Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 10-02-2011, 20:29
vw roadwarrior's Avatar
vw roadwarrior vw roadwarrior is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,794
Default voordelen kms op originele 20vt ecu?

Wil een 20vt auq (180 pk)motor inbouwen in mijn golf 1.
Nu is de vraag,originele ecu of kms

Wat zijn de voor en andelen van beide systemen?
Reply With Quote
  #2  
Old 10-02-2011, 23:12
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Wat wil je? Eén keer afstellen en klaar? Of wil je zelf de motor ook bij kunnen stellen en b.v. na een ombouw zelf kunnen inregelen?
Reply With Quote
  #3  
Old 11-02-2011, 05:51
vw roadwarrior's Avatar
vw roadwarrior vw roadwarrior is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,794
Default

1 keer afstellen en klaar.
Reply With Quote
  #4  
Old 11-02-2011, 18:05
Bluepower Bluepower is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 935
Default

Origineel management.. dit ivm pingel-detectie en veel grotere resolutie voor de kenvelden.
Reply With Quote
  #5  
Old 11-02-2011, 18:19
Rallyegolf20vt's Avatar
Rallyegolf20vt Rallyegolf20vt is offline
Draaideur Donateur - Retroracer
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 935
Default

Zou ik ook doen, origineel managment.
Net wat Bluepower zegt.
__________________
There`s no substitute for Turbo engines

Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro
Rallyegolf
Reply With Quote
  #6  
Old 12-02-2011, 18:02
JerryGT JerryGT is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 423
Default

Ik zou KMS monteren, kost één keer geld maar je hebt het voor altijd. Ook voor eventueel een keer een andere motor. KMS laten afstellen en alles werkt super, naar mijn weten kan je er ook veel meer mee. Denk aan achteraf waardes terug lezen etc.

Ook voor in de toekomst mss een AIM dashboard o.i.d.

ik had het wel geweten als ik de keuze had.
Reply With Quote
  #7  
Old 14-02-2011, 19:54
karretje's Avatar
karretje karretje is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 613
Default

Oneindig en traploos mappen!!
__________________
Murdock...I love when a plan comes together
Reply With Quote
  #8  
Old 14-02-2011, 20:05
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

Volgens mij geeft hij duidelijk aan dat hij maar 1x hoeft af te stellen en daarna klaar....

Ik zou `t ook gewoon bij de originele ECU houden Miquel...Werd mij ook aangeraden ivm pingel-detectie. En aangezien je deze al hebt liggen, scheelt gewoon dik geld.
Reply With Quote
  #9  
Old 15-02-2011, 16:36
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

precies.. als je later nog meer mods wil monteren is KMS interessant, voor 1x afstellen origineel houden
Reply With Quote
  #10  
Old 15-02-2011, 16:41
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,049
Default

kan er op kms geen pingel detectie dan? lijkt me toch vrij broodnodig bij hoog getunde motoren? al detecteerd ie het alleen maar en doet ie er verder niks mee is het al handig om je motor beter in de gaten te kunnen houden
Reply With Quote
  #11  
Old 15-02-2011, 17:12
Bluepower Bluepower is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 935
Default

Het kan wel op de meeste stand-alone systemen, maar dan moet je wel precies de pingel-frequentie van jouw blok weten. Nu is daar wel achter te komen door bv een knock-link te plaatsen, en dan al tunend de pingelgrens op te zoeken. Maar dit kost VEEL tijd, en vaak gebeurt dit op de rollenbank, omdat je dan telkens weer de precieze omstandigheden kunt nabootsen om te pingel op te wekken, waardoor dit ook erg duur wordt.
Reply With Quote
  #12  
Old 15-02-2011, 17:25
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

als je de motor compleet met computer hebt, zou ik die gewoon inbouwen.
dan weet je zeker dat de motor goed loopt,en ook niet stuk zal gaan door verkeerde kenvelden etc.

als je zelf de kms computer kun mappen scheelt het wat centen.
maar de kms computer aanschaffen incl alle toebehoren kost je al gauw 750,- dan de boel af laten stellen kost ook al snel 1250,-

plus dat de afstelling ook weer weer's afhankelijk is, nu kan dat ook allemaal geprogrammeerd worden,maar mijn ervaring is dat het toch altijd minder draait dan een voor geprogrammeerde computer, die misschien ook al een paar keer geupdate is met vernieuwde software om bepaalde dipjes en fouten op te vangen.

als je van plan bent er een project motor van te maken en in de toekomst grote dingen wilt gaan veranderen dan zou je een overweging kunnen maken om een kms te nemen.
__________________
Golf 2 diesel circuit racer.

Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !!
Reply With Quote
  #13  
Old 15-02-2011, 17:28
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

een andere goede en leuke oplossing voor kms is een kdfi computer.

kdfi is net als kms ook weer tuner gebonden, niet elke tuner werkt namelijk met kms en ook niet iedere tuner werkt met kdfi.

over het algemeen word meestal dta als basis systeem bij tuners gebruikt.
__________________
Golf 2 diesel circuit racer.

Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !!
Reply With Quote
  #14  
Old 15-02-2011, 17:39
Bluepower Bluepower is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 935
Default

KDFI is idd een aardige optie, tegenwoordig is ook hier een versie van die sequentiele injectie aankan.
Reply With Quote
  #15  
Old 15-02-2011, 17:45
vw roadwarrior's Avatar
vw roadwarrior vw roadwarrior is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,794
Default

Heb idd een motor met computer kabelboom etc.
In de toekomst misschien andere injectoren en turbo,maar dat is pas over 3 a 4 jaar.
Zowiezo niet meer dan 300 pk.
mvg
Reply With Quote
  #16  
Old 15-02-2011, 18:01
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

Quote:
Originally Posted by vw roadwarrior
Heb idd een motor met computer kabelboom etc.
In de toekomst misschien andere injectoren en turbo,maar dat is pas over 3 a 4 jaar.
Zowiezo niet meer dan 300 pk.
mvg



In de toekomst misschien

misschien ben je na het hele project het klussen wel zat en denk je hij rijd prima zo ik zou voor origineel gaan.

tegen die tijd kun je altijd nog een andere computer monteren
__________________
Golf 2 diesel circuit racer.

Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !!
Reply With Quote
  #17  
Old 15-02-2011, 19:48
vw roadwarrior's Avatar
vw roadwarrior vw roadwarrior is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,794
Default

Quote:
Originally Posted by vwmk2driver
In de toekomst misschien

misschien ben je na het hele project het klussen wel zat en denk je hij rijd prima zo ik zou voor origineel gaan.

tegen die tijd kun je altijd nog een andere computer monteren



Haha,ja idd.

Ben nu al 15 jaar aan het klussen met vwtjes..
En elke keer ga je weer verder.
Dit project heeft de tijd,de gti rijd zo ook.
Probeer zoveel mogenlijk informatie in te winnen over het hoe en wat.
Reply With Quote
  #18  
Old 15-02-2011, 22:16
bivw 16vg60 bivw 16vg60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 1,051
Default

ik zal ook idd voor orgineel gaan loopt echt 9 vd 10x het mooiste
vooral op een orginele motor en je kan hem altijd nog laten chippen ...
als je straks echt extreem wil gaan dan is een stand alone te overwegen
__________________
veeel nedrglands gehebt......,wijnig gehielpt

T5 2.5tdi multivan lwb 335pk 678nm

Audi Rs2 94 nogaro blue 350pk+
Audi Rs2 95 nogaro blue total rebuild
Audi Rs4 02 B5 imola yellow 487pk
Project Rallye 2.5L 5cilinder turbo Sold
Reply With Quote
  #19  
Old 22-02-2011, 21:08
Vincent-Mk1's Avatar
Vincent-Mk1 Vincent-Mk1 is offline
VW Addict
 
Join Date: May 2007
Posts: 556
Default

Origineel... !
__________________
--------------------------------------------
'79 Mk1-16VT - Rallye-16VT

--------------------------------------------
Reply With Quote
  #20  
Old 23-02-2011, 14:35
oakgreen20vt's Avatar
oakgreen20vt oakgreen20vt is offline
VW Addict
 
Join Date: May 2007
Posts: 580
Default

Ik zou ook voor origineel gaan, rijd vele malen soepeler.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 17:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum