#1
|
||||
|
||||
voordelen kms op originele 20vt ecu?
Wil een 20vt auq (180 pk)motor inbouwen in mijn golf 1.
Nu is de vraag,originele ecu of kms Wat zijn de voor en andelen van beide systemen? |
#2
|
||||
|
||||
Wat wil je? Eén keer afstellen en klaar? Of wil je zelf de motor ook bij kunnen stellen en b.v. na een ombouw zelf kunnen inregelen?
|
#3
|
||||
|
||||
1 keer afstellen en klaar.
|
#4
|
|||
|
|||
Origineel management.. dit ivm pingel-detectie en veel grotere resolutie voor de kenvelden.
|
#5
|
||||
|
||||
Zou ik ook doen, origineel managment.
Net wat Bluepower zegt.
__________________
There`s no substitute for Turbo engines Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro Rallyegolf |
#6
|
|||
|
|||
Ik zou KMS monteren, kost één keer geld maar je hebt het voor altijd. Ook voor eventueel een keer een andere motor. KMS laten afstellen en alles werkt super, naar mijn weten kan je er ook veel meer mee. Denk aan achteraf waardes terug lezen etc.
Ook voor in de toekomst mss een AIM dashboard o.i.d. ik had het wel geweten als ik de keuze had. |
#7
|
||||
|
||||
Oneindig en traploos mappen!!
__________________
Murdock...I love when a plan comes together |
#8
|
||||
|
||||
Volgens mij geeft hij duidelijk aan dat hij maar 1x hoeft af te stellen en daarna klaar....
Ik zou `t ook gewoon bij de originele ECU houden Miquel...Werd mij ook aangeraden ivm pingel-detectie. En aangezien je deze al hebt liggen, scheelt gewoon dik geld.
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#9
|
||||
|
||||
precies.. als je later nog meer mods wil monteren is KMS interessant, voor 1x afstellen origineel houden
|
#10
|
||||
|
||||
kan er op kms geen pingel detectie dan? lijkt me toch vrij broodnodig bij hoog getunde motoren? al detecteerd ie het alleen maar en doet ie er verder niks mee is het al handig om je motor beter in de gaten te kunnen houden
|
#11
|
|||
|
|||
Het kan wel op de meeste stand-alone systemen, maar dan moet je wel precies de pingel-frequentie van jouw blok weten. Nu is daar wel achter te komen door bv een knock-link te plaatsen, en dan al tunend de pingelgrens op te zoeken. Maar dit kost VEEL tijd, en vaak gebeurt dit op de rollenbank, omdat je dan telkens weer de precieze omstandigheden kunt nabootsen om te pingel op te wekken, waardoor dit ook erg duur wordt.
|
#12
|
||||
|
||||
als je de motor compleet met computer hebt, zou ik die gewoon inbouwen.
dan weet je zeker dat de motor goed loopt,en ook niet stuk zal gaan door verkeerde kenvelden etc. als je zelf de kms computer kun mappen scheelt het wat centen. maar de kms computer aanschaffen incl alle toebehoren kost je al gauw 750,- dan de boel af laten stellen kost ook al snel 1250,- plus dat de afstelling ook weer weer's afhankelijk is, nu kan dat ook allemaal geprogrammeerd worden,maar mijn ervaring is dat het toch altijd minder draait dan een voor geprogrammeerde computer, die misschien ook al een paar keer geupdate is met vernieuwde software om bepaalde dipjes en fouten op te vangen. als je van plan bent er een project motor van te maken en in de toekomst grote dingen wilt gaan veranderen dan zou je een overweging kunnen maken om een kms te nemen.
__________________
Golf 2 diesel circuit racer. Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !! |
#13
|
||||
|
||||
een andere goede en leuke oplossing voor kms is een kdfi computer.
kdfi is net als kms ook weer tuner gebonden, niet elke tuner werkt namelijk met kms en ook niet iedere tuner werkt met kdfi. over het algemeen word meestal dta als basis systeem bij tuners gebruikt.
__________________
Golf 2 diesel circuit racer. Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !! |
#14
|
|||
|
|||
KDFI is idd een aardige optie, tegenwoordig is ook hier een versie van die sequentiele injectie aankan.
|
#15
|
||||
|
||||
Heb idd een motor met computer kabelboom etc.
In de toekomst misschien andere injectoren en turbo,maar dat is pas over 3 a 4 jaar. Zowiezo niet meer dan 300 pk. mvg |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
In de toekomst misschien misschien ben je na het hele project het klussen wel zat en denk je hij rijd prima zo ik zou voor origineel gaan. tegen die tijd kun je altijd nog een andere computer monteren
__________________
Golf 2 diesel circuit racer. Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !! |
#17
|
||||
|
||||
Quote:
Haha,ja idd. Ben nu al 15 jaar aan het klussen met vwtjes.. En elke keer ga je weer verder. Dit project heeft de tijd,de gti rijd zo ook. Probeer zoveel mogenlijk informatie in te winnen over het hoe en wat. |
#18
|
|||
|
|||
ik zal ook idd voor orgineel gaan loopt echt 9 vd 10x het mooiste
vooral op een orginele motor en je kan hem altijd nog laten chippen ... als je straks echt extreem wil gaan dan is een stand alone te overwegen
__________________
veeel nedrglands gehebt......,wijnig gehielpt T5 2.5tdi multivan lwb 335pk 678nm Audi Rs2 94 nogaro blue 350pk+ Audi Rs2 95 nogaro blue total rebuild Audi Rs4 02 B5 imola yellow 487pk Project Rallye 2.5L 5cilinder turbo Sold |
#19
|
||||
|
||||
Origineel... !
__________________
-------------------------------------------- '79 Mk1-16VT - Rallye-16VT -------------------------------------------- |
#20
|
||||
|
||||
Ik zou ook voor origineel gaan, rijd vele malen soepeler.
|