|
||||
|
||||
VW Golf 4 20VT: 5-deurs family car
Hallo, ik ben Jurgen aka juurne. Na jarenlang meegelezen te hebben ga ik hier ook eens mijn project (als je het zo kunt noemen) posten. Had vroeger een Golf 2 GTI 16v maar omdat een mens al wat ouder wordt en vader wordt werd het toch tijd om iets te kopen met wat meer luxe en 5-deuren. Eerst eens wat foto's van mijn oude 16v:
Van dit: (aankoop) Naar dit: ATS Cup Naar dit:Ronal LS In 2009 verkocht Rijdt nu ergens in Wallonië rond) Volledige topic staat op Cleaned.be Last edited by juurne : 07-08-2011 at 16:23. |
|
||||
|
||||
Maar zoals gezegd, ik had dus iets nodig met meer luxe want alle dagen met een oude 16v rond rijden is nogal nefast voor de portemonnee
Aangezien een diesel of een lichte benzine geen optie was, is moest het een GTI worden. Een golf 3 16v was mijns inziens te oud (alhoewel mijn GTI nu ook van 1998 is) en een golf 5 GTI te duur, dus viel de keuze op een Golf 4 GTI. Enkele gaan bekijken maar de meeste eigenaars denken dat ze een stukje puur goud in hun handen hebben en vroegen veel te veel. Dan uiteindelijk toch ééntje gevonden met een volledige onderhoudsboek (officiële VW dealer). Had wel al wat km achter de kiezen maar er was ook al veel aan vervangen en volgens de meeste mensen kunnen die 1.8t blokken wel wat km verdragen. Zo gezegd zo gedaan en de wagen aangekocht: bij aankoop Er was dus wel nog wat werk aan om hem toonbaar te maken |
|
||||
|
||||
Specs van de GTI:
1800 Turbo AGU motor 220 000km - 4 cm verlaagd H & R veren Airco Elec. ramen voor en achter enz,.. Meteen de nodige veranderingen gedaan: Gepoetst! GTI-logo vooraan Donkere achterlichten ipv tjoening lichten Aftermarket Xenon lichten Armsteun Turbosmart dumpvalve RS4 replica velgen 17 inch Wat plaatjes: |
|
||||
|
||||
Armsteun:
Xenon: Toen werd het winter: Ik weet het, staal is ook maar staal hé Maar na de winter komt ook de zomer, en wordt het tijd om de zomervelgen te leggen: 19 inch R32 met 215/35/19 bandjes erop |
|
||||
|
||||
Ik zit ook nog met een dilemma: chippen of extra verlagen. Een 1.8t standaard is nu niet bijster snel maar om te chippen bij 235 000km, weet niet of dat zo goed is? En het verlagen, ja optisch zou de wagen er veel beter uitzien als hij wat dichter bij moeder aarde stond. Enjoy |
|
|||
|
|||
GTI logo in de grille even aan de rechterkant zetten,zoal het hoort
verder mooi zo houden,mooie en apparte 5drs GTI |
|
||||
|
||||
Het logo staat express aan de andere kant Ivm het verlagen, heeft er iemand ervaring met zo'n cheap ass schroefsetje a la Tuningart, Ta technix op een golf 4? Ben nogal voor low budget modifying vandaar.
|
|
||||
|
||||
hey,,
even een vraagje weet jij toevallig waar je zoon achterklep spoiler kunt krijgen,, het gedeelte bij je achterklep los te doen?? |
|
||||
|
||||
Quote:
Geen idee, zat er al op toen ik hem kocht. Meen mij wel te herinneren dat er ergens Caractère op stond. Effe opgezocht: http://www.caractere.com/ en dan zoeken naar golf 4 |
|
||||
|
||||
Velgen vind ik een beetje te standaard worden en dus niet zo mijn ding.
Voor de rest heb je echt een super strakke golf
|
||||
|
||||
Effe het stof wegblazen vanop deze topic. De Golf is ondertussen ook al verlaagd dmv een TA Tecnhnix schroefset Staat wel niet super laag omdat ik nog met de originele stabistang zit. Ook moet er nog een spacer tussen vooraan omdat mijn velgen anders aanlopen tegen de stelring.
Enkele plaatjes: Voor: Na: By juurne at 2011-08-03 By juurne at 2011-08-03 Ondertussen ook een garage geplaatst zodat de Golf binnen kan staan: By juurne at 2011-08-03 By juurne at 2011-08-03 Zo dat was het voorlopig weer Last edited by juurne : 07-08-2011 at 09:53. |