn D/R? |
#18
|
|||
|
|||
![]() Niemand die weet hoe je het toerental afstelt? En hoe hoog deze moet zijn?
|
#19
|
|||
|
|||
![]() Quote:
www.esvj.be/websites/mk2_golf_jetta Hier kun je het wel vinden, wel even geluid afzetten ![]() |
#20
|
|||
|
|||
![]() Ben weer wat verder met het probleem, het stelschroef raakt de membraamstang niet.
![]() Ook heb ik de gas kabel losgemaakt en daar kan het dus ook niet aan liggen. Als de motor warm is draait bij in zijn P/N rond de 1500 toeren en in zijn D/R 1200 toeren. Waar kan het nog aan liggen? Waselement? Schoonmaken? |