#1
|
|||
|
|||
aandachtspunte 35i facelift 1,9tdi
Hallo ,
ik heb interesse in een Passat 35i facelift zit een 1,9tdi(90pk) in met 200dkm op de klok.. Heb alleen even wat vraagjes waar moet ik op letten bij deze motoren eventueel andere dingen ? Het is een witte en ziet er vrij net uit .. Wielrande en dorpels zijn nog hard en ongeroest .. Grtz |
#2
|
|||
|
|||
Niemand ?
zou er vrijdag voor gaan zien .. |
#3
|
||||
|
||||
vrij weinig problemen.. ik heb zelf de 35i facelift sedan (136K op de klok)
-kijk even naar het schuif/kanteldakje (als deze erop zit) deze willen wel eens kapot zijn en evt voor lekkage zorgen -krikpunten -en gewoon de algehele staat, onderhoudshistorie etc |
#4
|
|||
|
|||
ben er naar gaan kijken en heb wel net op wat meer gelet
-Electrische ramen incl dakje ( de werking) -Dorpels -Wielranden -lichten en electrische delen -Trillingen op het stuur -Werking van de stuur in richting -of het motorblok op de achterzijde, vooral meer naar de hoeken gericht, aan de culasse zweet. aan de scheiding tussen onder en bovenblok (culasse-pakking dus) kan hij vanaf halfweg op die plaatsen vol olie hangen, vooral redelijk verse olie (nat en redelijk lopend, niet echt ingebrand+gedroogd)...en erboven, dus het bovenblok/culasse, is eerder redelijk droog tot droog. bij dit type TDI zijn weinig problemen gekend. -staat intercoolerleidingen. deze kunnen gebarsten of doorgesleten zijn op raakpunten. -check onderhoudsboekje indien aanwezig. olielek , tussen versnellingsbak en motor. een zwetende / lekkende pakking ter hoogte van de krukas (bourage) de uitstoot van de uitlaat. als de motor warm is gedraaid, veel blauwe rook uit.... kleprubbers versleten, zelfs mogelijk speling op de klepstoters Zijn wel redelijk wat tips die bij vele auto's gelden .. |