#1
|
|||
|
|||
Golf2 motortype met carb. hoe te zien
Tja, de hele vraag paste niet in het onderwerp, lijkt een beetje dom zo.
Ben nieuw hier, maar heb al wel het nodige gelezen op deze site, geweldig! Ik heb nog een probleempje waarop de experts hier zeker een goed antwoord weten: Ik wil een iets grotere motor met carburateur in mijn wagen plaatsen maar niet naar injectie gaan ombouwen vanwege de complicaties met de kabelboom en computer. Ben van plan om een complete auto te kopen en daar de motor, 5bak en stuurbekrachtiging uit te halen ter vervanging van mijn '84 HK met 4 bak. Hoe kan ik via het kenteken zien of er een injectie of carburatie motor in zit? Het is toch zo, dat alle wagens met kat. een toevoeging hebben zoals U9,K6,S6,S9,U9,N9,E2,N2 en dergelijke, en die staan op de RDW site vermeld. Vraag: Als 1 van die toevoegingen er niet staat, betekent dit dan dat er een carburatie motor inzit??????????? Dan kan ik evt. een compleet subframe, eventueel met aandrijfassen [nodig??] overzetten, en naar ik begrijp, het cardanasje naar de stuurkolom, dat een andere vertanding heeft [klopt dat ook?]] Dank voor de info! Groet, Cor
__________________
Golf2, 1,3L 1984 Passat Variant1996 Last edited by 1Golf2 : 23-02-2011 at 21:45. |
#2
|
|||
|
|||
Jammer, veel gelezen topic, maar geen enkel antwoord; ik zal de kern van de vraag nogmaals stellen:
is het zo, dat alle wagens op de RDW site, die injectie en een kat hebben, een toevoeging hebben zoals U9,K6,S6,S9,U9,N9,E2,N2 en zo, in het kenteken register? Vraag: Als 1 van die toevoegingen er niet staat, betekent dit dan dat er een carburatie motor inzit?????????? Bedankt, Cor
__________________
Golf2, 1,3L 1984 Passat Variant1996 |
#3
|
|||
|
|||
Je kunt eventueel op h-base het kenteken invoeren en dan staat er boven in de gegevens vaak de motorcode. Met de motorcode en google heb je het soort motor zo gevonden.
http://start.mijngrossier.nl/catalo...enbouwjaar.aspx Volgens mij kun je het aan het kenteken niet zien of er injectie op zit. Heb zelf een golf 1800 carb, dit is een gu motor. Last edited by Spierings : 25-02-2011 at 22:11. |
#4
|
|||
|
|||
Dat is een goede tip, gecheckt bij mijn eigen nummer en daar staat het dan:
Volkswagen golf II 1.3 mot.hk/mh 1272cc 40kw 10-1983 t/m 09-1986 In mijn geval is het een HK Maar je moet wel erg oplettend zijn om die motorcode te zien; als je het eenmaal weet, ja, prima! Bedankt! En wat jou motor betreft: volgens de Doppel-Wobber is die GU motor met en zonder kat te krijgen, dus dat zegt dus weer niets, want het is een carb motor; dus dat ook duidelijk intussen. Cor
__________________
Golf2, 1,3L 1984 Passat Variant1996 Last edited by 1Golf2 : 25-02-2011 at 22:43. |
#5
|
|||
|
|||
Quote:
Mijne is zonder kat, maar dit is wel op het kenteken te zijn. (U9) |
#6
|
||||
|
||||
Motorcode + www.doppel-wobber.de : antwoord.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#7
|
|||
|
|||
Klopt Tim, heel slim, maar als je een auto te koop ziet staan, hoe weet je dan de motorcode; een handelaar zal niet echt blij zijn, als je belt en hem vraagt om de motorcode.
Maar dat probleem is nu opgelost door Spierings, en nu weet ik dus ook, dat die code toevoeging niet HOEFT te betekenen, dat er injectie op zit. Nog commentaar/info betreffende de andere vraagjes in mijn openings post misschien? Bedankt. Cor
__________________
Golf2, 1,3L 1984 Passat Variant1996 |
#8
|
||||
|
||||
die codes zijn voor katalysators. bij vw K6 voor ongeregeld en U9 (lambda, computer) voor geregeld (over het algemeen).
K6 heb je dus een carb blokje, u9 is injectie. Daarnaast gaat mijngrossier/hbase nogal eens in de fout met import auto's qua motercode.
__________________
Golf MK2 GTI 8v PB '89 Monza Blue Met. @ Zenders Ford Escort MK3 Estate 1.6 XR3 '85 Volvo S70 2.5 LPG '98 Last edited by Gerard Polo MK2 : 26-02-2011 at 18:07. |
#9
|
||||
|
||||
Wat ik bedoel te zeggen, zodra je een kenteken hebt kijk je op h-base naar de motorcode, met die motorcode kijk je op doppel wobber. En dan heb je alle specs plus foto.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#10
|
|||
|
|||
Ja Tim, duidelijk, ben er nu 'helemaal' achter hoe ik aan die motorcodes kom; Doppel-wobber doet de rest!
Cor
__________________
Golf2, 1,3L 1984 Passat Variant1996 |
#11
|
||||
|
||||
En soms is er geen motorcode, Dan kijk je weer op RDW naar het Bouwjaar, hoeveel KW en inhoud het blok heeft, en ga je daarmee op Doppel kijken
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
Als je van een 1.3 naar 1.6 of 1.8 moet je zo goed als zeker iets veranderen aan de motorbekabeling.1.6 met carb heeft in ieder geval ook een ecu/regelunit.dus hou daar ff rekening mee
__________________
bijna ALLE onderdelen golf & Jetta MK2 - Stuur me een pm met wat je nodig hebt! |
#13
|
|||
|
|||
Ohhh, dat is nieuw voor me.
Meer dan alleen een stop solenoïd? Of is er een inspuitregeling, zoals ook bij oudere Amerikanen die door een simpele computer worden gestuurd. Ga me maar snel verdiepen in schema's van dat model, als het tenminste in de Haynes staat. Is dat een geheel aparte kabelboom, of is die extra bedrading geïntegreerd in de rest van de spaghetti? Cor
__________________
Golf2, 1,3L 1984 Passat Variant1996 |